Віртуальні перевантаження
Мобільний зв’язок дає збоїНа захист прав користувачів мобільним зв’язком виступив Антимонопольний комітет України, який відреагував (щоправда, з певним спізненням) на надходження численних скарг на якість послуг СП «Український мобільний зв’язок» (UМС). Як відомо, з 31 серпня до 2 вересня додзвонитися на телефони абонентів UМС та «Джинс» у Києві було складно. У компанії тоді пояснили це перевантаженнями комутатора, що обслуговує правобережні райони столиці.
АМК рекомендує UМС негайно вжити заходів із відновлення якісного обслуговування клієнтів, в іншому випадку дії компанії розглядатимуться як зловживання монопольним становищем. У АМК звертають увагу на те, що Закон України «Про телекомунікації» вимагає надання якісних телекомунікаційних послуг. Ця сама вимога закріплена в ліцензіях операторів мобільного зв’язку. Недотримання цих умов ущемляє інтереси споживачів і може розглядатися як порушення норм конкурентного законодавства. У поширеному прес-службою АМК повідомленні з посиланням на голову комітету Олексія Костусєва йдеться: «У гонитві за прибутком компанія UMC стрімко нарощує кількість абонентів, не проводячи потрібної технічної модернізації. Сьогодні це призвело до критичної ситуації, коли абонентів у компанії більше, ніж вона може якісно обслуговувати. Тобто або UMC негайно вживе заходів, щоб виправити цю ситуацію, або ми розглядатимемо її дії як зловживання монопольним становищем — з усіма наслідками цього». Комітет уже надіслав оператору свої попередні висновки.
Тим часом найбільший оператор мобільного зв’язку в Україні зробив перші кроки із відновлення свого іміджу. Днями компанія UМС заявила про намір компенсувати своїм абонентам і абонентам віртуального оператора «Джинс» збої в роботі мобільного зв’язку, які відбувалися минулого тижня. Як повідомив генеральний директор UМС Ерік Франке, компенсації зачеплять близько півмільйона абонентів, які обслуговуються комутатором №1 в Києві. Зокрема, контрактним абонентам за період із 31 серпня по 2 вересня включно не нараховуватимуть вартість тарифного пакета, вартість дзвінків у рамках України, а також SMS-повідомлень і послуг передачі даних. Крім того, цим абонентам проведуть нарахування 250 бонусів програми UМС «Бонус» (вказані бонуси абоненти можуть обміняти на якісь послуги). Для абонентів передоплаченого зв’язку (торгова марка SIM-SIM) й абонентів віртуального оператора «Джинс», у цей період також не нараховуватимуть вартість національних дзвінків, SMS-повідомлень і послуг передачі даних. Крім того, абоненти отримають по 10 грн., які зможуть використати на оплату розмов. Компенсацію отримають також і корпоративні клієнти: з кожним із них UМС окремо оговорить умови компенсації.
Водночас, зі слів Е. Франке, в цей час у компанії проводять внутрішній аудит та працює комісія Держкомзв’язку, що допоможе точно встановити причину збоїв. «Ми не виключаємо ні технічних, ні організаційних помилок», — сказав гендиректор. До кінця поточного року UМС має намір встановити п’ять нових комутаторів, довівши їх загальну кількість до 16. «Це дозволить нам уникнути проблем на кшталт тих, які ми спостерігали минулого тижня», — вважає технічний директор компанії Володимир Пащук. Iз його слів, із п’яти комутаторів два встановлять у столиці, в тому числі один — виробництва Siemens місткістю 350 тисяч номерів — до 16 вересня. UМС обслуговує понад 5 млн. абонентів, у тому числі 1,5 млн. абонентів віртуального оператора «Джинс».
Установка нових комутаторів, зрозуміло, потребуватиме додаткових коштів — крім тих $200 млн., які має намір інвестувати цього року ВАТ «Мобільні телесистеми», що володіє 100-відсотковою часткою в UМС. Е. Франке не зміг назвати джерела цих коштів, проте відзначив, що зараз тривають переговори з Siemens, у тому числі пов’язані з компенсаціями.