Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Григорій ТИЧИНА: «ТЕТ стане бізнесом у чистому вигляді»

20 лютого, 00:00
Наприкінці січня президент телекомпанії ТЕТ Григорій Тичина (на фото) повідомив, що навесні буде проведено рестарт очолюваного ним каналу в новій якості — молодіжного розважального проекту. У планах збільшення частки аудиторії ТЕТу щонайменше в три-чотири рази (! — Ред. ) до кінця поточного року. Що дає таку впевненість, «День» і намагався з’ясувати.

— Нещодавно на брифінгу в Києві ви заявили, що ТЕТ за визначенням — «новітній національний канал». Чи не надто гучна заявка, якщо враховувати, що ситуація на українському телевізійному ринку «законсервована» (так, принаймні, її оцінюють керівники каналів-лідерів)?

— Я вжив визначення «новітній національний» із певною часткою гумору. Просто впродовж найближчих тижнів потенційне покриття ТЕТ практично зрівняється з покриттям низки каналів, які назвали себе новими національними. Мені залишалося сказати, що ми — новітній національний канал. Я вважаю, що маю всі підстави для того, щоб це заявляти. На сьогоднішній день телекомпанія ТЕТ працює в ефірному мовленні 45 міст України (хоча ще на початку грудня 2003 р. їх було лише 25). Протягом декількох найближчих тижнів до них буде приєднано ще одинадцять міст, разом — 56. Це всі, без винятку, обласні центри, всі міста з населенням понад 200 тисяч осіб і кілька невеликих міст. Таким чином, потенційна аудиторія ТЕТ, тобто кількість людей, які в себе вдома зможуть технічно прийняти наш канал, сягне 63% населення України (на сьогодні — 55%).

Дуже динамічно останнім часом почала приростати й частка аудиторії нашого каналу. Якщо в грудні минулого року частка ТЕТ загалом по Україні становила 0,68%, то вже за 11 днів лютого вона перевалила за одиницю — 1,03%. Тобто приріст становив фактично 50%. Цифри поки невисокі. Але, з другого боку, є динаміка. Крім того, одиниця — це вже серйозна заявка. Це цифра, яка показує, що канал відбувся. Що він не ефемерний, а реальний.

— А з чим, крім розширення мережі мовлення, ви пов’язуєте зростання популярності каналу?

— Ще один важливий чинник — вирішена ситуація на головному ринку, київському. З кінця грудня ми повністю розійшлися з телекомпанією «Київ», з якою тривалий час співіснували на одній частоті, й перейшли на частоту 42-го каналу. Нам вдалося домовитися з найбільшим київським оператором кабельного ТБ — компанією «Воля» й іще з кількома операторами, що працюють на столичному ринку. І на сьогоднішній день сигнал ТЕТ присутній у вузькосмуговій мережі компанії «Воля» (тобто в тій, що доступна більшості жителів Києва, а не лише жителям окремих районів) і в пакетах усіх інших кабельних операторів. А з тих, хто дивився телевізор через ефірну антену, за нашими даними, відсотків 87 — 90 вже налаштували телевізори на 42-й канал і дивляться ТЕТ на окремій частоті.

Плюс ще один чинник, тісно пов’язаний із попереднім: на даний момент ми істотно поліпшили ситуацію з програмування каналу. До «розлучення» з ТРК «Київ» програмуватися було практично неможливо. Тому що було чергування мовлення компаній на одній частоті. Наприклад, чотири години працює одна компанія, чотири години — друга. Наступного дня — навпаки: в той час, коли працював ТЕТ, уже починав працювати «Київ». Тобто ні нормальної програмної політики, ні нормальної рекламної політики ми вести, на жаль, не могли. Тепер, коли ми отримали в розпорядження в Києві 42-й канал, ви бачите, яким чином змінилася сітка ТЕТ. Декілька лінійок кіно, лінійки серіалів, лінійки мультфільмів, хороші проекти власного виробництва: все це почало впливати на динаміку зростання частки каналу.

— Однак все це — лише початок? Адже ви заявили про те, що плануєте збільшити свою частку аудиторії в декілька разів…

— Дійсно, всі ті позитивні зміни, що вже зараз відбуваються, мають перехідний характер. Після обговорення різних варіантів розвитку каналу ми дійшли думки, що він має зайняти певну нішу. І вибрали нішу молодіжного розважального каналу. Ядром своєї аудиторії нам хотілося б бачити глядачів віком від 14 до 30 років. Що ми збираємося їм запропонувати? По-перше, ми домовилися про співпрацю із московським каналом СТС, що займає в Росії ту ж нішу, яку в Україні збирається зайняти ТЕТ. І ми маємо намір отримати досить великий пакет програм виробництва СТС, які, як нам здається, дуже непогано підуть на оновленому ТЕТі. Ми розраховуємо на елемент новизни й ексклюзивності. Адже СТС в Україні практично невідомий, а проекти там йдуть хороші. Наприклад, «Історії в деталях» — щоденна програма, в якій представлені дві історії про життя зірок світової культури, естрадних виконавців, акторів, режисерів і т.д. (одним словом, знаменитостей). Ми тут, на ТЕТі, приймаємо СТС, і я сам щодня її із задоволенням дивлюся. Ще один проект — добре знайома, але в останні роки українським глядачам недоступна «О.С.П.-студія». Гадаю, глядачі знов із задоволенням дивитимуться на своїх улюблених персонажів. Або програма «Деталі» — інтерв’ю із зірками в студії. Плюс ще кілька проектів.

— Це й буде основою для «новітнього національного» каналу?

— Не лише. Це, скажімо так, один із стовпів, на яких стоятиме ТЕТ. Крім цього, звісно, — якісний кінопоказ (молодіжне кіно й серіали російського та західного виробництва) і власне виробництво.

У будь-якому разі, тепер ми виходитимемо лише з інтересів нашої нової цільової аудиторії. ТЕТ — це комерційний проект, а не політичний інструмент. Ми розуміємо, в якому стані ми зараз. У нас є мета, до якої ми повинні прийти. Усе це відображено в пунктах рейтингів, на які ми розраховуємо, і прогнозованих витратах, які доведеться здійснити каналу для того, щоб цих цифр досягнути. З другого боку, ми розуміємо, яку частку аудиторії ми потенційно готові завоювати, й, відповідно, які можуть бути надходження від реклами на канал.

— Тобто реально можна говорити взагалі про нову тенденцію на українському телевізійному ринку (оскільки давно вважають, що в Україні ТБ — це не бізнес, а саме політичний інструмент)?

— Так. ТЕТ стане бізнесом у чистому вигляді. Незважаючи на те, що раніше ТБ в Україні не розглядалося як бізнес, сьогодні спостерігаються саме такі тенденції. Переваги очевидні: при розвитку ситуації за таким сценарієм будуть зрозумілі закони, за якими розвивається ринок; які гроші грають на цьому ринку; які частки аудиторії мають канали. Але, з іншого боку, будь-який бізнес — це ризик. Тому крім грошей, без яких канал побудувати неможливо, потрібен ефективний менеджмент і продумані програмні рішення.

— Останні, як ви вже сказали, передбачають і власне виробництво. Чи не можна детальніше, що саме воно собою являтиме?

— Як я вже сказав, канал буде деполітизованим. Ми відмовилися від виробництва новин і вже декілька місяців працюємо без інформаційно- політичного мовлення. З іншого боку, всі ми відчуваємо в Україні дефіцит передач у жанрі інфотеймент. Тобто програм, які б інформували, розважаючи. Це історії про українців із незвичайними долями, яскравими біографіями й цікавими захопленнями. Це історії про знаменитостей, їхне приватне життя. Це те, що цікаво широкому загалу. Глядач втомився від політики. Протягом останніх 10 — 15 років політика давала рейтинг. Це зрозуміло: після 70 років панування комуністів відчувався дефіцит інформації. І коли ми запускали на початку 90-х років інформаційні програми, вони йшли «на ура». А зараз — інший час. У людей на перший план виходить приватне життя, інтереси сім’ї. А ТБ стає для них вікном в інший світ. Трохи казковий, трохи ілюзорний, але обов’язково красивий. Цей світ може бути не таким, як світ за вікном. Нехай. Чому б ні?

— У зв’язку з цим хочеться поставити вам запитання, яке ми недавно ставили генеральному продюсеру «1+1» Володимиру Оселедчику: наскільки подібне розважальне ТБ потрібне у нас, в Україні, де все ТБ загалом — розважальне, з окремими вкрапленнями новин?

— А ми не будемо робити таких вкраплень. У нас не буде «чорнухи». У нас буде яскраве, цікаве життя. І ми не ставимо собі за мету прикрасити дійсність. Ми просто хочемо показати інший світ, навіть частково «віртуальний». Адже люди читають казки, люди читають фантастику. Нехай ТЕТ виконує цю функцію на ТБ.

— Керівник СТС Олександр Роднянський пообіцяв допомогти ТЕТ стати «модним і респектабельним». Чи поєднується це визначення із концепцією розважального каналу? Адже розважати можна й за допомогою програм а ля «Вікна»…

— У нас будуть респектабельні розваги.

— А чи можливо повторити успіх СТС в українських реаліях? Адже йдеться про шалене зростання за дуже короткий термін?

— Але ж і ми розраховуємо до кінця року збільшити частку аудиторії до 4-5%. Тобто йдеться про приріст у 300 — 400%. Так, це смілива заява. І я, напевно, ризикую, коли роблю такі заяви. Але, не маючи підстав, я б не став цього робити. Я впевнений у тому, що нас супроводжуватиме успіх.

