Перейти до основного вмісту

Крим – наш

Або Спогади про майбутнє — враження від виставки у столичному Музеї російського мистецтва
06 серпня, 11:15
ЮРІЙ ПІМЕНОВ. «ПОЧАТОК КОХАННЯ», 1960 РІК / ІЛЮСТРАЦІЮ НАДАНО ПРЕС-ЦЕНТРОМ МУЗЕЮ

На виставці «В єдиному просторі» зібрано  найкращі твори малярства з фондів музею, а також представлено невелику експозицію під актуальним  гаслом: «Крим —  наш!».

Пейзажі Кримського півострова викликають у глядачів  ностальгію, ми немовби повертаємося на знайомі береги, проходимо вуличками «Нічного Гурзуфу» Володимира Будникова і споглядаємо «Пейзаж із мінаретом» Федора Захарова. Крим, як і раніше  сприймається, як частина єдиної України          — місце відпочинку та мандрівок,  туристичних екскурсій і археологічних розкопок. Покоління українців міцно «зрослися» з природою та культурою Криму, звідси і чуйність глядачів на відкриття експозиції «Крим — наш!»: це світ сонячного півдня і моря, дуже близький і улюблений...

Ідея єдиного культурного простору закладена в експозицію, розташовану поряд із кримською виставкою:  всі п’ять залів музею демонструють найкращі твори з серії «Реалізми ХХ сторіччя».  Нагадаємо, Київський музей російського мистецтва виник у непростий час розрухи та голоду.  Він був відкритий після революції 1917 року і громадянської війни, в листопаді 1922 р., носив назву Київської картинної галереї. У його  основі лежала колекція родини промисловця та мецената Терещенка, а також роботи, куплені або подаровані музеєві в подальші десятиріччя. З 1939 року став формуватися відділ сучасного мистецтва, що спочатку виник як «Виставка робіт радянських художників із закупівель останніх років».

Сьогодні «В єдиному просторі» глядачі можуть побачити твори 1940— 1960-х. Це роботи митців радянського періоду: Бориса Йогансона, Сергія Герасимова, Олександра Дейнеки, Юрія Піменова, Олександра Пластова, та багатьох інших.  Зокрема, величезне полотно з мисливськими трофеями і харчами — багату «Комору» Петра Кончаловського. Теплим сонцем зігріють щедро й широко написані «Соняшники та горобина» Олександра Осьмьоркіна. Для любителів пейзажу цікавою пригодою повіє від пейзажу Сергія Чуйкова «Біля підніжжя Тянь-шаню», а шанувальники італійських вражень із захватом приймуть полотно «Венеція. Будинки чекають».  Жанрову картину представлено багатьма чудовими роботами, серед них — прекрасні «Пралі» Олександра та Сергія Ткачових, і сентиментальне полотно «Початок Кохання» Юрія Піменова.  Зворушливий портретний образ, символ   чистоти й дитинства — на  картині Андрія Мильникова «Вірунька на дачі». Зібрані в єдиному просторі зразки соцреалізму стануть цікавим екскурсом у минуле, і дозволять насолодиться майстерністю митців, які залишили значимий  слід у історії мистецтва.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати