Пограємо в «Тетріс»?
18 липня 1985 року світ побачив перший електронний гаджет для гри «Тетріс».
Це широко відома та уподобана багатьма гра, яка полягає в тому, щоб без пробілів заповнити ігрове поле фігурами, які складаються із чотирьох квадратиків. «Тетріс» має багато нагород, серед яких — премія за найкращу оригінальну розробку, найкращу розважальну програму і за найкращий софт. За перші двадцять років існування гра розійшлася понад чвертьмільйонним тиражем та є одним із лідерів серед електронних ігор і досі.
Але цікавим фактом для мене виявилося те, що «Тетріс» — розробка радянського вченого Олексія Пажитнова, який, крім проблем штучного інтелекту і комп’ютерної графіки, захоплювався грою-головоломкою — «Пентаміно». Власне, цією грою тоді захоплювалися майже всі, але створити на її основі електронну іграшку — спало на думку саме Олексію. Він зробив таким чином, щоб фігурки з п’яти квадратиків не крутити вручну, а натомість вони складаються в реальному часі й обертаються самі. Проте можливостей тогочасних комп’ютерів не вистачало, тож довелося пожертвувати одним із квадратиків у основі фігур. Так головоломка «Пентаміно» перетворилася на електронну гру — «Тетріс», який спочатку захопив увагу колег Олексія, а згодом і всього світу.
Не можу назвати «Тетріс» улюбленою грою, але маю дуже приємні спогади, пов’язані з ним. Річ у тім, що все дитинство я мріяла про цю гру, але не мала її. Тож коли декілька років тому про це дізналися колеги з «Дня», моя дитяча мрія нарешті здійснилася: на день народження я отримала сюрприз — «Тетріс» із класичними жовтими кнопочками!