Перейти до основного вмісту

Сіренко та компанія презентують...

Новий творчий виток колективу Національного симфонічного оркестру України
08 листопада, 00:00
«ПОЛУМ’ЯНИЙ МОТОР» ОРКЕСТРУ — ДИРИГЕНТ ВОЛОДИМИР СІРЕНКО / ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА / «День»

Великий резонанс у меломанів викликала програма «Слухай вічність» (медійний проект, натхненником і організатором якого є генеральний директор оркестру Олександр Горностай), презентована нещодавно в Національній опері ( про це «День» писав у №181). Головна мета творчого проекту — представлення оркестру як світового бренду, початок нової діяльності цього симфонічного колективу, створеного 1918 року, який за роки свого існування вніс чималий внесок у розвиток української культури як лідер розвитку класичного музичного мистецтва.

На користь лідерства говорить уся історія діяльності оркестру: його перший головний диригент Натан Рахлін, який протягом 25 років керував колективом, пізніше колектив очолювали Стефан Турчак, Володимир Кожухар, Федір Глущенко, Ігор Блажков, Теодор Кучар і, звичайно ж, нинішній художній керівник Володимир Сіренко. У різний час з оркестром працювали такий маестро, як Курт Зандерлінг, Леопольд Стоковський, Євген Мравінський, Костянтин Сімеонов, Євген Свєтланов, Геннадій Рождественський, а також блискучі солісти — Артур Рубінштейн, Ісаак Стерн, Ієгуді Менухін, Монтсеррат Кабальє, Хосе Каррерас, Давид Ойстрах, Святослав Ріхтер, Еміль Гілельс, Мстислав Растропович, Леонід Коган, Гідон Кремер, Олег Криса та інші. Національний симфонічний оркестр має в своєму активі колосальний репертуар, який включає всі симфонії Бетховена, Брамса, Брукнера, Шуберта, Чайковського, Рахманінова, Скрябіна, Прокоф’єва, Шостаковича, Лятошинського, Малера, симфонічні твори від доби бароко до сучасного авангарду.

Програма презентаційного концерту «Слухай вічність» являла собою зріз більш ніж 200-річної ретроспективи класичної симфонічної та оперно-симфонічної європейської музики: Россіні та Мусоргський, Верді та Чайковський, Доніцетті і Вагнер, Масканьї та Соросабаль, Равель і Скорик. Уперше в Києві виступив американський скрипаль Юджін Фодор, лауреат перших премій конкурсу скрипалів ім. Н. Паганіні в Італії та Міжнародного конкурсу ім. П. Чайковського в Москві, премії «Prix European du Soliste» в Парижі. У його талановитих руках скрипка, виконана великим майстром Гварнері 1740 року, начебто зверталася до слухачів своїм вишуканим звучанням із глибини віків.

Потрібно віддати належне талантові та майстерності диригента Володимира Сіренка та його музикантів, який старався м’якістю та делікатністю виконання не заглушити ніжну скрипку й витримати баланс між сотнею інструментів та самотнім соло. Високу майстерність оркестр продемонстрував і в музичному супроводі вокальних номерів.

Світові знаменитості, наші співвітчизники — Вікторія Лук’янець і Володимир Гришко, які підкорили не одну сцену в себе на Батьківщині та далеко за її межами, приєднали свої голоси до підтримки творчого проекту «Слухай вічність». Те, що класика вічна — факт безперечний. Мінлива мода захоплює маси, але ніколи не поглине аудиторію прихильників серйозної музики, а до самої музики додасть нові штрихи і барви, характерні для епох, які змінюють одна одну.

Класика — не закостеніла у вузьких рамках догма, а живий організм, що еволюціонує відповідно до ходу загальної історії і завжди перебуває на вершині прогресивних процесів розвитку людства. Концерт-бенефіс, головною дійовою особою якого, безперечно, став сам оркестр, підтвердив це з усією очевидністю.

Отже, пробний камінь кинуто, кола пішли водою. Так талановито й зі смаком організована акція не може не мати резонансу. Мабуть, знайдуться сили, спроможні дієво допомогти оркестрові. Залишається сподіватися, що благородні мрії та цілі учасників проекту збудуться і втіляться в повному обсязі. У колективу величезні творчі плани: концерти і гастролі, а з 11 до 20 листопада вони запрошують меломанів відвідати Міжнародний конкурс диригентів ім. С. Турчака, на якому молодий маестро продемонструє свою майстерність.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати