Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

На плаву, незважаючи на зустрічний вітер?

Чи була криза для вітчизняного ТБ, — дізнаємося перед Новим роком
13 листопада, 00:00

Фінансова криза змусила багатьох підприємців згорнути свій бізнес. У Росії говорять про те, що рекламний ринок у них обрушився, разом з ним обрушилося багато дрібних газет і частина телепроектів. А як у нас? Чи дуже обмілів струмочок реклами на телеканалах? Чи не доводиться їм прибирати з ефіру незабезпечені фінансово програми? «День», як завжди, тримає руку на пульсі ситуації.

Голова Спілки журналістів України Валерій Рудаков: «З липня в ділових газетах, які спеціалізуються на рекламі, кількість рекламних шпальт скоротилася більше, ніж удвічі. Ще складніша ситуація на телебаченні: на ньому абсолютно зникла вітчизняна реклама, і залишилися тільки імпортні жуйки, прокладки тощо. Нині, начебто, ситуація вирівнюється. Почався ріст газетної реклами — за рахунок зменшення телевізійної. Чи набагато? Поки що неясно».

Юрій Колесников, директор програм ICTV: «На нашому каналі рекламний ринок скоротився дуже, вдвічі-втричі. Цілком можливо, що деякі програми, недостатньо забезпечені рекламою, зникнуть. У телебаченні договори про рекламу підписують на довгий термін, і остаточні висновки можна буде зробити перед Новим роком, при переукладенні цих договорів. Стосовно серіалів та інших «далекобійних» телепроектів, то в ICTV їх було закуплено заздалегідь, до кризи, і їх вистачить ще на чотири-п’ять місяців. А нові проекти поки що заморожено».

Генеральний продюсер «Інтера» Юрій Мінзянов: «Обвал рекламного ринку торкнувся всіх каналів. На «Інтері» також з’явилися внутрішні проблеми. Проте глядач цього не помітить. Ми знаходимо внутрішні резерви, аби не лише залишитися на плаву, а й підняти рівень програм. З ефіру пішла тільки програма «Є! Халі-Галі», але не через кризу, а через низький художній рівень. Незабаром буде кардинально змінено концепцію ранкової програми. А нові проекти, які дорого коштують, поки що відкладено».

За словами керівника рекламного агентства СТБ Дмитра Дахна, те, як телекомпанія долає фінансову кризу, є її комерційною таємницею. Однак особливого зменшення рекламних замовлень СТБ не відчуває. Жодна програма не пішла з ефіру, а найбільш витратні, такі як інформаційно-аналітичні передачі «Вікна» й «Вікна-тижневик», які є ніби обличчям СТБ, навпаки, розвиваються. До роботи над ними залучено нові журналістські сили.

«Реклами стало трішки менше, — сказав генеральний директор ТЕТу Аркадій Жаровський, — тож ми, враховуючи свої великі технічні й творчі можливості, зосередили зусилля на виробництві програм для інших телеканалів, аби вийти з ситуації за рахунок продажу свого телепродукту. В нас у роботі п’ять нових телепрограм, деякі вже репрезентували готові пілотні випуски. Дещо пішло з ефіру, приміром, програма «Безмежний простір», але тільки тому, що вона і за якістю, і за актуальністю вже не відповідає вимогам часу».

А Наталія Гасаненко, начальник відділу медіа-досліджень «Соціс-Геллап», категорично не згодна з думкою про кризу в рекламі: «У кількох газетах з’явилися майже панічні статті про обвал рекламного ринку. Я не можу розділити їхній песимізм. Ми проводимо виміри рекламних бюджетів газет і телекомпаній, моніторинг зовнішньої реклами. Можу сказати, що рекламний обсяг на телебаченні зменшився, але не критично. З рекламних агентств не звільнено жодного співробітника. Просто йде перерозподіл рекламних бюджетів між різними ЗМІ через зміну їхнього рейтингу і переорієнтація в бік зовнішньої реклами.

Зараз загалом ще важко помітити тенденції, оскільки кошти за рекламу проплачуються заздалегідь і поки що триває відпрацьовування оплачених обсягів реклами. До кінця року можна буде робити висновки».

І, нарешті, Олександр Роднянський, генеральний продюсер «1+1», демонструє впевненість у завтрашньому дні. «Авжеж, ми, як і всі, відчули на собі наслідки економічного спаду, — говорить Олександр Вадимович. — Та в разі потреби ми завжди можемо звернутися по інвестиції до зарубіжних партнерів. Інша річ, що ми визнаємо за краще це робити, коли готуємо складні, комплексні й технологічні проекти. Отже ніяких звільнень співробітників, ніякого зняття програм з ефіру в нас немає й не передбачається. Ми змінюємося не через економічні проблеми, а тому що, як і раніше, хочемо перемагати.

Ми вирішили дещо змінити принцип подачі кіно в телеефірі: з’являться нові обличчя — знані й шановані нашими глядачами. Вдалося придбати ексклюзивні права на пакети фільмів, за які йшла серйозна конкурентна боротьба. Як і раніше в нас прямі зв’язки з провідними кінокомпаніями «ХХ вік Фокс», «Юніверсал», «Уорнер Бразерс», традиційно хороші відносини з російськими та європейськими партнерами.

Наші власні проекти не стоять на місці. У новому вигляді з’явилася програма «П’ятий кут». Ще дві програми перебувають на шляху до ефіру, вони виходитимуть суботнього й недільного вечора. Перша з них — підсумки політичного тижня, дискусії навколо подій і їх висвітлення в мас-медіа, діалоги з експертами, гостями студії та глядачами — усе в прямому ефірі. Друга — це головна культурологічна програма каналу, де буде живе обговорення культурних подій, в абсолютно новому ключі й із залученням глядачів».

Що ж, як бачимо, українські телевиробники поки що перебувають на плаву, і кардинально здавати позиції не збираються. Ну а там, наскільки виправданий такий оптимізм економічно й творчо, — судитиме глядач. Як завжди, «День» чекає від своїх читачів найнесподіваніших, об’єктивних, захоплених або суперзважених відгуків на програми вітчизняного ТБ і творчу політику українських каналів.

Пишіть нам: 254212, Київ-212, вул. Маршала Тимошенка, 2-л, «Телеклуб «Дня».

№218 13.11.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати