Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Грати, не гаючи часу»

12 березня, 00:00
МАРІЯ КОПИТЧАК

Великі гастролі Львівського академічного театру імені Леся Курбаса (з 24 лютого по 2 березня) дають можливість киянам познайомитися не лише з експериментально-пошуковою діяльністю цього цікавого творчого колективу, далекого від комерційних інтересів, але й з акторами театру — вірними жителями «курбасівського дому». Особливе місце у ньому відведено молоді, яка, незважаючи на свій юний вік, вже є носієм ідеї великого українського митця. До молодого покоління належить і Марія Копитчак. Вона грала роль Філон у виставі «Наркіс» за духовними притчами Григорія Сковороди. У творчому активі актриси є образ Діотими у виставі за «Бенкетом» Платона; Дуні у виставі «Забави для Фауста» за романом «Злочин і кара» Федора Достоєвського; Дженіфер, у «Ma-na Hat-ta» за Інґеборґ Бахман. Після вистави «Марко Проклятий» за поетичними текстами Василя Стуса, у якій актриса грала роль божевільної Галі, «Дню» вдалося поспілкуватися з Марією Копитчак.

— Театр імені Леся Курбаса — досить специфічний: інтимний, сповідальний, пошуковий... Як вважаєте, чи готовий київський глядач до сприйняття таких вистав?

— До речі, я думала про це — особливо напередодні нашої першої вистави «Марко Проклятий» за поетичними текстами Василя Стуса. Але, мені здається, нерозуміння не має виникнути, адже ми намагаємося працювати чесно і щиро. Нас вчили грати, не граючи, і, думаю, незважаючи на досить специфічний матеріал та, можливо, для когось не зовсім звичні підходи до нього, те, що ми робимо, знайде відгук у душі глядачів, провокуватиме їх замислитися. Навіть ті глядачі, які звикли до більш розважальних жанрів, сподіваюся, не залишаться байдужими. Принаймні, мені б дуже цього хотілося...

— Відомо, що, окрім акторської роботи, ви опановуєте суто теоретичні дисципліни, навчаючись на психолога. Чи не стає це на заваді творчій реалізації?

— Ні, мені здається, навпаки, допомагатиме, як і будь-які додаткові знання. Справа в тому, що працюючи у театрі над створенням тих чи інших характерів, «формулюючи» певні образи, із намаганням щось для себе пояснити та мотивувати, у мене почало виникати безліч запитань. Тому ще на IV курсі університету я вирішила додатково навчатись. Можливо, я не стану професійним психологом, але я зможу пояснити для себе деякі процеси діяльності мислення, пам’яті, врешті, особливості творчості.

— Ви ще дуже молода актриса, яка працює з досить серйозним і складним матеріалом (творами Стуса, Сковороди, Платона). Чи хотілося б спробувати себе у більш легких, можливо, навіть розважальних виставах?

— Звісно, хотілося б. Я із задоволенням спробувала б себе у музичних жанрах — опереті, мюзиклі... Проте, думаю, у мене ще все попереду, а моя робота у серйозних, складних виставах не стане на заваді, а навпаки...

— З якими режисерами, окрім Володимира Кучинського, вам було б цікаво працювати?

— У мене є мрії, які стосуються співпраці. Хотілося б, наприклад, спробувати себе у виставах Андрія Жолдака (мені навіть складно пояснити чому, проте відчуваю, що це було б для мене дуже корисно), Някрошюса. Проте я задоволена тим, що відбувається у нашому театрі. І поки відчуваю, що мені ще є чому вчитися у моїх колег, буду черпати це джерело натхнення у Театрі імені Леся Курбаса. Вміючи досить тихо, спокійно співіснувати, тут ми можемо проявляти творчу ініціативу, розвиватися, професійно рости. Відносини режисера й акторів будуються на дуже простих засадах, взаєморозумінні.

— Чи мрієте про певні ролі?

— Дуже конкретних мрій з приводу ролей у мене немає. Ще студенткою мріяла про Джульєтту у виставі за п’єсою Шекспіра. Хоча й зараз ще не втратила сподівання на те, що мені вдасться зіграти цю роль. Мабуть, потрібно поспішати, поки я ще можу грати настільки юних героїнь. Мене приваблюють також глибоко драматичні, «співочі», психологічні ролі, наприклад, Едіт Піаф...

— Чи є у вас захоплення поза театром?

— Співати, співати й ще раз співати! Для мене це велике невичерпне захоплення. Нещодавно зайнялася йогою — до речі, це також допомагає у театрі. Якщо акторська робота розбурхує емоції та почуття, змушуючи іноді досить яскраво виявляти свій темперамент, то йога, навпаки, допомагає зосередитись, врівноважує, дозволяє досягнути певної внутрішньої гармонії.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати