Кінематограф ранкової свіжості

Кінематограф Південної Кореї (Країна ранкової свіжості — її неофіційна назва) давно набув статусу легенди на світовій арені. Імена Кіма Кі Дука й Пака Чон Вука відомі далеко за межами батьківщини, їхні фільми нагороджені на найпрестижніших фестивалях, а за мотивами однієї з картин Чон Вука зняли нещодавно рімейк у Голлівуді.
Тож Фестиваль сучасного корейського кіна, що розпочнеться наступної п’ятниці в Києві, стане для наших глядачів справжнім подарунком.
Жанри тут різні. Герої мелодрами «Архітектура» (режисер — Йонг Чу Лі) разом відвідували прикладний курс ще в університеті, де й познайомилися. 20-річний студент Син Мін закохався до нестями у свою однокурсницю Со Йон, але так і не встиг зізнатися у своїх почуттях. Через певні життєві обставини вони припинили спілкування. Через п’ятнадцять років одного дня в офіс до відомого архітектора Син Міна звертається по допомогу в будівництві Со Йон — кохання усього його життя. Головний герой залюбки береться за відновлення її старого будинку. Занурившись у будівництво, ці двоє знову повертаються до старих спогадів, починають ворушити ще зовсім не згаслі почуття одне до одного... Але довге кохання має і свої темні сторони.
Іронічний бойовик «Надзвичайно таємно» (Чхоль-су Янг) торкається болючої теми поділу Кореї на дві частини. Три шпигуни з комуністичної КНДР були відправлені до Південної Кореї з начебто високою метою об’єднання двох держав. Ці амбіційні хлопці мали би жити, як нормальні люди, в очікуванні сигналу про початок їхньої таємної місії. Усім трьом доводиться довгий час мешкати у найбіднішому районі Сеула. Через два роки, не отримавши жодних наказів від Півночі, хлопці поступово звикають до життя у капіталістичній державі. Але раптово, коли вони цього зовсім не очікували, отримують сигнал розпочати їхню таємну місію. У той самий час інструктор Північно-Корейської армії перетинає кордон для того, щоб знищити тих, хто відмовлятиметься виконувати наказ партії. Ні про що не здогадуючись, хлопці наражаються на смертельну небезпеку.
У кримінальній комедії «Упіймай мене» (Лі Чжон Хьон) переплелися особисті пристрасті й професійний обов’язок. Детектив Хо Те — еліта поліції, практично ідеальний у пошуку та арешті злочинців. Але раптом він опиняється в становищі, коли йому треба заарештувати дівчину, котра була його першим коханням — бо вона майстерний і давно розшукуваний крадій.
У «Житті за планом» (Сун Сі-Хоб) бібліотекар, котрий звик планувати все життя наперед і жити не може без розкладу, закохується у дівчину, яка працює продавцем у сусідньому магазині. Кохання — це катастрофа для будь-яких планів.
У «Мамі» (Екуан Чхве) в трьох різних історіях розповідається про стосунки матерів та їхніх дітей. Це доволі незвично виконаний роман виховання.
Найвідоміший з названих режисерів — Сонг Іль Гон — представлений драмою «Завжди». Конфлікт, традиційно в Іль Гона, рухається обставинами, вкрай несприятливими для життя. Тут кохання перевіряється, мабуть, у найжорстокіший спосіб серед усіх перелічених історій. Героїня втратила зір внаслідок автокатастрофи. Її хлопець — боксер, який давно залишив професійний спорт. Їхні стосунки цілком гармонійні. Однак раптом з’являється можливість відновити зір коханій. Але ця можливість має дуже високу ціну. Цей фільм, мабуть, матиме найбільший емоційний відгук у глядачів.
Фестиваль корейського кіна триватиме з 19 по 22 вересня у столичному кінотеатрі «Київ».