Зліт...
Гостомель, де проходив міжнародний авіаційно- космічний салон «Авіасвіт ХХI» і де зібралися понад 200 компаній із 18- ти країн, показав, що Україна може запропонувати світові адекватні відповіді на найскладніші виклики. Пам’ятається, нам повідомляли, що партнер, із яким створювався літак АН-70, виходить із проекту. Але абсолютно зрозуміло, що країна, яка спроможна прийняти в себе подібну міжнародну авіавиставку, може самостійно довести до пуття будь-який проект. І тут же Росії довелося коректувати свої «партнерські» наміри.
Як заявив у Києві заступник директора Федеральної служби військово-технічної співпраці Росії Олександр Фомін, Україна та Росія продовжують реалізацію проекту створення військово-транспортного Ан-70. Він зазначив, що «не може погодитися» з поясненням, що Росія хоче вийти з проекту у зв’язку з планами України щодо вступу до НАТО. Фомін позитивно оцінив той факт, що в 2005 році Росія імпортувала з України продукцію для авіаційної галузі на $30 мільйонів, що значно перевищує показники попередніх років.
На салоні також стало відомо, що незабаром відновляться роботи з модернізації та серійного виробництва літака Ан 124 100 «Руслан». Повідомляючи про це, генеральний конструктор АНТК ім. Антонова Дмитро Ківа наголосив: «Щодо програми модернізації та будівництва Ан-124 у нас підписана угода з Росією. Сьогодні тривають експертно-підготовчі роботи. Крім того, йде пошук партнерів і відбуваються презентації проекту». За словами генконструктора, активну позицію в цьому питанні займає російська компанія «Волга-Дніпро». Крім того, за словами Ківи, АНТК ім. О.К. Антонова веде активний процес переговорів із різними зарубіжними структурами. «Пошук і переговори тривають із цілою низкою підприємств, до кінця цього року контури цієї співдружності будуть окреслені», — сказав він. За його словами, співпраця передбачає участь західного партнера у фінансовому та промисловому забезпеченні, а також маркетингову підтримку та післяпродажний сервіс літаків на зовнішньому ринку. Ківа також зазначив, що залучення зарубіжного партнера значною мірою збільшить кількість іноземних замовлень на літаки марки Ан. «Ми і наші російські колеги розуміємо, що на ринку України та Росії розвивати програму (Ан- 124 та Ан-148), напевне, не зовсім доцільно, економічно неефективно... Без суттєвої участі західного промислового партнера просувати цей продукт як просто з маркою «Зроблено в Україні або Росії» складно», — сказав Ківа. Разом із тим, він зазначив, що йдеться про «представників західного авіапрому, які розуміють хороші перспективи проекту, і вони не хочуть проґавити свій шанс». За його словами, планується забезпечити виробництво 30—40 модернізованих «Русланів».
Словом, Україна за допомогою тих або інших партнерів, але все ж таки виходить на світовий авіаційний ринок. Іншого шляху в нас немає. І на все це доведеться зважати.