Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Iнтелектуальний подарунок до сесії

Як студенти кафедри журналістики та філології Сумського державного університету дізналися про сучасні стандарти конвергентності українських медіа на досвіді «Дня»
08 грудня, 12:55

Два інтенсивних дні (4 — 5 грудня) «мозкового штурму» — й сумська молодь детально ознайомилася з друкованою версією газети, онлайн-сайтом, окремою веб-сторінкою «Україна Incognita», щомісячним глянцем «Маршрут №1», Бібліотекою «Дня», проектами Літня школа журналістики, «День-TV», «самоосвіта online» та багатьма іншими суспільно важливими ініціативами видання під час спілкування з журналістом, редактором web-редакції та новітніх медіа Вадимом ЛУБЧАКОМ у стінах СумДУ. З детальної презентації студенти дізналися, як за допомогою Літньої школи журналістики «Дня», яку ініціювала головний редактор Лариса Івшина 15 років тому, формується національна медіазбірна; чому Бібліотека газети є не чим іншим, як обов’язковою для вивчення «азбукою» професійного журналіста, а фотоконкурс видання — орієнтир стандарту в репортажній зйомці. Спираючись на досвід «Дня», студенти зрозуміли, що конвергентність — це вже не екзотика, а норма сучасної редакції, а також навчилася шукати якісний контент у безкінечному онлайн-потоці інформації, отримали практичні рекомендації щодо адекватного сприйняття та аналізу національного медіапростору.

Але, окрім приємності спілкування з журналістом «Дня», подарунки для студентів не закінчилися. За доброю традицією, ініційованою Ларисою Івшиною на читацьких конференціях та виступів в університетах багатьох міст України, кращі запитання та ґрунтовні відповіді Вадим Лубчак відзначав книжками з Бібліотеки «Дня». Головний фоліант — новинку «Корона, або Спадщина Королівства Руського» — здобула студентка IV курсу Євгенія Вернидуб та ІІІ курсу — Софія Постолатій.

«ДЕНЬ — ЯК ЕЛІТАРНИЙ ПРОДУКТ»

— Коли з’явилося телебачення, дехто пророчив швидку смерть театру. Телебачення сьогодні розвинулося до неймовірних рівнів, але й театр живий. Ситуація з пресою в певному розумінні схожа, — говорить Вадим Лубчак. — Передовсім, війна на сході України показала, що ворог може легко за допомогою технічних засобів «глушити» сигнал нашого ТБ і радіо, в прифронтових містах і селах часто немає телефонного зв’язку та інтернету. За таких умов одним із головних джерел інформації, а по суті, зв’язком українців зі сходу з «великою Україною» залишається преса, зокрема газета «День». Російська журналістка, волонтер Анна Домбровська, оголосила збір коштів, щоб купувати газету «День» і розповсюджувати її в зоні АТО. Саме це допомагає боротися з кремлівською пропагандою.

Так, пресу «атакують» об’єктивні зовнішні фактори, можливо, більш ніж інші види ЗМІ, це, зокрема, підвищення цін на послуги типографії та папір, на доставку «Укрпоштою», тому деякі українські видання змушені зменшувати тиражі, здорожувати вартість передоплати. Редакції газет, і «День» у цьому є лідером, шукали шляхи збільшення читацької аудиторії, прагнули донести свої суспільно-політичні посили якомога більшій кількості аудиторії, до того ж — в різних форматах — так, «День» 1997 року став першим виданням, яке запустило роботу інтернет-сторінки. Сайт газети видозмінювався, ми почали вести власну стрічку новин, навіть конкурувати з деякими інформаційними агенціями за аудиторію. І це, до речі, вже перший фрагмент конвергентності. Друкована газета, сайт, що оновлюється українською, російською та англійською мовами, і можливість придбати видання в зручному форматі ПДФ  зробили наш контент ще ближчим до аудиторії.

Однак, за словами Вадима Лубчака, хоч як би з часом розвивалися технології, «кайфу від читання надрукованої газети, з філіжанкою кави в руках кожного ранку, ніхто не відміняв». «До речі, це правило — починати ранок з «Днем» і кавою, практикує і всіх закликає зробити своїм стилем життя відомий письменник Андрій Любка. Якісна преса, зокрема «День», виходитиме й далі, можливо, ставши свого роду елітарним продуктом, інтелектуальною розкішшю, яку зможуть дозволити собі тільки справжні гурмани, що інформаційно харчуються не у фаст-фудах, а в пристойних ресторанах», — додав гість університету.

ГОТОВІ ДО ПАРТНЕРСТВА? А ЯК ЦЕ ВИЯВЛЯЄТЬСЯ?

Хто зі студентів регулярно читає «День»? Хто вже передплатив газету і «глянець»? Які книжки з Бібліотеки «Дня» ви купували й читали? Детально представивши проекти газети й вразивши присутніх об’ємами роботи, яку на інтелектуальній ниві робить, начебто, одна редакція (паралельно видаючи щодня якісну газету), журналіст «Дня» в розмові зі студентами апелював до необхідності виявляти готовність до партнерства. Певною мірою в ігровій формі Вадим Лубчак навіть припинив всій виступ, заявивши, що доки всі в аудиторії не підпишуться на сторінку газети у «Фейсбуці», тренінг не буде продовжено. Навіть на цьому, здавалося б, простому рівні всі, хто раніше цього ще не зробив, поставили «лайк» і приєдналися до символічного Клубу читачів газети.

Бібліотека «Дня», фотоконкурс і фотовиставка, Джеймс Мейс, Клара Гудзик, Анатолій Казанський... — становлення новітньої української журналістики крізь призму цікавих фактів та імен з історії «Дня» — не залишили байдужим жодного студента. Дехто зізнався, що віднині читатиме газету щодня, інші — що взагалі мріють працювати у виданні, й дуже багато тих, хто пообіцяв спробувати свої сили в наступній Літній школі журналістики. На емоціях від виступу студенти заявляли, що готові до всілякого партнерства з газетою та її проектами. Сподіваємось, що на практиці — також.

«МОЇ ТРИ ЕТАПИ ЗНАЙОМСТВА З «Днем»

Альона БОЛОТОВА, студентка ІІ курсу спеціальності «Журналістика» СумДУ:

— Влітку я вперше відкрила для себе всеукраїнську газету «День». Викладачі університету повідомили мені про набір до Літньої школи журналістики. Активно шукала інформацію про цей проект і мріяла стати його учасником. На жаль, мені не вдалося потрапити до списку найкращих, однак сама підготовка до школи, заповнення анкети дали неабиякий поштовх для розвитку моїх журналістських здібностей.

Другий етап мого знайомства з «Днем» розпочався на ІІ курсі: вивчала рубрикацію, стиль, дизайн, жанри цього медіа. Взірець української журналістики був зі мною на кожній практичній роботі з основної дисципліни.

І вже третім, сподіваюся, не останнім, етапом стала зустріч із редактором відділу веб-редакції та новітніх медіа Вадимом Лубчаком. Проґавити можливість почути думки цієї людини я не мала права. Всі очікування справдилися. Мега-цікавими та мега-інформативними стали для мене два дні його тренінгу. Я відкрила для себе багато проектів і підпроектів «Дня», які заслуговують на увагу: «Маршрут №1», Бібліотека «Дня», «День TV»... Тепер — я ваш вдячний читач! Впевнена, що обов’язково стануть в пригоді поради Вадима щодо пошуку інформації в безмежному потоці користувацького контенту. Про самого лектора: я вражена любов’ю цієї людини до власної справи та Батьківщини.

«МРІЮ СПІВПРАЦЮВАТИ З ГАЗЕТОЮ»

Даніїл ТРУБАЧОВ, студент ІІ курсу спеціальності «Журналістика» СумДУ:

 — Тренінг дуже сподобався. Справді, цікаво слухати людину, яка знає свою справу від «А» до «Я». По-перше, відкрив для себе, що таке конвергентність; по-друге, ознайомився з роботою редакції газети «День». Як людина, яка б хотіла в подальшому стати журналістом, я мрію співпрацювати саме з цим медіа. І зустріч із Вадимом Лубчаком, те, з яким запалом він розповідав про проекти газети, лише підтвердили думки про те, що необхідно працювати й розвиватися саме в сегменті якісної журналістики.

«МАЄМО БУТИ ГОТОВИМИ ДО ВИКЛИКІВ»

Раїса СТОЯН, провідний фахівець, викладач кафедри журналістики та філології Сумського державного університету:

 — Розумітися в конвергентності медіа сьогодні дуже важливо. Сучасні умови такі, що журналіст повинен вміти працювати в різних форматах: і на сайт створити матеріал, і в друковане видання, і на радіо, й на телебачення. І про це наші студенти та викладачі детально розібралися за допомогою Вадима Лубчака на досвіді «Дня» та проектів газети. Дуже корисним став цей тренінг передовсім для студентів, адже вони мають бути готовими до викликів сьогодення. Краще, звісно, пройти все це на практиці, зокрема в Школі журналістики «Дня», але саму теорію розуміти також дуже важливо.

Тренінг відбувся за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати