Відчайдушна гонка на місці
Сьогодні в Запоріжжі мають відбутися урочистості, присвячені запуску у виробництво нової марки української «Таврії» — ЗАЗ-1103. Керівництво СП, без сумніву, зуміє продемонструвати і заводський конвейєр, що знову ожив, і оновлене вітчизняне авто. Єдине й головне питання, що виникає у свідків цієї історичної події, полягає в тому, як довго зможе тривати робота за відсутності платоспроможного українського покупця.
Тим часом, у понеділок після довгої перерви відбулося засідання ради директорів СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ», зізване з ініціативи Олександра Сотникова, повідомляє із Запоріжжя кореспондент «Дня» Віктор ПУЖАЙЧЕРЕДА. Голова ради директорів стверджує, що в СП з’явився третій повноправний учасник — корпорація «Дженерал-Моторс», із якою вже підписано низку робочих протоколів, у тому числі й корейською стороною.
За роз’ясненням прес-служби компанії «ДЕУ-Україна», отриманим кореспондентом «Дня», рада директорів має право вживати будь-які заходи... В той же час корейська сторона не схильна поступатися принципами. Їх два: це відставка О.Сотникова з командою й надання генеральному директору СП (корейська сторона) двох голосів. Лише на цих попередніх умовах корейці згодні увійти до складу нової робочої групи, що створюється для розв’язання проблем, що виникли.
Позиція уряду України, яку виклав перший віце-прем’єр Володимир Куратченко, також не свідчить про схильність до компромісів. За його словами, «пан Сотников займає позицію України й підприємства» і його заміна неможлива. Крім того, В.Куратченко вважає, що повернення (на вимогу корейців) $15 млн., наданих СП, «оголить» його обігові кошти. Однак корейська сторона, як випливає із роз’яснень прес-служби «ДЕУ», надто здивована таким ставленням і наполягає на своєму.
У цій патовій ситуації компанія Price Waterhous Coopers працює над створенням нового бізнес-плану. Єдине, про що вдалося дізнатися кореспонденту «Дня» від його розробників, це те, що ними визначено обсяг ринку й можливої частки на ньому запорізького СП.