Опозиція готується до ролі жертви,
попереджають із РосіїУкраїнська опозиція переходить до реалізації сценарію опротестування результатів президентських виборів, вважає кремлівський політолог, президент Фонду ефективної політики Гліб Павловський. В інтерв’ю агентству «Інтерфакс-Україна» він зазначив, що «в разі програшу голосування опозиція збирається обвинуватити владу у використанні незаконних методів ведення кампанії. «Ющенка, з якого не виходить тріумфального переможця, тепер гарячково готують до статусу жертви «нелегітимних виборів», — сказав політолог. Г. Павловський вважає, що в листопаді може бути реалізована спроба «вивести прихильників на вулиці», оскільки, з його слів, «політичну поразку найлегше приховати в зриві виборів». До цього висновку Гліб Павловський прийшов, аналізуючи тактику дій опозиції, зокрема подачу численних скарг «до прокуратури, до міліції, до виборчкомів». «Як правило, скарга не вважається сильним пропагандистським прийомом на виборах, оскільки вона — знак слабкості. При одному винятку: якщо кампанію вести вже не на виграш, а на поразку, що перетворюється на загальнонаціональну кризу», — вважає Г. Павловський. Причиною такої тактики опозиції, на думку Г. Павловського, є зростання рейтингу прем’єр-міністра України Віктора Януковича. Він посилається при цьому на дані опитування, проведеного в першій половині серпня Фондом «Громадська думка». За даними опитування, за В. Януковича в першому турі мають намір проголосувати 23% від загальної кількості виборців, за В. Ющенка — 27%. Г. Павловський зазначає, що «серйозно зміцнилися позиції прем’єра й у разі голосування другого туру». При виборі з двох кандидатів — В. Януковича і В. Ющенка, — за прем’єра готові проголосувати 34%. І тут випередження кандидата від опозиції (за Ющенка в другому турі готові проголосувати 38%) скорочується, якщо врахувати, що ще в липні відрив кандидата від опозиції становив не менше 8—10%, — сказав Г. Павловський. При цьому рейтинги найближчих переслідувачів — соціаліста Олександра Мороза та комуніста Петра Симоненка — в 3—4 рази нижчі за показники лідерів кампанії. «Попри помітний занепад популярності лівих, стратегічна цінність їхнього поля виросла. Саме лівий виборець, вирішивши, до кого приєднатися в другому турі, тим самим визначить переможця», — сказав російський політтехнолог.
Випуск газети №:
№148, (2004)Рубрика
Панорама «Дня»