Олександр ТКАЧЕНКО: «Телебачення вже більше схоже на бізнес»

— Як би ви охарактеризували нинішню концепцію «Нового каналу», і яких трансформацій вона зазнає в недалекому майбутньому, зокрема, — ближче до президентських виборів?
— У нас немає окремих планів у зв’язку з майбутніми президентськими виборами — як не було їх і у зв’язку з минулими. Наші плани пов’язані з одним — спробувати зробити так, щоб глядачам було цікаво, а телеканали і ми, передусім, займалися телебаченням як бізнес-процесом.
— Яка, на ваш погляд, основна проблема українських телевізійників сьогодні?
— Як і раніше — брак професіоналів і відсутність низки законодавчих можливостей, які дозволяють підняти рекламний ринок до того рівня, на який, в принципі, він економічно, макроекономічно вже готовий піднятися. Передусім, йдеться про Закон «Про рекламу» і — бажано — новий Закон «Про телебачення і радіомовлення» (розмова з О. Ткаченком відбувалася напередодні голосування в парламенті згідно з Законом «Про рекламу». — М.М. ).
— Чи можлива все-таки в цих умовах поява на вітчизняному телеринку нових потужних телеканалів і чи готові ви до конкуренції з ними?
— Ми нещодавно аналізували рейтинги всіх наявних у панелі вимірювання каналу, і виявилося, що у нас нових каналів дуже багато. Потужних серед них я не бачу. Для того, щоб зробити зараз один такий канал, потрібно бути готовим витратити набагато більше грошей, аніж чотири роки тому. Теоретично я не виключаю такої можливості, практично — це надто складно. Телебачення в Україні вже більше схоже на бізнес.
— «Рейтинг» і «мораль» — як ви для себе визначаєте «золоту середину» в цій зв’язці? На адресу програми «Вікна», що виходить на вашому каналі, наприклад, нерідко звучать докори — скажемо так, в браку гарного смаку...
— Ви знаєте, останнім часом я багато їздив по країні, бував у різних містах і містечках і зустрічав людей, які дивляться програму «Вікна». І коли я бачу усмішки і зацікавленість на обличчях тих, хто дивиться цю передачу, всі зітхання з приводу того, що рейтинг і мораль ніби несумісні, йде на задній план.
— Чи варто це розуміти так, що і в найближчому майбутньому основне наповнення «Нового каналу» складатимуть розважальні проекти?
— На 90 %. Але, безумовно, будемо розвивати і нові жанри, в тому числі і документальне ТБ, документальне кіно.
— До речі, наскільки відомо, найближчим часом в ефірі з’явиться ваш авторський проект...
— Так. Швидше за все, 24—25 серпня глядачі зможуть подивитися документальний фільм, присвячений подіям 1990—1991-х рр. — «Незалежність. Український варіант». Там зібрано безліч інтерв’ю. Нам здається, що це буде цікаво — не тільки з журналістського погляду, а й глядацького.
P.S. «День» вітає колектив «Нового каналу» з Днем народження, бажає йому гарних рейтингів і нових, цікавих проектів.