Перейти до основного вмісту

Коротко / КУЛЬТУРА

19 грудня, 00:00

Хлопчик, кінь і війна

Кіностудія Стівена Спілберга DreamWorks придбала права на екранізацію роману британського письменника Майкла Морпурго «Бойовий кінь», повідомляє lenta.ru, посилаючись на Variety. Книга, основні події якої відбуваються під час Першої світової війни, розповідає про дружбу хлопчика та коня, розділених війною, але які зберігають зв’язок один з одним. Спілберг стане продюсером майбутньої екранізації нарівні зі своїми давніми партнерами Френком Маршаллом і Кетлін Кенеді. Чи буде знаменитий режисер займатися постановкою стрічки, наразі не повідомляється. Зазначимо, що раніше Стівен Спілберг неодноразово займався проектами, присвяченими Другій світовій війні. Він, зокрема, є автором фільму «Спасіння рядового Райана», а також співавтором популярного серіалу «Брати по зброї». До теми Першої світової війни Спілберг звертається вперше.

Бесіда з Ленноном... 40 років по тому

Видання New Statesman опублікувало інтерв’ю з легендарним «бітлом» Джоном Ленноном, зроблене 1968 року двома студентами Університету Кільського. Раніше бесіда з одним із засновників The Beatles ніколи не друкувалася повністю — прихильникам Леннона раніше був презентований лише невеликий фрагмент шестигодинного інтерв’ю UNIT, який з’явився в університетському виданні. 2 грудня 1968 року студенти Моріс Хайндл і його приятель Денієл Уайліс, які проїхали автостопом кілька сотень кілометрів, аби зустрітися з Джоном Ленноном, провели в будинку музиканта та його коханої Йоко Оно кілька годин. Хайндл, який тривалий час зберігав запис інтерв’ю у себе, розповів, що йому вдалося домовитися про інтерв’ю з Ленноном за допомогою видання Beatles Monthly. Студент написав до журналу листа, в якому попросив музиканта відповісти на звинувачення, які звучали 1968 року, в продажності The Beatles, і, на здивування Хайндла, Леннон запросив його поговорити. Як згадує Хайндл, засновник ліверпульської четвірки зустрів його та Уайліса на залізничній станції в графстві Суррей, посадив їх у свій Mini Cooper та довіз до будинку. «Ми посідали на індійські килими з густим ворсом і зібралися довкола столика на низьких ніжках. Йоко говорила дуже мало, тому що, як ми всі знали, — це був день Джона, і він говорив дуже багато», — зазначив інтерв’юєр. Під час шестигодинної бесіди гостям були запропоновані макробіотичний хліб і кілька сортів джему, приготовані Йоко Оно. Повна версія інтерв’ю з Джоном Ленноном в онлайн-версії New Statesman не потрапила. Розшифровка опублікована лише в друкарській версії різдвяного випуску видання. Чи планує New Statesman розмістити інтерв’ю на своєму сайті, наразі невідомо. Інтерв’ю Леннона 40-річної давнини стало не першою подібною знахідкою. Так, влітку 2008 року в ефір ВВС Radio 4 поставили раніше невідоме інтерв’ю із The Beatles, записане 1964 року. 10-хвилинний запис, зроблений у телевізійній студії в Шотландії, протягом 44 років вважався втраченим, а потім був знайдений у гаражі в Лондоні.

10 тисяч робіт для св. Миколая

Днями було оголошено переможців Всеукраїнського конкурсу-фестивалю дитячої творчості «На Святого Миколая творча іскорка палає». Його влаштував та провів благодійний фонд Влади Прокаєвої (Литовченко) «Обдаровані діти — майбутнє України» разом із громадською організацією «Добробут і єдність». Оргкомітет отримав майже десять тисяч творчих робіт з усієї України. Вони були присвячені новорічним та різдвяним святам, зимовій казці. Журі, до складу якого ввійшли поет Іван Драч, художниця Євгенія Гапчинська, дизайнер Айна Гассе, скульптор Олег Пінчук, мистецтвознавець Людмила Білоус, телеведуча Анжеліка Рудницька, письменник Олесь Єльченко, було нелегко обрати кращий вірш, вишиванку, малюнок та лист до св. Миколая. Саме у цих номінаціях проходив конкурс. Переможців вітали в Колонній залі Київської міської державної адміністрації. Вони отримали цінні подарунки (ноутбуки, музичні центри тощо), а кращі роботи були представлені на святковій виставці. «Наш фонд продовжує підтримувати обдарованих дітей. Незважаючи на кризу, на тяжкі часи не можна відкладати виховання, розвиток дітей та увагу до них на потім. Кожна дитина — талановита. Треба своєчасно зрозуміти це й допомогти розвинути ці здібності, — каже президент БФ «Обдаровані діти — майбутнє України». — Нехай не кожен стане професійним художником, поетом, музикантом. Головне, щоб наші діти стали гармонійно розвинутими особистостями, освіченими людьми, гідними громадянами своєї країни», повідомляє Ольга КРОТОВА.

«Ось нове творю все»

Під такою назвою відкрилася виставка у залі «Хлібня» Національного заповіднику «Софія Київська». На ній представлено близько 50 ікон сімейної іконописної майстерні «Небо на землі», яку очолює священик Сергій Павелко з м. Миколаєва. Умовно виставку можна поділити на дві частини. Одна з них присвячена святому Миколаю і містить сучасні ікони та творчу реконструкцію старовинних ікон із його зображенням. А друга частина присвячена Різдвяним святам і до неї увійшли роботи, виконані в різних техніках, зокрема, авторські інтерпретації прийомів українських та зарубіжних іконописних шкіл, сучасних майстрів, а також ікони, написані на камені. — Найбільш яскравим прикладом нової людини у Христі є святий Миколай, — сказав «Дню» священик Сергій ПАВЕЛКО. — Його життя стало не тільки внутрішньою церковною перемогою у християнстві (Миколая шанують православні, католики, і навіть мусульмани). У цій виставці особливе місце посідають ікони «Різдва Христового» та «Богоявлення» (Водохреща). Ікона «Різдва» — є зразком сучасної української ікони, вона поєднує в собі канон церкви та творчість — сміливі рішення в декорі. Дві ікони «Богоявлення» створені на камені. Цікаво, що написані тільки фігури, а тлом, мовою іконопису — Світлом, Божою Славою — є сама структура каменю. Її стало видно після розрізу та обробки поверхні агату. Завдяки тому, що вигляд його поверхні нагадав майстрам фантастичні пейзажі Йордану, і було створено унікальні творчі роботи... Шукаючи нові засоби виразності, іконописці майстерні «Небо на землі» прагнуть дотримуватися старовинних технологій — використовують лише натуральні матеріали, а фарби готують із природних мінералів та пігментів власноруч. Сьогодні майстри-іконописці бачать своїм завданням пошук нової іконописної традиції у створенні сучасної творчої ікони. — Для кожного покоління ікона не може бути однаковою протягом тисячі років, — підкреслює отець Сергій. — Побутує думка, що в іконі нема нічого нового, вона тільки повторює існуючі зразки. Але насправді в іконописі ще далеко не все було висловлене. Наша майстерня пише живу молитовну ікону. Виставка триватиме до 20 січня, повідомляє Олена РЯБЕЦЬ.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати