Браво, маестро Оксана Линів!
Наступні три роки Філармонійним оркестром та Оркестром опери міста Граца (Австрія) керуватиме знаменита українкаОксана Линів - наша гордість і зірка, яка належить до трійки найкращих жінок-диригентів світу! Днями у ЗМІ з’явилися приємна новина - український диригент Оксана Линів призначена головним диригентом Опери Граца і Філармонійного оркестру цього австрійського міста. Контракт розпочнеться в сезоні 2017/18 і триватиме до сезону 2019/20 включно, повідомляє прес-служба австрійського театру.
Нагадаємо, Оксана Линів народилася на Львівщині у місті Броди. Її батько - керівник народної хорової капели «Боян» м. Броди Ярослав Линів. У 2004 році Оксана стала фіналісткою Міжнародного диригентського конкурсу імені Ґустава Малера в Німеччині. Після цього талантом Линів зацікавилися європейські імпресаріо. Цю тендітну жінку і харизматичного маестро високо цінують найсуворіші шанувальники класичної музики у Німеччині, Австрії, на неї з нетерпінням чекають у театрах Японії, Швеції, Іспанії… За підсумками 2015 року її було визнано найкращим диригентом Баварської державної опери у номінації «Класична музика». Оксана Линів працює і як запрошений диригент у різних театрах Європи. Нині готується документальний фільм про нашу талановиту українку.
— Я народилась у музичній родині, і те, що стану музикантом, було очевидним, - розказала О. ЛИНІВ у інтерв‘ю wz.lviv.ua. - Після закінчення Львівського музичного училища іспит із диригування пройшов настільки успішно, що одразу багато людей мені рекомендували проконсультуватись у Музичній академії на кафедрі симфонічного диригування. Тоді для мене це також стало несподіванкою, бо я думала, що на спеціальність “диригування” беруть лише чоловіків. А коли стала студенткою академії, ця професія захопила мене по-справжньому.
Через рік після закінчення академії, у 2004-му, я стала учасником Міжнародного конкурсу диригентів імені Густава Малера, як єдина учасниця з України, й отримала третю премію. Після цього організатори конкурсу запропонували мені стипендію від Гете-Інституту: піврічне стажування асистентом головного диригента у Бамберзькому симфонічному оркестрі. Розуміючи, що ці шість місяців швидко минуть і доведеться повернутися до Львова без особливих перспектив, вступила на післядипломну освіту у Дрезденську музичну академію. Там провчилася ще чотири роки…
Я дуже скучила за Україною. Раптом довідалася, що після десятирічної реставрації відкривається Одеська опера, яка отримала статус Національної, і там шукають молодих спеціалістів. Музиканти і керівництво театру мене добре прийняли. За три роки роботи у цьому колективі на моєму рахунку було понад 15 творів оперно-балетного репертуару, постановок та поновлень. Я працювала другим диригентом у головного диригента, тобто вела найскладніший репертуар. Одеські роки досі згадую з великою приємністю, бо це був період насиченого творчістю життя. Плюс поруч море, плюс це колоритне місто зі своєю неповторною атмосферою… Керівництво Одеської національної опери і Одеського національного симфонічного оркестру мене й досі щороку запрошує виступати з музичними проектами.
В Одесі працювалося добре, але знову повернулася до Німеччини. Це вийшло випадково. На одну з моїх вистав потрапив видатний музикант, скрипаль, концертмейстер Ізраїльського філармонійного оркестру Ілля Коновалов. Після вистави він сказав, що я — перспективний диригент і мені потрібно рухатися далі. Взяв мої контакти та відеозаписи. Незабаром я отримала запит із Баварської державної опери, де за новим контрактом приступав до роботи новий генеральний музичний директор Кирило Петренко. Петренкові був потрібний другий диригент і помічник, і він обрав мене»...
«Моєю професійною мрією є постійне вдосконалення та самореалізація, передовсім моїх творчих ідей, - цитує слова Оксани Линів lvivexpres.com. - Хочеться бути більше задіяною в Україні. Нам треба дуже багато працювати, щоб бути оціненими як країна і нація, яка має свої висококультурні надбання та цікаву і багату музичну спадщину. Про нас ще дуже мало знають у світі, лише поодинокі імена композиторів та виконавців зустрічаються у міжнародному музичному просторі. Виправляти цю ситуацію повинні лише ми самі. Тому хочеться активнішої співпраці з українськими колективами, щоб можна було плідно реалізовувати той професійний досвід, якого вдалося набути за кордоном. В наш час, коли вся робота так чи інакше регулюється чіткою контрактною системою, це було б можливим за умови своєрідного майданчика в Україні».
До речі, «День» писав про те, що до роковин трагедії у Бабиному Яру (29 вересня 2016 р.) у Києві відбувся Концерт-реквієм у Національній опері, до якого було залучено мистців з усього світу: Гамбурзький симфонічний оркестр, Національна капела «Думка», солісти із Канади, Англії, Ізраїлю та Німеччини. За диригентським пультом стояла молода талановита українка Оксана Линів.
Програма складалася з арамейської молитви «Кол Нідрей…» (Всі обітниці…), твору для віолончелі з оркестром композитора Макса Бруха у виконанні чудового музиканта з Канади Романа Бориса. «Каддиш-Реквієм», «Бабин Яр» Євгена Станковича та «Німецький Реквієм» Йоганнеса Брамса прозвучали у виконанні хорової капели «Думка» і солістів: сопрано – Гал Джеймс (Ізраїль), тенор – Бенджамін Баттерфілд (Велика Британія), бас-баритон – Павло Гунька. Режисер - Аннехен Курсельман із Голландії. І той концерт став знаковою подією для всіх меломанів.
Нині Оксана Линів робить успішну кар‘єру за кордоном, але не забуває про свою Батьківщину, і 11 лютого у Львові відбудеться єдиний концерт знаного маестро та відомого альтиста Олександра Земцова, які разом із Академічним молодіжним симфонічним оркестром INSO-Lviv представлять у Концертному залі ім. С. Людкевича класичні шедеври: від самозаглибленого Шумана і бурхливо-пристрасного Ліста до інтелектуально-багатозначного Бартока.