Перейти до основного вмісту

Зруйнований місток у Європу

Міжнародні перевізники вимагають діалогу з владою
10 квітня, 00:00
НИНІ ВОДІЇ ЗНАЧНО БІЛЬШЕ ЧАСУ ПРОВОДЯТЬ У ЧЕРГАХ, АНІЖ У ДОРОЗІ, СТВЕРДЖУЮТЬ ПІДПРИЄМЦІ... / ФОТО РЕЙТЕР

Асоціація міжнародних автомобільних перевізників укотре заявила про можливість проведення акції протесту в зв’язку з критичною ситуацією на ринку. «Останньою краплею в чаші терпіння» далекобійників стало розпорядження Київської міської державної адміністрації про заборону на в’їзд у столицю вантажних автомобілів у денні часи доби, яке мало б вступити в дію з 1 травня. Утім, основні причини незадоволення підприємців, як стверджують вони самі, значно масштабніші, глибші й... майже ті самі, що й раніше. «У нас катастрофічно напружена ситуація. Вітчизняний перевізник не витримує конкуренції на міжнародному ринку: з України розпочався відтік водіїв — перевізники реєструють свою діяльність на іноземній території. І все це має масовий характер!» — констатує віце-президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Леонід Докиль.

Свої претензії до влади далекобійники висловлюють не вперше: вже встигли й кілька «останніх» попереджень щодо небезпеки страйку зробити, ба навіть постояти біля хмарочоса Мінтрансу й проїхатися проспектом Перемоги. Утім, усе може знову повторитися після, здавалося б, крайніх методів та результативних домовленостей...

«Що зроблено в нашій галузі за останні три роки? Ми не бачимо жодних структурних змін... Наше профільне міністерство за цей час не зробило свого кроку назустріч перевізникам. Більше того, його дії призводять до того, що наш бізнес планово стає збитковим і безперспективним...» — зазначає голова Регіональної ради учасників АсМАП у Київській області, а віднині й голова страйкового комітету Валерій Черненко. За його словами, всі попередні домовленості з урядовцями щодо співпраці залишилися лише обіцянками, натомість підприємці все частіше стикаються з новими «сюрпризами».

Один із них — розпорядження про заборону вантажівкам вдень в’їздити у столицю. «У жодній країні такого не існує! За цим принципом можна було б у будь-якому селі давати розпорядження, що, наприклад, рухатися лише з 13 години до 14-ї тощо... Є ж міжнародні конвенції, є закони про дорожній рух. І не мають права будь-які чиновники чи ради приймати рішення, що суперечать міжнародним угодам і конвенціям. Тому ми це розпорядження виконувати не будемо!» — говорить Черненко.

Підприємці керуються не тільки юридичними аспектами, а й економічними, адже виконання цього розпорядження призведе, на їхню думку, до значних проблем із доставкою товарів, у тому числі й продовольчих, у торговельні мережі столиці...

«І взагалі, рух автомобільного транспорту в денний час буде практично припинено не тільки в Києві, але і на окружних дорогах навколо міста, по яких проходять міжнародні транспортні коридори. Це призведе до збільшення термінів доставки вантажів. А паралельно Державна митна служба видає лист, яким скорочує терміни доставки вантажів від внутрішніх митних пунктів до зовнішніх! На жаль, на це все абсолютно не звертає уваги Міністерство транспорту і зв’язку», — обурюється ще й діями митників Леонід Докиль.

Окрім вирішення «київської проблеми», перевізники вимагають від влади забезпечити виконання розпорядження уряду про заборону примусового проходження автомобілів через приватний термінал «Ягодин», де, за їхніми словами, і досі займаються «елементарним здирництвом», а також вимагають відкликати лист Державної митної служби України від 16 січня 2008 року про застосування вексельної форми розрахунку під час митного оформлення транспортних засобів.

Серед решти вимог, які далекобійники надіслали до Кабміну, можна виділити також пункти про встановлення нульового мита на ввіз рухомого складу в Україну та скасування ПДВ на рейси, що виконуються в міжнародному сполученні. До того ж, Асоціація вважає, що влада зобов’язана делегувати їй право розподілу, видачі та контролю за використанням дозволів на виконання рейсів на території інших держав.

Окрема тема у «справі далекобійників» — ситуація на польському та словацькому кордонах... Там, за їхніми словами, українських водіїв пропускають через кордон лише з обмеженою кількістю пального в баках. Тим часом польські та словацькі далекобійники вільно перетинають кордон з майже пустими баками, заправляються в Україні значно дешевшим пальним і вільно їдуть назад уже з повним баком... АсМАП, звична річ, не вдоволена такими діями іноземних колег та жорстко критикує за бездіяльність Міністерство закордонних справ України. Далекобійники наразі вимагають від урядовців почати відповідні переговори з урядами Польщі та Словаччини.

Якщо ж влада не відреагує на усі ці вимоги протягом десяти днів, Асоціація може ухвалити рішення про акції протесту, стверджує Черненко. «Буде проведений всеукраїнський страйк працівників транспорту. Брати участь у ньому, окрім вантажних, мають бажання ще й пасажирські перевізники та й, мабуть, таксисти», — погрожує він.

Як зазначають фахівці, держава цю галузь уже майже «вбила»... «Люди хочуть одного — вільно працювати й бути на рівних з іншими на конкурентному ринку Європи, — відзначає голова представництва Держкомітету з питань регуляторної політики та підприємництва в м. Києві Віталій Апостолов. — А чиновники своїми діями чи бездіяльністю просто знищують галузь, де, якщо враховувати й інфраструктуру, працює близько 100 тисяч чоловік. Отож значення цієї галузі дуже серйозне, це той «місточок», який прокладений між Україною та іншими країнами світу. Якщо ж ми знищимо цю галузь, — продовжує Апостолов, — то станемо повністю залежними від іноземних компаній...».

«Ситуація абсурдна... Немає нормальних ринкових умов. На заваді постійно стоять такі ось «інновації» окремих органів виконавчої влади, які не дають нам успішно розвиватися, гальмують нашу галузь!» — підтверджує слова Апостолова й Леонід Докиль.

Проте підприємці ще не втрачають надії все ж таки домовитися з чиновниками... «Ми нічого не просимо! Ані пільг, ані преференцій. Ми просто хочемо, щоб нам дали нормально працювати... Ми хочемо нормального діалогу!» — підсумовує голова Регіональної ради учасників АсМАП у м. Києві Володимир Гриненко.

Якої думки про це Мінтранс, «Дню» так і не вдалося дізнатися: в прес-службі міністерства не змогли надати коментарі в обіцяний термін. Утім, сподіваємося, що незабаром читачі «Дня» все ж таки дізнаються про погляд урядовців.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати