В Україні з’являться «китайські зубри»
Пакистанський танковий контракт — це не межаВиступаючи в Сімферополі на засіданні виїзної колегії Міністерства промислової політики України, генеральний директор Феодосійської суднобудівної компанії «Море» Ленінар Богатов повідомив, що в березні 2002 року представники китайського міністерства оборони приїдуть до Криму для укладення контракту на купівлю у Феодосійської суднобудівної компанії «Море» великого десантного корабля на повітряній подушці «Зубр».
За його словами, про співпрацю з Китаєм і про укладення контракту він домовився під час своєї нещодавньої поїздки до Китаю. Вже підписано протокол про наміри. «Діло за малим — ми їх повинні покатати морем, показати техніку на ходу. А там уже можна сідати за стіл і підписувати контракт», — цитує слова Богатова «Кримська агенція новин». Ленінар Богатов також повідомив, що він домовився про отримання «гарантованого пакета замовлень на найближчі 5—10 років» на постачання суден на повітряній подушці, в тому числі військових, до Південно-Східної Азії. Китайські партнери, за інформацією Ленінара Богатова, мають своє представництво в усіх держорганах Китаю, і оскільки «це приватна компанія», то й у інших країнах.
Ленінар Богатов пояснив, що компанія розташовується в Гонконзі — найбагатшому регіоні країни, який 1999 року перейшов під владу Китаю. «Феодосійська суднобудівна компанія «Море» виробляє пасажирські судна на підводних крилах (типу «Схід-2М», «Олімпія-М», «Циклон»), швидкісні автомобільно-пасажирські пороми, катери глісуючого типу з легких сплавів. Окрім цього, за військовими замовленнями компанія будує великі протичовнові кораблі на підводних крилах «Сокіл» і десантні кораблі на повітряній подушці «Зубр». Серійно будуються універсальні водометні катери «Калкан». 2000— 2001 рр. компанія виконала замовлення ВМС Греції та Туркменiстану на спорудження «Зубрів» та «Калканів». 2001 року «Море» збільшила обсяги виробництва в порівнянні з 2000 роком приблизно в 10 разів. 2002 року «Море» чекає від Міноборони України замовлення на будівництво великого протичовнового корабля проекту «Сокіл». Особливим попитом феодосійські швидкісні судна користуються в морських прикордонників, морських поліцейських служб, морської охорони, десантних військ усього світу, а також — у пасажирських і туристичних компаній на Чорному та Середземному морях.
Як повідомив Ленінар Богатов, у лютому 2002 року в Греції на тендері з будівництва пасажирських катамаранів технічний розв’язок проекту Феодосійської суднобудівної компанії «Море» було визнано кращим. На думку фахівців у галузі військового машинобудування, будівництво й експорт військових кораблів в Україні може суперничати за вартістю замовлень з постачанням за кордон харківських танків і київських літаків. «Тепер — питання за грошима. Якщо ми вирішимо фінансову частину тендера, визначимося з європейськими банками, то виграємо тендер остаточно», — говорить Ленінар Богатов. Обсяг замовлення може скласти близько 20 млн. доларів. Фахівці та керівники підрозділів ФСК «Море» також виїжджали на переговори до Німеччини та Туркменiстану. Декілька днів тому в Туркменії також було підписано контракт на спорудження феодосійських суден.