Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Як розблокувати транспортні артерії

Уряд нарешті прийняв дві постанови, які дадуть старт реформі громадського транспорту
07 лютого, 18:53
ВОЛОДИМИР ОМЕЛЯН, МІНІСТР ІНФРАСТРУКТУРИ: ВПЕРШЕ ЗА ОСТАННІ 10 РОКІВ МИ ВІДХОДИМО ВІД ЗАСТАРІЛИХ РУДИМЕНТІВ І ВПРОВАДЖУЄМО НОРМИ, ЯКІ НАСАМПЕРЕД СПРЯМОВАНІ НА ПОЛІПШЕННЯ БЕЗПЕКИ ТА ЯКОСТІ ПЕРЕВЕЗЕНЬ, А ТАКОЖ СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ / ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

7 лютого — Кабінет Міністрів України затвердив постанови «Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» та «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», які фактично, за словами  міністра інфраструктури Володимира ОМЕЛЯНА, дають старт реформі ринку автобусних перевезень.

«Це не політ у космос, який учора спостерігали з захватом, — це справжня революція у сфері автобусних перевезень! Прозора й чесна конкуренція сприятиме тому, що мільйони людей в Україні користуватимуться не морально й фізично зношеними маршрутками, часто нелегально переробленими з вантажних мікроавтобусів, а сучасними, комфортними, безпечними автобусами. Підготовку цієї реформи ми розпочали у 2016 році. Це були довгі два роки нервів, блокувань і протидії, боротьби, але воно цього варто», — написав на своїй сторінці в мережі Facebook очільник Мінфінфраструктури.

За словами Омеляна, внесені зміни до постанов уряду дадуть змогу змінити ситуацію на ринку регулярних автобусних перевезень всією територією країни вже в найближчій перспективі.

«Вперше за останні 10 років ми відходимо від застарілих рудиментів і впроваджуємо норми, які насамперед спрямовані на поліпшення безпеки та якості перевезень, а також створення умов для людей з інвалідністю», — написав міністр.

Практичні зміни, за його словами, полягають у такому: введення конкурсу на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом; упровадження вимог щодо обов’язкової наявності на міських і приміських маршрутах автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю, в кількості 35% до кінця 2019 року, з 2020 року — 50%; перевагу отримають перевізники, що пропонують низькопідлогові автобуси, електробуси, автобуси з більшою категорією екологічності (Євро 3, Євро 6).

Крім того, перевізнику, який працював на маршруті без порушень, надається право продовжити дозвіл іще на п’ять років за умови інвестування в оновлення автопарку; передбачено спрощення процедури проведення конкурсу на внутрішньообласні, приміські, міські автобусні маршрути за рахунок зменшення кількості документів, які подаються на участь у конкурсі, та поступовий перехід на електронну систему подання документів; спрощення процедури відкриття нових автостанцій і врегулювання проблеми взаємовідносин перевізників і автостанцій.

«Це перший етап реформування галузі автомобільних пасажирських перевезень. На черзі зміни, які дадуть можливість адаптувати маршрутну мережу та мережу автостанцій із потребами громадян і створити загальнодоступний реєстр маршрутної мережі автобусних сполучень у всій Україні», — резюмував міністр.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати