Підмокла справа
У Греції почали допитувати українських моряків![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20030626/4109-3-1.jpg)
Учора в Греції почали допитувати членів екіпажу судна «Балтік Скай», яких грецька прокуратура звинувачує в незаконному перевезенні вибухових речовин. П’ятеро членів екіпажу, в тому числі капітан Анатолій Балтак — українці, ще двоє моряків — громадяни Азербайджану. Корабель плив із Тунісу в Судан з 680 тонами вибухівки й детонаторами (за різною інформацією останніх було від восьми до 140 тисяч) на борту. Судно затримала берегова охорона Греції у зв’язку з відсутністю необхідних для перевезення вантажу документів.
Справа перебуває під особистим контролем прем’єр-міністра Греції Константиноса Сімітіса. Міністр закордонних справ Георгіос Папандреу наполягає на праві Греції затримати судно й моряків та конфіскувати вибухівку. Така позиція Афін є логічним продовженням заходів безпеки, що вживаються напередодні Олімпіади-2004, що пройде в грецькій столиці. Крім того, останні півроку Греція головує в Європейському Союзі, й тому роботу її правоохоронних органів посилено.
У свою чергу, Судан, зарахований США до числа країн, що підтримують тероризм, заявляє, що греки поквапилися з затриманням корабля. Хартум стверджує, що вантаж мав винятково мирне призначення. Міністр закордонних справ Судану Мустафа Ізмаїл сказав, що нітрати амонія мали бути використані цементними фабриками та компаніями з будівництва доріг. Начебто знайшовся й власник вантажу — суданська фірма «Integrated Chemicals and Development Company» вимагає від Греції повернути вибухівку, яку наразі вивантажують з корабля й транспортують до однієї з військових баз.
Корабель «Балтік Скай» привернув увагу не лише грецької берегової охорони, а й західних розвідок. За деякими даними, Афіни отримали інформацію про корабель від американських спецслужб. Як повідомляє «Гардіан», судно, що належить зареєстрованій на Маршаллових островах фірмі, під прапором Коморських островів шість тижнів вешталося Середземним та Чорним морями, можливо, чекаючи на когось. У Хартумі сьогодні заявляють, що капітан Анатолій Балтак не квапився з доставкою вантажу, щоб змусити туніського відправника заплатити додатково $10 тисяч за транспортування небезпечного вантажу. Однак за іншою версією, Анатолій Балтак прийняв командування кораблем незадовго до затримання — у Стамбулі. Грецькі служби безпеки наразі перевіряють таку можливість. Сам же капітан заявив, що про небезпечність вантажу з усієї команди знав лише він, повідомляє Інтерфакс.