Коротко / КУЛЬТУРА
У ARSENALE стартує освітня програма для гідів
У рамках освітньої програми I Київської міжнародної бієнале сучасного мистецтва ARSENALE-2012 відбудеться низка заходів у партнерстві з провідними музеями та центрами Франції. До Києва приїздитимуть експерти з Центру Помпіду, Палє де Токіо та ін. для проведення презентацій, лекцій, воркшопів із майбутніми екскурсоводами бієнале, вчителями, дітьми, підлітками та широкою аудиторією. Ця співпраця стане початком довготривалих професійних обмінів «Мистецького Арсеналу» та експертів із музейництва, освіти й медіації сучасного мистецтва та інших питань. Відкриє французьку програму воркшоп для майбутніх гідів-екскурсоводів за участі Маріон Бюшло — керівника освітнього напрямку Палє де Токіо (Париж) та Мауріціо Естрада Муньос — керівник проекту Студія 13/16 Центру Помпіду (Париж). Воркшоп, який відбудеться з 29 по 31 березня у «Мистецькому Арсеналі», відвідають близько 40 осіб. Планується також провести другу частину воркшопу у травні 2012 напередодні відкриття ARSENАLE-2012.
Мадонна вперше приїде до Києва
Нагадаємо, «День» уже писав про те, що поп-зірка виступить 4 серпня у нашій столиці на НСК «Олімпійському». Виступ співачки відбудеться у рамках світового туру Madonna dance party. Київський концерт пройде за підтримки телеканалів «1+1» та ТЕТ. Починаючи з 29 травня, поп-діва відвідає 26 європейських міст, після чого поїде до Північної Америки. Крім того, цього року Мадонна не обійде увагою Південну Америку та Австралію, де не гастролювала майже 20 років. Шоу проходитиме на найбільших майданчиках приймаючих міст: спортивні арени, стадіони та відкриті майданчики. Київ також не стане виключенням — НСК «Олімпійський» є найбільшим стадіоном України. В Україні вже з’явився новий альбом Мадонни MDNA, а 30 березня можна придбати квитки на її концерт у Києві (вартість від 450 до 2500 грн).
«Неформатний» Рєзник відзначить ювілей у Києві
4 квітня відомий поет-пісняр запрошує киян до Палацу «Україна» на програму «Ювілейний вернісаж». Цього вечора Ілля Рєзник прийматиме подарунки від колег по естрадному цеху з Грузії, України та Росії (у концерті виступлять: Тамара Гвердцителі, Едіта П’єха, Азіза, Наталя Могилевська, Олександр Пономарьов, Світлана Лобода, Володимир Гришко, Наталія Валевська, Володимир Ткаченко, Матіас, балет «Фрідом» та інші), а також порадує слухачів своїми новими віршами, прозвучать хіти, вже перевірені часом. Пісні Рєзника — це ціла епоха. Хто не знає таких його шлягерів, як «Маэстро», «Еще не вечер», «Старинные часы», «Звездное лето», «Бабушка рядышком с дедушкой», «Яблони в цвету», «Золушка», «Чарли», «Вернисаж», «Кабриолет», «Я за тебя молюсь»? Із 1980 р. Рєзник активно співпрацював з Аллою Пугачовою (для примадонни поет написав 71 пісню, він автор сценарію до фільму «Прийшла і говорю», де Алла Борисівна знялась у головній ролі). 1991 року в Москві було створено Театр Рєзника, дебютом якого стала музична вистава «Гра в Распутіна». Ілля Рахміелевич є автором текстів багатьох популярних естрадних пісень, написаних на музику різних композиторів, відомих у виконанні Софії Ротару, Едіти П’єхи, Алли Пугачової, Тамари Гвердцителі, Лайми Вайкуле, Олександра Градського, Євгенія Мартинова та багатьох інших співаків. «Я часто пишу вночі, тоді з’являються образи — їх мені Боженька диктує. А надихає мене передчуття роботи. Останнім часом артисти самі пишуть собі пісні: простенький текст, модне аранжування. А я в цьому сенсі — «неформат», адже їхні пісні живуть півроку-рік, поки за ротацію платять, а мої — по 30—40 років. Я некомерційний автор, але пишу надовго», — зізнається поет. Вечір, який відбудеться в Києві, присвячений 50-річчю творчої діяльності Рєзника, і 4 квітня Ілля Рахміелевич відзначить свій 74 день народження, повідомляє Аліса АНТОНЕНКО.
Утопія чи реальність?
На основі роману Джорджа Оруелла «1984» знімуть новий фільм, повідомляє Heat Vision. Над створенням картини працюватимуть Imagine Entertainment і LBI Entertainment. Коли представники Imagine Entertainment звернулися до правонаступників Оруелла з пропозицією придбати права на екранізацію, з’ясувалося, що над аналогічним проектом уже працює LBI Entertainment. Після цього компанії вирішили об’єднати зусилля. Інформації про те, хто працюватиме над фільмом як сценарист і режисер, в даний час немає. Роман Оруелла «1984» був опублікований вперше 1949 року, нагадує Lenta.ru. Книга написана в жанрі антиутопії (причому вважається одним із основних представників жанру). Події роману розгортаються 1984 року, після ядерної війни. Йдеться про людину на ім’я Уїнстон Сміт, який намагається протистояти усталеному тоталітарному режимові. Раніше роботу Оруелла вже неодноразово екранізовували. За романом були зняті телефільми, а також дві кінокартини — 1956-го та 1984-го років.
«Весні назустріч»
Так називається виставка, яка проходить у Будинку вчених НАН України. Це колективний вернісаж трьох художників: Надії Кирпенко, Галини Гаркавенко та Геннадія Польового, яку організувала їхня близька подруга, поетеса Лариса Пастух. На жаль, 15 березня минуло чотири роки, як Галини Гаркавенко не стало. Талант Галині Іллівні передався від діда, Олексія Федоровича, який був народним умільцем та художником. Головна ж особливість творчості Гаркавенко — це стриманість колірного рішення, дуже тонка гра напівтонів кольору. У 1980-ті Галина Гаркавенко була відома як майстер акварелі. У тонких, ліричних, по-жіночому тендітних акварельних роботах Галині Іллівні вдалося передати ледь відчутні руху природи. Ще за життя майстриня говорила: «Хочу, щоб моє мистецтво було для людей зрозумілим: викликало почуття просвітленості, одухотвореність, поетичність. Відвертість і чистота — це, мабуть, і є мій творчий стиль». Тому й цінна виставка «Весні назустріч» — як можливість згадати світлу, добру людину й отримати істинне візуальне задоволення. Неймовірно, як за допомогою лише кількох фарб, пензля та паперу можна створювати дива. Картини Галини Гаркавенко можна побачити у виставковій залі Будинку вчених до 2 квітня. А потім 36 її робіт переїдуть звідси до Бібліотеки ім. Вернадського у відділ образотворчого мистецтва, повідомляє Софія КУЩ.
Випуск газети №:
№54, (2012)Рубрика
Культура