Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Україна у світовому контексті»

26 вересня, 00:00
Минулого тижня «День» порушив проблему просування «українського бренду» вітчизняними телеканалами. Нагадаємо, що як приклад «патріотичного піару» ми наводили цикл російських телепередач, присвячених туристичним ресурсам окремих регіонів Росії (ТВЦ). Запитання «Дня», поставлене представникам вітчизняних телеканалів, звучало так:

«ЯК ВАШ ТЕЛЕКАНАЛ ПРОСУВАЄ «УКРАЇНСЬКИЙ БРЕНД»? І ЩО САМЕ ВКЛАДАЄТЬСЯ ВАМИ В ЦЕ ПОНЯТТЯ?

Володимир ОСЕЛЕДЧИК, генеральний продюсер «1+1»:

— Давайте порівнювати порівнянне: «ТВЦ» — це нішевий канал у Росії, це канал, який належить Москві, тому цілком логічним для них форматом став проект «Дотик», присвячений туристичним ресурсам регіонів Росії. Якщо все ж спробувати провести пряму аналогію з наведеним прикладом, можу сказати, що на «1+1» також цього літа був великий проект у рамках «ТСН». Нам це просто цікаво: відкрити Україну — цю дивовижну, мальовничу і гостинну країну з величезним потенціалом, у тому числі туристичним, — для її власних громадян.

Але, на мій погляд, запитання щодо просування українського бренду, передусім, передбачає відповідь на запитання: «А що таке «український бренд»? Це відповідь на запитання про такий собі образ країни, про місце України в європейському та світовому контексті.

З цього погляду, ми, як і раніше, бачимо невід’ємною складовою нашого контенту змістовне українське телебачення. Програми власного виробництва «1+1» відзначені активною соціальною спрямованістю, дискусійністю, інформаційною насиченістю, що передбачає залучення наших глядачів до обговорення широкого кола проблем і питань, актуальних для України й українців. Чи не це є просуванням «українського бренду»? Наявність у нашому ефірі смислових і дискусійних програм — «Документ», «Подвійний доказ», «Без Табу», «Я так думаю», «Найрозумніший» — це, безумовно, реклама самих українців. Адже ми демонструємо дивовижних людей, громадян цієї країни — розумних, інтелігентних, здатних дискутувати на сучасному рівні. Чи це не реклама Україні? Як і «ТСН», адресована нашим глядачам, яка завжди знаходиться у контексті подій, важливих, насамперед, для України й українців.

Крім того, хіба сам бренд України не складається з імен та брендів, які існують у цій країні і відомі у всьому світі? Хіба брати Клички, «Динамо-Київ», Руслан Пономарьов або оперна прима Вікторія Лук’янець — не становлять бренд «Україна»? Успішний бренд телеканалу «1+1» — це також певною мірою частина «українського бренду».

Олександр ЗОРКА, віце-президент Національної телекомпанії України:

— Для того, щоб просувати «український бренд», потрібно мати об’єкт просування. Хіба Андрій Шевченко, брати Клички — це не український бренд? А Чорнобиль, «кольчуги»?.. Вибір тут не має бути випадковим. Але для того, щоб зробити його цілеспрямованим, треба, щоб посадовці, які відповідають, наприклад, за туристичну галузь, припинили діяти відповідно до закляття «Купуй українське», а успішно вирішували проблеми, пов’язані з формуванням позитивного іміджу України та створенням благополучної туристичної інфраструктури. Телебачення, в свою чергу, може і повинне сприяти їм у цьому. Принаймні, не заважати. На Першому Національному успішно «живе» проект «Шляхами України», створений за підтримки Міністерства транспорту. В наших планах — 150 документально-видових фільми з циклу «Енциклопедія міст і сіл України». Причому ці фільми не мають бути малобюджетними, що стане можливим тільки за певних умов, про які я вже сказав.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати