Гонитва озброєнь
У квітні відбудеться I Всеукраїнський фестиваль event-проектів «Eventаризація»![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20080229/438-9-2.jpg)
Для рекламників-професіоналів реклама у традиційному її розумінні — та, якою ми її знаємо вже дуже давно — на радіо, телебаченні, у пресі, на бігбордах — ще декілька десятиріч тому перетворилася на архаїку. Так, її досі активно використовують, так, вона досі вважається чи не найефективнішою. Але на заміну, чи то пак, у підтримку традиційній рекламі, вже давно почали задіювати технології значно, так би мовити, тонші, які не так грубо й прямолінійно нав’язують товари і послуги. Вони переконують вас у чомусь завуальовано, незримо для вас, але цілком відчутно для замовника. Одним словом, це чергова пастка. Таких технологій сьогодні немало, їх список постійно розширюється, а боротьба за споживача — загострюється. Така собі гонитва озброєнь.
Івент-менеджмент (подієвий менеджмент) має доволі широкий спектр дії: від професійної організації звичайних свят до проведення подій як інструменту рекламної кампанії, спрямованої безпосередньо на споживача, а також дуже модного нині корпоративного піару.
— До івенту можна віднести перш за все ті заходи, які мають свою цільову аудиторію. Наприклад, День міста. Міська влада або влаштовує свято самостійно, або залучає івент-агенство. Таким чином, івенти можуть мати не тільки комерційний напрямок або командоформуючий (корпоративний), але і соціальний, — пояснює президент фестивалю «Eventаризація», генеральний директор агентства «Дорослі ігри» Роман Соколов. — Якщо говорити про цей напрям глобально, то явище івент-менеджменту з’явилося давно. Завжди були організації і спеціалісти, які займалися організацією тих чи інших заходів. Завжди хтось брав на себе за це відповідальність. Але саме поняття «івент», яке сьогодні ми бачимо на візитівках, у пресі, у якості спеціальних підрозділів компаній, почало з’являтися тільки в кінці 90-х — на початку 2000-х.
Як було сказано вище, традиційна реклама втрачає свою дію і давно вже втратила довіру споживачів. Але при цьому іншого способу примусити споживача зробити вибір на користь конкретного товару, аніж вразити його, вплинути на емоції і почуття, ніхто поки що не вигадав. Івент-маркетинг теж користується вашою здатністю відчувати. От тільки дія його значно глибша. Реклама продає, а «івент» — формує імідж і вашу прихильність (лояльність) по відношенню до компанії, а це значно вигідніше для компанії з точки зору довгострокової стратегії. Наприклад, заходи для дітей або концерти для молоді під егідою і за кошти певного компанії проводяться не для того, щоб молодому поколінню було цікавіше жити, а для того, щоб ви асоціювали бренд з такими благородними і важливими для майбутнього країни питаннями.
У період новорічних свят шпальтами української преси масово прокотилися публікцаії, присвячені дуже модному на сьогодні напрямку в корпоративній політиці компаній — так званим корпоративам, тобто корпоративним святам. Великі компанії на ці заходи коштів не шкодують. Саме тому корпоративні свята перетворюються не тільки у спосіб формування лояльності до компанії з боку її працівників, а часом — і у фактор, який формує репутацію компанії на ринку. Мовляв, чим шикарнішим був корпоратив, чим більше там було зірок — тим потужніша компанія.
— На ринку України вже є дуже великі споживачі івент-послуг, але основна маса ринку на сьогодні поки що «вариться у власному соці», тобто компанії все роблять для себе самостійно, не залучаючи івент-агнества, — резюмує Роман Соколов. — У нас це поки що неоране поле. Та верхівка, яку зараз «скопали» і за яку борються, років через два вже не буден пріоритетною, тому що весь середній бізнес підніметься до такого рівня, коли для організації своїх заходів він залучатиме професійні агентства.
За словами президента «Eventаризації», кількість івент-агентств у нашій країні вже достатньо велика. Але тих, кого можна зарахувати до високого рівня — до 50. Саме між ними розгортається основна конкуренція на ринку. Решта — це ті, хто тільки намагається вийти на крупних клієнтів і фрілансери (вільнонайманці). І хоча український ринок івент-послуг не можна назвати аж занадто масштабним, організатори фестивалю «Eventаризація» вирішили, що час для проведення спеціалізованого фестивалю вже настав. Цього року подія проводитиметься вперше, але має всі шанси стати щорічною і значно гучнішою. Цього разу пройде тільки конкурс івент-проектів, у рамках якого експертна комісія з 45 суддів визначить найяскравіші і найцікавіші події 2007 року в 12 номінація, серед яких найкраще свято-традиція, найкращий open-air, найкраще економне рішення з мінімальним бюджетом, найкраща режисура та ін. Переможці будуть оголошені 2 квітня на урочистій церемонії названій «Event awards-2007».