Користувачу! А ти допоміг своїй школі?
У столиці пройде інтернет-олімпіада для учнівБлизько сімдесяти шкіл столиці вже заявили про свою готовність взяти участь у командному турнірі на кращих фахівців з користування Інтернетом. «Інтернет-олімпіада» стартуватиме на початку грудня, і до кінця навчального року визначать переможців, які подолали перешкоди чотирьох турів. Команди набирають від трьох до десяти чоловік і реєструють. Завдання передадуть інтернет-поштою і протягом двох годин школярі мають займатися налагодженням програмного забезпечення, працювати з електронною поштою, відшукувати в Мережі задану інформацію, виявляти свої здібності у веб-дизайні. Кращі зможуть виграти для своїх шкіл виділені лінії для Інтернету та персональні призи.
Олімпіадний рух у мережі Інтернет для України справа досить нова. Цікавий досвід Вінниці, яка вже вп’яте проводить міжнародну інтернет- олімпіаду з комп’ютерних наук. Одеса організувала дистанційну олімпіаду з точних наук, а Крим минулого навчального року ініціював Всеукраїнську інтернет-олімпіаду з англійської мови. На сьогодні в нашій країні вже прийняте «Положення про всеукраїнські дистанційні предметні олімпіади», де розписано правила проведення подібних заходів. Передбачене розширення аудиторії для бажаючих взяти участь у предметних шкільних олімпіадах шляхом використання Інтернету. Переможці інтернетних олімпіад матимуть право брати участь безпосередньо у всеукраїнському турі, оминаючи проміжні етапи. Генеральний директор компанії «Адамант» Наталія Федорова переконана, що майбутня олімпіада, організатором якої виступила телекомунікаційна компанія спільно з Головним управлінням освіти та науки міста Києва, сприятиме розвитку навичок роботи молоді в нових інформаційних технологіях. Керівник Центру дистанційної освіти Київського міського педуніверситету Олександр Козленко сказав «Дню», що вихід шкільних олімпіад на рівень Інтернету — це ще один чинник, що впливає на зміну парадигми освіти, коли вчитель з основного носія знань перетворюється на керівника пізнавального процесу, який вибудовує для учня індивідуальну освітню траєкторію. Цікаво, що в п’ятдесяти школах Києва як експеримент комп’ютерну грамотність діти опановують уже з першого класу, а навчають їх цього не вчителі інформатики, а звичайні викладачі молодших класів, які пройшли спеціальну підготовку.
Проте аж ніяк не будь-який український школяр має можливість приєднатися до технологій століття і випробувати свої сили за комп’ютером через Інтернет. Із 500 столичних шкіл вихід у світову мережу доступний приблизно лише 300 загальноосвітнім навчальним закладам, які мають у наявності близько 7 тисяч місць за комп’ютерами, підключеними до Інтернету. Іншими словами, в київських школах на десять старшокласників припадає по одному комп’ютеру. Виділені лінії для інтернет-зв’язку — привілей усього декількох шкіл, а всі інші прямо залежать від якості телефонних ліній у місті, а також від кількості користувачів, які експлуатують одночасно один телефонний номер. До речі, багато шкіл Києва «гальмують» з Інтернетом лише тому, що не можуть отримати для нього окремий телефонний номер.
Як відомо, сучасні інформаційні технології сьогодні часто цілком поглинають увагу молоді і, на жаль, далеко не завжди працюють на благо молодих людей. Модні комп’ютерні ігри пропагують насильство, захоплення екранною культурою відволікає від навчання в школі, а азарт комп’ютерних змагань часом позбавляє підлітків із незміцнілою психікою контролю над собою і навіть підштовхує до протиправних дій. Зокрема, в Києві адміністраціям комп’ютерних клубів рекомендовано стежити за тим, щоб школярі не відвідували ці заклади в навчальний та в нічний час. Розвиток ідеї змагань по Інтернету в нашій країні міг би допомогти не тільки в плані інтелектуального розвитку молоді, відвернення її від негативної комп’ютерної продукції, а й у плані формування смаків і потреб молодих людей. Наприклад, учасники майбутньої олімпіади з київської школи № 250 Андрій Ориняк та Богдан Матеящук раніше з однокласниками з власної ініціативи влаштовували змагання в комп’ютерних іграх, а дізнавшись про можливості позмагатися у володінні комп’ютерними технологіями з допомогою олімпіади, з цікавістю приєдналися до підготовки до неї. Вони хочуть завоювати приз для школи і показати своїм суперникам, наскільки професіонально підготувалися до цієї зустрічі.