Чорно-білі шедеври
Чотири українські художники представили свої графічні твори в галереї Nebo
«Півроку пошуків, вдалий збіг обставин, професіоналізм художників — і ось ви бачите перед собою унікальну виставку!» — коментує менеджер галереї Nebo Юлія Мизгіна. Справді, побачити твори сучасної графіки сучасний глядач може не дуже часто, основні виставкові проекти — триєнале графіки, а також виставки, присвячені книжковій ілюстрації. Персональні або групові виставки майстрів вишуканого і стриманого чорно-білого мистецтва — рідкість.
Галерея Nebo наважилась заповнити цю прогалину і показала публіці вибрані роботи професійних художників: випускників НАОМА, учасників багатьох міжнародних і українських конкурсів графіки. В експозиції представлено офорт — зароджену у XVI столітті техніку гравюри на металі, за допомогою якого майстер отримує відтиски з друкарських дощок, здійснюючи травлення поверхні кислотами. Естамп — гравюрний відбиток на папері з друкарської матриці, відомий європейським майстрам із XV століття. Авторський оригінальний підхід поєднує кілька різних технік, скомбінованих разом в ім’я загальної художньої виразності.
Про чотирьох учасників виставки варто розповісти детальніше. Ніна Смикалова, учасниця триєнале графіки ім. Р. Якутовича, організованого Національною спілкою художників України, Книжкового Арсеналу при майстерні «Гачі Прічі», проекту «Арт-книга» в Музеї книги і книгодрукування. Художниця знайшла свою власну творчу нішу, талановито працюючи в експериментальній авторській техніці, використовуючи незвичайний і виразний метод: для друкарської форми вона створює каркас із мідного дроту, з якого й здійснюється друк на папір.
Сергій Погребінський — учасник виставки RUTABOOK, «Авторська графіка» в музеї книги і книгодрукування, 13 Всеукраїнських виставок у Будинку художника і кількох персональних виставок. Майстер працює переважно в гравюрі, на виставці «Чорне і Біле» представлені роботи, виконані в техніці ліногравюра. Останнім часом Сергій захопився структурою і геометризацією, звертаючись до природних форм.
Поліна Дорошенко працює в техніці текстиль, колаж, акварельний живопис, гравюра. Проводить майстер-класи з арт-буку, авторських блокнотів і гравюри на картоні для дітей і дорослих. Бере участь у виставках і міжнародних фестивалях (Румунія — Internationas Per-Art festival 2011, Італія — Bologna Childrens Book Fair «Djani Rodari» 2009). Творить в авторській техніці — тиснення з естампом. Друкарська форма використовується Поліною не для нанесення площинної картинки, а для створення об’єму, рельєфу на папері, який поєднується частково із зображенням, це також один із методів друку за допомогою верстата.
Ольга Матвєйцева показувала свої роботи на Всеукраїнській виставці книжкової графіки, персональній виставці «Два погляди» (спільно з М.Воропаєвою) в галереях «Арт-мікс» і «Майстер клас». Оля працює в класичному офорті на мідних і цинкових пластинах, поєднуючи кілька різних прийомів офорту: акватинту, суху голку, меццотинту, інколи підфарбовуючи свої шедеври аквареллю.
Кожен з авторів унікальний своїм оригінальним стилем і тематикою — на виставці можна побачити велике розмаїття жанрів, від оголеної натури до натюрмортів і пейзажів. Аскетизм чорно-білого зображення відчутно розширює межі допитливої авторської фантазії у пошуках більшої виразності. «Ми спеціально намагаємось робити виставку графіки раз на рік, — розповідає галерист Юлія Мизгіна, — щоразу підшукуємо щось цікаве, знайомимо відвідувачів із різною технікою друку: офорт, гравюра, експериментальні методи естампа. Графіка — перш за все, взаємозв’язок чорного і білого, чорна лінія створює силует, об’єм, а білий фон працює особливим метафізичним простором, фіксуючи життя умовних об’єктів і фігур. Виставка «Чорним по білому» відкриває можливості лінії, показує глядачеві, як за допомогою мінімальних засобів виникає високохудожній витвір мистецтва абсолютно різної спрямованості й ідейного змісту. Додам, що незважаючи на свою молодість, кожен із графіків, хто взяв участь у виставці «Чорним по білому», володіє своїм неповторним стилем — на їхні роботи варто подивитись!».