— І все-таки, як виглядатиме національна складова цього успіху?

— Звісно, ТЕТ не буде клоном СТС. Це будуть канали, схожі, з погляду роботи, на одну цільову аудиторію. І низка програм СТС з’явиться на ТЕТ. Але, з другого боку, ТЕТ — український канал, для українського глядача. Тому отримають розвиток ті проекти, які ми запустили на початку осені минулого року. Це проекти саме в стилі інфотеймент. Поки їх три. Щоденна програма «Дивись!» (три історії на одну тему), «Кіно й німці» та «Спеції». Остання, наприклад, — це програма про те, що відбувається за лаштунками звичайних явищ. А «Кіно й німці» — талановиті, як ми їх називаємо, документальні казки. Їх робить молодий журналіст Ярослав Семченко. Він їздить Україною, знаходить диваків (тобто людей, про яких заведено говорити: «ну, кіно й німці») і «витягує» їх на екран. Мені дуже подобається, що в цих програмах закладена позитивна енергетика. Ми показуємо Україну незвичайно — як світ щасливих людей. Економічна ситуація все-таки, незважаючи ні на що, поліпшується. І у людей міняється сприйняття життя: вони починають відчувати перспективу. А ми намагаємося відобразити це в себе на екрані. І я хочу, щоб ТЕТ став каналом із позитивною енергетикою, можливо, ще незвичною для України.

— В якомусь значенні йдеться про ламання національного менталітету. Адже заведено вважати, що українці люблять «поплакатися в жилетку». Чи вони все-таки інші?

— Мені здається, що нове покоління українців у цьому плані відрізняється. Це люди, більше зорієнтовані на успіх, на досягнення цілей. Які відчувають нову систему координат. Насамперед, наш канал буде для них. І мені здається, що своєю енергетикою, яку ми привнесемо в ефір, ми, можливо, допоможемо й тим, хто поки не знайшов себе в цьому світі, але дуже хоче це зробити.

— Ви вважаєте, що це можна зробити за допомогою розважального ТБ?

— Гадаю, можливо. За допомогою позитивного заряду, за допомогою цікавих історій про людей, які знайшли себе. Звісно, це буде лише одним із багатьох чинників. Але зарядити людину позитивною енергією — це вже немало.

— Ви говорили про три складові програмування каналу. Серед них — якісний кінопоказ. А чи готовий ТЕТ до виробництва власних серіалів?

— Поки ні. Спочатку ми повинні вийти на інший фінансовий рівень.

— А українське ТБ, у принципі, здатне колись розірвати замкнуте коло залежності від російської телепродукції, як ви вважаєте?

— Основний кадровий, інтелектуальний і фінансовий потенціал зосереджений у Москві. І школа зосереджена в Москві. Школа центрального ТБ з п’ятидесятирічними традиціями, акторська школа — все це там. Хоча є окремі серіали українського походження (піонером, мабуть, тут був «Буржуй» «1+1»). Але якісну зміну ситуації в кіновиробництві здатне викликати лише поліпшення економічної ситуації.

— Якщо все-таки залежність поки що така велика, то як ви, наприклад, «запозичаючи» значну частину телепродукту в того ж СТС, маєте намір витримувати квоту вітчизняної продукції, передбачену в законодавстві?

— Будемо витримувати.

— За рахунок українських титрів?

— Ні. За рахунок власного виробництва та придбаних вітчизняних програм.

— Враховуючи, що у нас уперше з’являється канал із такою концепцією, як у вас, хотілося б почути ваш прогноз: чи зміниться у зв’язку із цим розстановка сил на телевізійному ринку?

— Ми навряд чи будемо серйозно конкурувати із каналами першого ешелону — «Інтером» і «1+1». Їхні аудиторії з нашою, якщо й перетинаються, то трохи. Це канали великі, респектабельні, які несуть у собі, скажімо так, не тільки високий рейтинг, а й певну місію. Це дійсно канали загальнонаціонального характеру, які можуть такими називатися по праву. Ми зі своєю новою концепцією вступимо в конкуренцію, насамперед, із каналами другого ешелону або новими національними каналами, як вони себе називають. Я думаю, що за складом аудиторії найбільшою мірою потрапляють у наше конкурентне поле «Новий канал» і ICTV. Меншою мірою — «М1» (у нього — специфічна аудиторія).

— Ви думаєте, вони дозволять вам відкусити від свого «пирога»?

— Звісно, старатимуться не дозволити, але конкуренція є конкуренція. І хоча в Україні зараз розвивається вже 11 телемереж (із урахуванням трьох загальнонаціональних каналів), дає надію те, що ринок зростає, кількість грошей на цьому ринку збільшується. Тому місця під сонцем вистачить усім.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати