Перейти до основного вмісту

Українські кондитери готові конкурувати з європейськими виробниками

29 жовтня, 00:00

Вітчизняний ринок солодощів відстає від країн Європи хіба що за нормами споживання. Так, середньостатистичний європеєць споживає близько тридцяти кілограмів шоколаду на рік, а наш співвітчизник — двадцять. Отже, нашим кондитерським підприємствам є куди розвиватися. Але вже зараз вони цілком конкурентноздатні. «Головна наша конкурентна перевага — різноманітний асортимент. Європейські ж кондитерські підприємства, як правило, мають вузьку спеціалізацію, — пояснює директор із маркетингу ЗАТ «Житомирські ласощі» Оксана Шибецька. — Наше підприємство вже експортує свою продукцію у 21 країну світу. Якщо раніше це були цукерки «ностальгічного ряду» для тих, хто емігрував за кордон ще за часів СРСР, — «Батончик», «Золотий ключик», «Білочка»,— то зараз такими солодощами нікого не здивуєш. Тому ми намагаємося переорієнтувати асортимент на сучасні вимоги вибагливого споживача». Нещодавно «Житомирські ласощі» отримали міжнародний сертифікат безпеки виробництва та якості продукції ISO 22000. Його мають десь тридцять вітчизняних компаній харчової промисловості. Це міжнародний стандарт, і всі організації-члени ISO, у тому числі й Україна, протягом трьох років повинні привести своє законодавство у відповідність міжнародним стандартам. Існують у Європі різні стандарти виробництва і якості продукції. Але ISO 22000 — універсальний, він перекриває їх усіх. Така сертифікація дає можливість вітчизняним кондитерам отримати конкурентну перевагу перед іноземними компаніями, що прийдуть на український ринок солодощів, а ще відкриває двері до європейського споживача. А покупцю гарантує якісний безпечний кондитерський асортимент.

Щоб отримати цей сертифікат, треба привести у відповідність міжнародним стандартам усі виробничі процеси — від сировини до готової продукції.

Так, «Житомирські ласощі» витратили на це 5 млн. грн. і дев’ять місяців роботи. На ці гроші й за цей час можна було б купити нову виробничу лінію, проте на підприємстві вирішили, що підтвердити якість та безпеку своєї продукції — важливіше.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати