Героїня ранкових прайм-таймів

1 вересня на Першому Національному стартує нова художньо-публіцистична програма «Книга.UA», присвячена Року української книги. Головна мета проекту, за словами авторів, — популяризація української книги.
Програма виходитиме по суботах у ранковий прайм-тайм. Її немаленький 40-хвилинний хронометраж буде повністю віддано на відкуп досі не найпопулярнішій героїні телеекрану — книзі. «Книга.UA» міститиме тематичні сюжети, у яких йтиметься про літературні, довколалітературні процеси в Україні та світі, видавничий бізнес, інтерв’ю з письменниками, критиками, ілюстраторами, видавцями. Директор творчого об’єднання громадсько-політичних програм Першого Національного каналу Марина Бондаренко сподівається, що програма стане популярною, бо готується вона не виключно для інтелектуалів і літераторів, а для широкого кола глядачів. «Перший Національний у своїй загальній концепції розвитку передбачає появу нових документальних фільмів, художніх і публіцистичних програм. Ми хочемо утримати цю інтелектуальну планку. Яким буде рейтинг програми «Книга.UA» — це вже інше питання, але ми будемо робити якісний телевізійний продукт і розраховуємо, що це буде відповідно поціноване глядачем. Тим більше важких інтелектуальних розмов і філософствувань на тему розвитку української літератури у програмі не буде.»
Це не єдиний літературний проект на українському телебаченні. Про те, який із них виявиться кращим, а який — гіршим, на думку Марини Бондаренко, говорити не доводиться. Поява кожної такої програми на українському телебаченні — це вже позитив — принаймні будуть названі імена, окреслені теми, а глядачі отримають хоча б мінімум корисної і не заполітизованої інформації. Авторка проекту скаржиться на відсутність ланцюга «видавництво-читач» і на те, що, наприклад, у Києві кількість книжкових магазинів із початку 90-х років зменшилася в 100 разів, тому за першочергове завдання проекту вважає популяризацію української книги.
Нова літературна програми міститиме дайджест найпомітніших книжкових подій в Україні і світі, а також розповіді про невідомі факти з життя відомих авторів. «Це буде не пережовування вже відомої інформації, а неочікувані епізоди, які можуть заінтригувати і зацікавити», — запевняє Марина Бондаренко. За її словами, творча група «Книги. UA» працюватиме в основному з аналітикою. Глядачеві доступно і максимально об’єктивно роз’яснюватимуть ситуацію з українською книгою в Україні на різних рівнях: починаючи від використання ненормативної лексики в літературі, закінчуючи тим, кого вважати класиком сучасної української літератури і що таке Рік української книги. Одна з рубрик програми буде присвячена публічним людям з точки зору літературної. «Книга.UA» намагатиметься з’ясувати літературні уподобання українського бомонду — політиків, спортсменів, художників, адвокатів, дизайнерів. «Це такий собі попсовий момент у програмі, але у цій рубриці ви знайдете дуже багато сюрпризів, — запевняє Марина Бондаренко, — ми вже відзняли декількох відомих публічних людей: були як приємні сюрпризи, так і відверті розчарування. Тому що, погодьтеся, літературні уподобання багато про що говорять...»
У програмі висвітлюватиметься не лише український, а і міжнародний літературний процес. Йтиметься в тому числі про те, чому в Україні і досі немає жодного лауреата Нобелівської премії, як вітчизняній літературі вийти на міжнародний ринок, чому на наших ринках більшість літератури російською мовою і так далі — одним словом, про все, що стосується книг, літератури і вас, якщо, звісно, вас цікавлять попередні два пункти.
«У нас є мета. Можливо, вона здасться пафосною, але все ж: ми хочемо, щоб всі глядачі «Книги.UA» стали читачами української книги, — зазначає під кінець розмови Марина Бондаренко, — Саме на це я і скеровую свій творчий колектив.»
Детальніше про непрості стосунки книжкового і телевізійного світів читайте у наступних випусках рубрики «Телебачення».