Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Суха труба

Результат нафтових зусиль «патріотів»
23 лютого, 00:00

Учора в Києві відбулися збори акціонерів АТ «Укрнафтотерм» — однієї з провідних українських організацій з будівництва нафтотерміналу в порту Південному, що під Одесою. Тем для обговорення у власників цієї структури цілком достатньо. Наступного тижня, згідно з наполегливими проханнями одеської влади, приуроченими не так до міського ювілею, як, мабуть, до виборчої кампанії, в акваторії перлини поблизу моря повинен був з’явитися перший танкер з технологічною нафтою для заповнення нафтопроводу Одеса — Броди.

Не склалося. За словами спеціального уповноваженого України з питань євроазійського нафтотранспортного коридору, голови правління ВАТ «Укртранснафта» Олександра Тодійчука, прихід танкера вирішили не прив’язувати ні до яких дат, і з причин організаційно-технологічного характеру перенесли на березень. Судячи з відмови назвати конкретну дату, можна передбачити, що березень може бути й квітнем. Тим більше, що, як повідомив О. Тодійчук, у власників нафти графік її поставки на перший квартал вже повністю «закритий».

Тим часом Україна продовжує наполегливі спроби пробитися за допомогою нафтотранспортного коридору на європейський ринок нафти. Делегація «Укртранснафти» щойно повернулася з Х’юстона (США), де проходила щорічна міжнародна конференція «CERA WEEK-2002» і в її рамках Євроазійський транспортний форум. Доповіді О. Тодійчука на секціях «Обходи Босфору» й «Енергетика країн Каспію» викликали великий інтерес. Як вказується в прес-релізі «Укртранснафти», в цих доповідях підкреслювалося, що «уряд України має чітку мету раціоналізувати нафтотранспортний сектор України й поставити управління ним на західну комерційну основу для посилення економічної ефективності, забезпечення захисту навколишнього середовища, безпеки, ринкових підходів і прозорості ведення бізнесу... Україна запрошує всіх потенційних партнерів до його ефективного використання».

Ось у цьому, щоправда, і полягає заковика. Після того, як «амбіційний» уряд Віктора Ющенка зробив, усупереч висновкам РНБО України, спроби обійтися в справі прокладання нафтотранспортного коридору без іноземних інвесторів, їхнє ставлення до подальших ініціатив України зі створення міжнародного консорціуму з його експлуатації стало доволі обережним. Тоді нічого не було зроблено для того, щоб українською трубою потекла нафта. Як сказав Тодійчук, всі говорять про інтерес до консорцiуму, але ніхто ще не заявив про бажання брати участь. 5 — 7 березня представники компаній Halliburton Kellogg Brown & Root та Cera, що виконують дослідження з комерціалізації трубопроводу Одеса — Броди, повинні відзвітувати перед багатосторонньою робочою групою на чолі з першим віце-прем’єром Олегом Дубиною про виконану роботу й перспективи українського нафтотранспортного коридору, які, поки що, як показала прес-конференція, проведена учора О. Тодійчуком, не йдуть далі умовного способу.

...Один із найбільших ентузіастів нафтопроводу, що стояв буквально біля його джерел, відповідаючи на запитання «Дня» про перспективи цієї справи, сказав «Дневі»: «Дуже туманні». А сам Тодійчук, розповідаючи про технічну діагностику ще поки сухої труби, яка проводиться зараз, зазначив, що зловмисники, які хочуть поживитися нафтою з трубопроводу, налаштовані набагато оптимістичніше, аніж самі «коридорники». За допомогою діагностики вже виявлено й ліквідовано перший кримінальний відвід.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати