Перейти до основного вмісту

Українські пароплавства зазнають збитків у Югославії

02 квітня, 00:00

У зв’язку з ракетно-бомбовими ударами сил НАТО в Югославії Департамент морського та річкового транспорту України звернувся до власників суден із застереженням щодо тимчасового входу в територіальні води Югославії. Рекомендовано також при можливості загалом відмовитися від перевезень вантажів та пасажирів на Дунаї. Про це кореспондентові «Дня» з Одеси повідомив Фелікс Жданов, виконуючий обов’язки заступника начальника Державного морського рятувально-координаційного центру «Укррічфлоту».

За його словами, на кінець березня в територіальних водах Югославії перебувало 4 буксири, 32 баржі, з яких дев’ять мали екіпажі, а також одне вантажне судно. В портах Смедерево, в Белграді, місті Нові-Сад наші судна перебувають під розвантаженням-навантаженням мінеральних добрив та металу. Однією з основних умов, поставлених сербською стороною перед капітанами, є та, що рух на Дунаї може здійснюватися лише в світлий час доби з невикористанням радіолокаційного обладнання, оскільки ракетно-бомбові удари сил НАТО мають наведення на працюючі радіолокаційні прилади.

За словами Ф.Жданова, переважна частина суден перебуває у власності Українського дунайського пароплавства. Проте є й такі, що до цієї пори рятувальниками незареєстровані, оскільки їхні приватні господарі не підтримують зв’язків з державними установами.

Михайло Робулет, заступник комерційного директора «Укррічфлоту», підтвердив «Дневі», що до недавнього часу їхні судна також знаходилися в територіальних водах Югославії. Однак, завдяки візитові до Белграда міністра закордонних справ України Бориса Тарасюка та міністра оборони Олександра Кузьмука, чотири вантажних судна типу «Дніпровець» вдалося врятувати й повернути до України. Щодо суден українських приватних компаній, то, як зазначив М.Робулет, з «Укррічфлотом» вони не контактують.

За повідомленням інформаційної агенції УНІАН, президент Українського дунайського пароплавства Петро Суворов, скориставшись візитом до Югославії міністрів закордонних справ і оборони України, отримав дозвіл на проходження суден УДП вгору і вниз за течією Дунаю. У зв’язку з цим рух караванів УДП відновлено. Передбачається, що на пасажирській лінії, котра проходить через югославський відрізок Дунаю, курсуватимуть 4 пасажирських теплоходи, понад 1 тис. барж і понад 100 річкових суден УДП.

Зазначимо, що згідно з документами ООН держави, які беруть участь у ембарго, мають право отримати компенсацію, якщо страждають їхні торгові зв’язки або якщо вони зазнали яких-небудь інших збитків. За непідтвердженою інформацією, Україна від участі в ембарго проти Югославії зазнала збитків близько $5 млрд. Збитки УДП через участь України в ембарго проти Югославії в період 1992—1995 років становили близько $441 млн. Щодо «Укррічфлоту», то за словами М.Робулета, «у всіх попередніх випадках, пов’язаних з ембарго, наші збитки обчислювалися мільйонами, проте ніхто нічого нам так і не компенсував».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати