Перейти до основного вмісту

У новому бюджетi — всi помилки старого

29 вересня, 00:00
Уряд України та бюджетний комітет парламенту погодять найближчими днями графік роботи щодо підготовки проекту держбюджету України на 2001 рік і визначені парламентським комітетом «проблемні питання» при його підготовці, як повідомив перший віце-прем’єр Юрій Єхануров. Члени Кабміну, за словами Ю.Єханурова, на останньому засіданні уряду «дуже серйозно» дискутували з приводу заходів, які повинні забезпечити виконання держбюджету-2001. Не менш гострі дискусії точаться й у парламенті. Поданий урядом проект бюджету критикують представники як більшості, так і меншості. Уже сьогодні можна почути численні коментарі, тема яких — проект бюджету в його нинішньому вигляді затверджений бути не може. Хоч Президент Леонід Кучма вже заявляв, що сподівається на затвердження основного економічного документа країни до кінця року. Судячи з усього, на пленарних засіданнях наступного тижня бюджетна тема буде далеко не останньою. І вона може багато чого розповісти про те, наприклад, які саме центри сьогодні існують у парламентській більшості, яким є на сьогодні реальне розташування політичних сил і якими можуть бути наслідки. Політизації бюджетного процесу уникнути явно не вдасться. При тому, що урядовий проект — справді «сирий».

Валерій АСАДЧЕВ, народний депутат, голова підкомітету з місцевих бюджетів:

— З реформаторської точки зору бюджет-2001 не містить нічого нового. Хоча торішній варіант міжбюджетних відносин зазнавав серйозної критики (всі області, крім Києва та Криму, були дотаційними), він перенесений на 2001 рік. Консолідований бюджет збільшений на 10 млрд. грн. у порівнянні з бюджетом нинішнього року, але насторожує те, що з них 9 млрд. грн. заплановано отримати від приватизації. Сума просто астрономічна. Оскільки її заклали в держбюджет, то вийшло, що 40% його доходної частини складають не податкові надходження, тобто надходження нестабільного джерела. Якби ці надходження складали в бюджеті 15—20%, то їх недоотримання цілком можна було б перекрити іншими джерелами. Залежність від одного джерела (приватизації) такої великої суми робить надто нестабільним сам бюджет, він буде постійно під дамокловим мечем. Якщо план приватизації не виконується, то секвестр бюджету неминучий, причому у великих розмірах. У цьому проблематичність бюджету-2001. Ігор КИРЮШИН, народний депутат:

— Несерйозно обговорювати бюджет, не розуміючи головного — за рахунок чого він формується. Спочатку треба все-таки прийняти Податковий кодекс, а потім уже повертатися до бюджету. Без прийняття основоположних документів про бюджет говорити неможливо. Коли ситуація безвихідна, кожний прагне схитрувати і вигадати щось нове. Так виникла ідея малого Податкового кодексу. Але я поки не бачив ні «малого», ні «великого» (з усіма поправками) кодексу. На мій погляд, до затвердження бюджету також необхідно прийняти і Земельний кодекс. Сьогодні підхід до сільського господарства можна назвати зарозумілим, так відбувається через нерозуміння того, що АПК — це саме те, що може підняти економіку України сьогодні. Якщо ми приймемо Земельний кодекс (чим раніше, тим краще), то більш реальним стане і сам бюджет, тому що основні потоки грошей підуть з АПК. Безумовно, обговорення бюджету має бути важким, тому що треба було ставити коня попереду воза, а не навпаки, як це зробив Кабмін.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати