Харків’яни виступили в Бельгії
Балет «Колесо Фортуни» відбувся із аншлагами у трьох містахНедільний вересневий день у Брюсселі був не спекотним, раз у раз зривався дощ. Але людей на вулиці була безліч, в парках і на майданах проходили масові свята, майоріли прапори Європейського Союзу і різних країн. Бельгійці ратують за здоровий спосіб життя, натуральну їжу і пересування на велосипедах. Автобуси з харківськими акторами, прикрашені українськими прапорцями, об’їжджали центр, щоб вчасно потрапити до місця виступу Палацу прекрасних мистецтв. Брюссельська поліція допомагала в цьому як могла (для наших акторів було зроблено виняток).
Столиця Бельгії стала кінцевим пунктом гастрольного маршруту. У перших двох містах Лувен ля Ньов і Льєжі на балетних виставах були аншлаги, глядачі з ентузіазмом приймали вечір балету «Колесо Фортуни», складений із творів М. Равеля «Болеро» і К.Орфа «Карміна Бурана». Не менший успіх чекав на харківську балетну трупу і в Брюсселі. У залі майже на 2000 місць вільних місць не було. Тут, на одному з найпрестижніших концертних майданчиків Європи, проходять виступи провідних музикантів Європи і світових знаменитостей, змагаються піаністи в конкурсі імені королеви Єлизавети. До речі, 1999 року його виграв молодий випускник Харківського інституту мистецтв Віталій Самошко, який із 2001 року мешкає з родиною в Брюсселі, концертує і викладає. Він також побував на виставі і високо оцінив гру музикантів, виразний спів хору і солістів, які працювали за дуже складних умов.
Виступи балетних акторів були обмежені рамками відносно невеликого концертного майданчика. І тому балетмейстер Алла Рубіна і диригент Віктор Плоскіна на ходу міняли розсадку оркестру, позиції хору і мізансцени, домагаючись максимальної виразності та сценічної свободи. Було адаптовано до мінімуму й оформлення художника Надії Швець, в центрі якого був трон Фортуни й її фатальне колесо. Перед початком і наприкінці виступу організатори гастролей представили артистів і навіть нагадали глядачам, з якого міста приїхали артисти і в якому регіоні України це місто розташовано. Харків’яни, які потрапили в поле зору доброзичливої публіки і заповзятливих імпресаріо, найближчим часом можуть підключитися до ще декількох фестивальних і гастрольних проектів у Західній Європі. Але головне, мабуть, у тому, що своїм мистецтвом вони вже підтвердили входження до культурного простору Євросоюзу.
Олександр ЧЕПАЛОВ, Брюссель—Харків, фото автора