Корона «Дня» – Олегу Дроздову
за новаторство і давно потрібний скандал
Харків’янин Олег Дроздов (див. інтерв’ю з ним у «Дні» від 16.12.16 — «Мета охорони — це розвиток») у професії архітектора вже не перший рік, але його ім’я стало широко відомим цієї осені, коли на Андріївському узвозі набула остаточних обрисів нова будівля Театру на Подолі.
На консервативних у своїй більшості киян цей будинок справив враження воістину вибухове. Адже він аж ніяк не був звичною стилізацією під старовину — таким собі розфарбованим цементним тортом на кшталт тих, якими активно й безперешкодно забудовують столицю останніми роками. Театр на Подолі — це виклично сучасна, мінімалістична будівля, котра, тим не менш, і за кольорами, і за фактурою стін, і за силуетом практично ідеально вписана в оточуючий краєвид.
Краєвид тут — ключове слово. Бо Дроздов мимоволі дав нарешті початок давно вже назрілій широкій дискусії про ситуацію з історичним ландшафтом Києва, який приватні забудовники і влада спільними зусиллями нищать уже не перше десятиліття.
Тож, хотів він того чи ні, але пан Олег спричинив справжню, поки що невеличку архітектурну революцію в Києві — і вже за одне це має бути вшанований як персона року.