П’ять музичних контрастів
II Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна-2010» подарував публіці масу емоцій
У програмі було представлено низку концертів, об’єднаних за принципом контрасту, і всі музичні барви проявилися особливо яскраво, як у природі під час цвітіння. Відкрили фестиваль у Національній філармонії скрипалі з Австрії, лауреати міжнародних конкурсів Лука й Лара Кустричі. Брат і сестра, учні видатного скрипаля Дори Шварцберг, які привезли до Києва два концерти для скрипки з оркестром Яна Сібеліуса й Карла Гольдмарка (перше виконання в Україні) і, незважаючи на юний вік, показали вражаючий виконавський рівень і натхненну гру в супроводі оркестру Національної філармонії (диригент Микола Дядюра).
На вечері «Український авангард» звучали камерні твори молодих авторів: Любави Сидоренко, Богдана Кривопуста, Вікторії Польової, Олега Безбородько, Сергія Зажитька, Олексія Войтенка, Максима Шалигіна, Золтана Алмаші, Олександра Щетинського та Сергія Пілютикова. Виразна картина нинішнього стану академічної музики приваблює різноманітністю жанрів і творчих стилів, високим емоційним напруженням. Другий концерт свого проекту маестро Роман Кофман ретельно готував, уключивши в програму найкраще з безлічі запропонованих партитур. На жаль, сам Роман Ісакович через хворобу не зміг керувати концертом, а його ідеї озвучили диригент Віталій Протасов і музиканти Київського камерного оркестру.
Особливу увагу публіки привернув вечір, що об’єднав Дев’яту симфонію Бетховена й твори відомого київського композитора Вікторії Польової — «Ода радості» на вірші Шиллера й «Кредо» у виконанні Національного симфонічного оркестру й капели «Думка» (диригент Володимир Сіренко). Композиторський почерк Польової відрізняє спрямованість у духовні сфери й чистота авторського голосу. Її музика подарувала відчуття польоту, перекликаючись із назвою «Оди», а бездоганний рівень виконання — гордість за музикантів і вокалістів. Торішній фестиваль, присвячений Астору П’яццоллі, викликав такий сплеск інтересу до його творчості, що організатори «Київської весни-2010» присвятили аргентинському композиторові окремий вечір (гітарист Андрій Остапенко, баяністи В’ячеслав Самофалов і Юрій Карнаух, відомі колективи Національної філармонії темпераментно й вишукано донесли граційну мелодику «Великого Астора»). А завершився фест сонячним фіналом. Оркестр філармонії під орудою Миколи Дядюри виконав твір Бетховена — увертюру до опери «Фіделіо» й Концерт № 3 для фортепіано з оркестром, а також П’яту симфонію Чайковського. У бетховенському концерті виконувала соло Марія Кім, яку багато киян пам’ятають зовсім юною учасницею Міжнародного конкурсу Володимира Крайнєва, що одержала I премію. І зараз піаністка показала себе зрілим музикантом, із серйозною авторською грою.