Крим – наш
Або Спогади про майбутнє — враження від виставки у столичному Музеї російського мистецтва
На виставці «В єдиному просторі» зібрано найкращі твори малярства з фондів музею, а також представлено невелику експозицію під актуальним гаслом: «Крим — наш!».
Пейзажі Кримського півострова викликають у глядачів ностальгію, ми немовби повертаємося на знайомі береги, проходимо вуличками «Нічного Гурзуфу» Володимира Будникова і споглядаємо «Пейзаж із мінаретом» Федора Захарова. Крим, як і раніше сприймається, як частина єдиної України — місце відпочинку та мандрівок, туристичних екскурсій і археологічних розкопок. Покоління українців міцно «зрослися» з природою та культурою Криму, звідси і чуйність глядачів на відкриття експозиції «Крим — наш!»: це світ сонячного півдня і моря, дуже близький і улюблений...
Ідея єдиного культурного простору закладена в експозицію, розташовану поряд із кримською виставкою: всі п’ять залів музею демонструють найкращі твори з серії «Реалізми ХХ сторіччя». Нагадаємо, Київський музей російського мистецтва виник у непростий час розрухи та голоду. Він був відкритий після революції 1917 року і громадянської війни, в листопаді 1922 р., носив назву Київської картинної галереї. У його основі лежала колекція родини промисловця та мецената Терещенка, а також роботи, куплені або подаровані музеєві в подальші десятиріччя. З 1939 року став формуватися відділ сучасного мистецтва, що спочатку виник як «Виставка робіт радянських художників із закупівель останніх років».
Сьогодні «В єдиному просторі» глядачі можуть побачити твори 1940— 1960-х. Це роботи митців радянського періоду: Бориса Йогансона, Сергія Герасимова, Олександра Дейнеки, Юрія Піменова, Олександра Пластова, та багатьох інших. Зокрема, величезне полотно з мисливськими трофеями і харчами — багату «Комору» Петра Кончаловського. Теплим сонцем зігріють щедро й широко написані «Соняшники та горобина» Олександра Осьмьоркіна. Для любителів пейзажу цікавою пригодою повіє від пейзажу Сергія Чуйкова «Біля підніжжя Тянь-шаню», а шанувальники італійських вражень із захватом приймуть полотно «Венеція. Будинки чекають». Жанрову картину представлено багатьма чудовими роботами, серед них — прекрасні «Пралі» Олександра та Сергія Ткачових, і сентиментальне полотно «Початок Кохання» Юрія Піменова. Зворушливий портретний образ, символ чистоти й дитинства — на картині Андрія Мильникова «Вірунька на дачі». Зібрані в єдиному просторі зразки соцреалізму стануть цікавим екскурсом у минуле, і дозволять насолодиться майстерністю митців, які залишили значимий слід у історії мистецтва.