Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Хороший театр той, який здивував, змусив замислитись, куди хочеться прийти ще раз»

Ігор Рубашкін належить до молодого покоління акторів, які не бояться експериментувати
12 серпня, 00:00
ДЕЯКІ КРИТИКИ НАЗИВАЮТЬ АКТОРА «МОЛОДИМ ХОСТІКОЄВИМ». ПОГЛЯНЬТЕ НА ФОТО — СПРАВДІ, ЩОСЬ СПІЛЬНЕ Є: У МЮЗИКЛІ «ЗАДУНАЄЦЬ ЗА ПОРОГОМ» АКТОРИ ГРАЮТЬ РАЗОМ — ІГОР РУБАШКІН (СЕЛІМО) ТА АНАТОЛІЙ ХОСТІКОЄВ (СУЛТАН) / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

Нині в його активі роботи в кіно, телебаченні, участь у різних театрах і творчих проектах, що принесли актору популярність серед глядачів і привернули увагу критиків. У цьому сезоні провідний актор Нового драматичного театру на Печерську та актор театральної компанії «Бенюк і Хостікоєв» Ігор Рубашкін отримав дві театральні премії: «Київську пектораль» (див. «День №54») та «Бронек», встановлену нащадками легендарного Амвросія Бучми, («День» №38). Після вистав «Біла ворона» і «Розпусник» актора почали впізнавати на вулиці, просити автографи. Один із критиків написав: «Цей актор володіє романтичною хлоп’ячою харизмою, схожий на справедливих героїчних підлітків із міських дворів. Ігор — приємний, привабливий, з величезними очима і м’яким гіпнотизуючим голосом. Є в ньому щось дитяче, безтурботне, але в певному ракурсі проступає в голосі розчарування і звучить нотка безнадійності»... В рубриці «Нове ім’я» наша газета продовжує знайомити читачів із молодими та неординарними творчими особистостями, і сьогодні пропонуємо монологи-роздуми Ігоря Рубашкіна про театр і життя.

ПРО ПРОФЕСІЮ

— Вибір професії, напевно, якимось чином був зумовлений, але спочатку не усвідомлений (я народився в акторській сім’ї), — розповів Ігор Рубашкін. — Хоч я не мріяв, що й сам стану актором, і навіть мав намір поступати в технічний ВНЗ. Але мама, спостерігаючи, як я мучуся, готуючись до вступних іспитів у Політехнічний інститут, умовила мене прийти в театральний, і познайомитися з Миколою Миколайовичем Рушковським — він саме набирав курс. Я поступив, хоча, м’яко кажучи, не готувався до цього, і вже будучи студентом, почав замислюватися, чим же мені доведеться займатися. Можна сказати, що Рушковський взяв мене авансом. Я поступив без слуху, без голосу й без пластики... Спочатку в мене була упевненість лише в тому, що після закінчення театрального інституту стану освіченою людиною — навчуся розбиратися в мистецтві, буду знати літературу. Але коли я почав навчатися, то мимовільно почав віддаватися майбутній професії. Мені дуже пощастило з педагогами — навіть складно виділити когось. Звичайно, передусім, це Микола Миколайович Рушковський і Олександр Юрійович Крижановський, який сьогодні є керівником Нового драматичного театру на Печерську. Хочеться згадати й Олександра Васильовича Павлина — викладача сценічного руху, з яким у нас сформувалися дуже тісні професійні стосунки. Він нас багато чому навчив: у важкі 90-і ми навіть заробляли завдяки своїм пластичним умінням, ставлячи, наприклад, бійки в... клубах. Багато що в моєму житті навіяне творчістю Швидкого Сергія Васильовича, який прищепив любов до пластики.

ПРО РОЛІ ТА РЕЖИСЕРІВ

— При підвищеній активності — репетиції, вистави, зйомки — найскладнішим питанням є «як же це все поєднати?» Хоча, головним чином, професійна реалізація відбувається в театрі, який дозволяє актору розкритися. Хотілося б, звичайно, відмітити роботи в Новому драматичному театрі на Печерську, адже кожна вистава пов’язана з пошуком матеріалу, що дозволяє побачити справжні смислові глибини. Нова постановка — це не просто чергова одиниця в репертуарі. Вистава стає чимось дуже близьким і дорогим для нас. Тим більше, наш театр — унікальний, камерний, у нього інша специфіка, навіть із технологічної точки зору. Ми довго шукаємо, і коли знаходимо, дуже цінимо такі знахідки. Але виходить так, що на відміну від великих репертуарних театрів, де у акторів постійна зайнятість, у нас вільного часу набагато більше, що дозволяє акторам займатися ще чимось. На даному етапі все розглядаю як досвід... Літературний матеріал інколи доводиться шукати довго — ось і зараз ми знаходимося в пошуку. До речі, Дідро в «Розпусникові» виник не так просто. Мені, наприклад, дуже хотілося зіграти в п’єсі, в якій автор би створив цікаву драматичну ситуацію. Адже в нас у театрі частіше ставили інсценування епічних творів. А тут не потрібно було створювати з епічного оповідання драматичну структуру. Я взагалі прихильник такого методу, коли спочатку чітко уявляєш, чого ти хочеш і навіть це візуалізуєш, а вже потім берешся за роботу.

Після Дідро у мене утворилася невелика творча пауза, тим більше, народилася дочка (Поліні лише півроку), яка потребує багато часу. Тому зараз бажання, з чим би хотілося працювати, повинні сформуватися. Звичайно, є персонажі, яких мені хочеться зіграти... Хоч їх вже зіграли прекрасні актори, і я навіть трохи боюся, що буду мимоволі звертатися до їхніх прикладів. Іноді це заважає абстрагуватися та йти по створенню тих чи інших характерів своєю дорогою. Хоча трапляються й несподівані пропозиції, що виливаються згодом у щось цікаве. А часом народжуються ролі, до яких я внутрішньо навіть не готувався.

Моя дружба з театральною компанією «Бенюк і Хостікоєв» виникла 2004 року після нагородження вистави «Закон танго» премією «Київська пектораль» в номінації «За краще пластичне рішення». Анатолій Георгійович прийшов подивитися цю виставу, в якій я ставив пластику (йому потрібен був хореограф). Моя акторська робота Хостікоєву сподобалася, і він запросив на роль Жульєна в мюзиклі «Біла ворона». Я зіграв... а далі пішло-поїхало... Дуже люблю і поважаю Бенюка і Хостікоєва. Ці актори завжди працюють на найвищому професійному рівні, не дивлячись на будь-які матеріальні та соціальні умови.

Іноді мене запитають, хто твій режисер? Напевно, Олександр Крижановський. Він є моїм режисером і вчителем. Але режисером, так би мовити, в класичному розумінні його назвати не можна. Швидше, він — партнер, який не грає. Дуже важливий його погляд з боку: під час роботи над виставою він присутній у залі, уважно спостерігає за тим, що відбувається, але при цьому не диктує артисту, а підказує, допомагає йому розкритися, побачити ті речі, на які актор сам може іноді й не звернути уваги. Він — у постійному діалозі з актором. І репетиції засновані на системі показів. Комфортно мені працювати з Віталієм Малаховим і Анатолієм Хостікоєвим. Але у звичайному розумінні, режисера, який би щось ставив для Ігоря Рубашкіна, поки немає. Навіть не знаю, добре це чи погано... У нас у Театрі на Печерську є улюблений письменник — Михайло Булгаков, яким завжди захоплювався Крижановський. Його постановка «Майстер і Маргарита» мала чотири версії, і сьогодні є нові задумки з цього приводу. Це наша літературна, культурна тема. Думаю, що до нашого театру не варто прив’язувати поняття «лабораторія». До речі, я намагався свого часу усвідомити суть цього явища, навіть їздив у Москву до Анатолія Васильєва. Класична лабораторія, якщо, можна так висловитись, власне, не передбачає глядача. А в нас вистава репетирується, виходить на глядача, а після ми спостерігаємо за ним і допрацьовуємо. Постійно шукаємо...

Сьогодні багато говорять про приплив глядача у театри — отже, він шукає щось своє і в Театрі ім. І. Франка, і в Російській драмі. Можу сказати, що багато хто з глядачів ходять на наші вистави, а є й такі, хто їх не сприймають. По-моєму, головне, щоб театр був спрямований до людини, культивував ідею, звертався до вічних питань, викликав емоції. Тоді він буде жити в будь-яких умовах. Для мене хороший театр — це той, який здивував, змусив замислитись, закохав у себе, якщо хочете... тоді до цього театру хочеться повернутися. Коли Олександр Юрійович ставив «Майстра і Маргариту», він акцентував нашу увагу на тому, що робить цю виставу для тих, хто любить роман. Йому дуже хотілося почути співвідношення свого світорозуміння з глядацьким. І це, на мій погляд, дуже важливо.

Свого часу, спілкуючись у Стокгольмі зі шведськими шанувальниками мистецтва, я зрозумів, що Україні не вистачає якоїсь незашореності, відвертості. Дуже відрізняється від європейського наше сприйняття творчої свободи. А ще нам не вистачає професійної самоповаги, яка часто підміняється надмірним пафосом і апломбом. В Європі у людей мистецтва немає комплексу ображеності, невизнаності. Вони спокійно і на високому рівні працюють, при цьому не вважають, що роблять щось неймовірне.

ПРО ЖИТТЯ...

Не дивлячись на професію, грати в житті у мене якось не виходить — ну не працюють тут акторські вміння. Хоча раніше через професію в мене навіть були проблеми з дівчатами: коли вони дізнавалися, що я актор, то чомусь починали ставитися до мене з недовірою. Я навіть ображався. Крім того, при підвищеній активності — зйомки, репетиції — від роботи настільки втомлюєшся, що виникає бажання в «неробочому» житті зайнятися чимось абсолютно іншим. Хоча якщо відпочинок затягується, щось акторське починає прориватися — творча енергія, нагромадившись, шукає виходу. Але, за великим рахунком, я поки розмежовую життя й роботу, і бути всюди актором не можу... Народження дочки дуже змінило моє життя, ти перестаєш повністю належати собі. Тому з творчістю стало дещо складніше. Але дитина — це величезне щастя, не дивлячись на нестачу часу в даний період, наприклад, для того, щоб почати щось нове. Хоча, з іншого боку, бувало, що матеріал не знаходився роками і в менш складні часи. Крім того, вже є «віддача»: як приємно, коли дочка починає впізнавати, посміхатися... Це просто здорово!

ДОВIДКА «Дня»

Ігор Рубашкін народився 18 липня 1978 року в Києві (батьки: актори Театру на Подолі, батько — Олександр Михайлович Рубашкін, мати — Тетяна Костянтинівна Печенкіна). 1999 року закінчив Київський театральний інститут ім. Карпенка-Карого. Нині актор Нового драматичного театру на Печерську та актор театральної компанії «Бенюк і Хостікоєв». Акторські роботи в театрі: Дені Дідро в «Розпусникові», Майстер та Пілат (Воланда грав у першій версії вистави «Візит пана В» у театрі «Сузір’я») в «Майстрові і Маргариті», Казанова в «Пригоді Казанови», Дон Кіхот у «Людині з Ламанчи», Росендо Хуарес — «Закон Танго», Іонич — «У кожного свої дивацтва», Антоніо в «Сеньйорі з вищого світу», Жульєн у «Білій вороні», Патлатий у «Про мишей і людей», Селим, син Султана в «Задунайці за порогом». Знявся в кіно: «Поцілувати незнайомку за 20 хвилин», «Рідні люди», «Тринадцять місяців», «Індійське кіно», «Чорта з два».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати