Перейти до основного вмісту

На виріст

Молоді дизайнери не хочуть грати в моду, а бажають реалізувати себе в модному бізнесі
09 червня, 00:00

Національний конкурс молодих дизайнерів «Сезони моди — майбутнє в стилі light», що пройшов днями в столичному клубі «Freeдом», ще раз нагадав, що саме по собі поняття «мода» — відносне. Все залежить від контексту. Ну питається, що може бути спільного між «гостроносими» туфлями і, скажімо, революцією? Якщо всі ці контексти спробувати узагальнити, то вийде, що «бути модним» — це не одягатися ошатно і відвідувати популярні заходи, а не боятися дивитися в майбутнє, тому що вже саме відчуття причетності до цього майбутнього в результаті зробить твої туфлі і твою революцію модними. Адже при всіх різночитаннях контекстів ключовим залишається злободенність, яку хтось або щось формує.

Нинішній шостий конкурс дуже відрізнявся від попередніх, навіть минулорічного. Парадоксально, але молодь не дуже-то й хоче загравати з молодіжною тематикою, вважаючи за краще робити свої колекції «на виріст». Дорослими, гламурними, носибельними. А парадоксу насправді немає. Ключовим словом злободенності на сьогодні є «успішність». І молоді амбіційні дизайнери як ніхто це розуміють. Вони, як і ми, вiдвiдують магазини, вони бачать те, чого не бачили ще кілька років тому —появу як грибів після дощу бутиків тих, хто ще кілька років тому був такими самими, як вони, «молодими амбіціями». Тим — першим — було складніше. Вони таких бутиків не бачили і моду спочатку робили все більше для себе. Для самовираження. Багато хто ще пам’ятає першу для Віктора Анісімова колекцію на перших же «Сезонах моди». То було трохи дико. Фольга, залізо... Гра в моду. Але, як справедливо зазначила Ірина Данилевська, ігри скінчилися. І нинішня молодь, уже по-європейськи практична, розуміє, що у них часу на експерименти не залишилося. Конкуренція, однак. А перспективи, у разі успіху — величезні. Можливість реалізувати себе вже не просто в моді, а — в модному бізнесі. Що вже зовсім інше на смак.

У дефіле «Сезонів моди — майбутнє в стилі light» брали участь 19 колекцій молодих дизайнерів. Оцінювали їх журі, до складу якого увійшло кілька українських дизайнерів, а головував Сергій Бизов. З усіх колекцій — усього три суто чоловічi. Утім, чоловічу моду робити взагалі набагато складніше, і вони виявилися не дуже вдалими. Давлять обмежені рамки формату. А до Дольче і Габбана молодь ще явно не доросла. Ні естетично, ні технологічно. Решта учасників конкурсу, які звернули свої погляди на прекрасну половину людства, вирішили вдягти її шикарніше. На подіумі було багато вечірніх суконь, які молодь стилізувала то етнічними мотивами, індійськими наприклад, то різними деталями у вигляді асиметрії, аплікацій та рюшiв. Були й колекції, які прийнято називати прет-а-порте де люкс — у нашому випадку добротний молодіжний кітч. У більшості своїй весь одяг приталений, а от низ — то розвівався капустою подолів, то, навпаки, був суворо по фігурі. Практично як клас був відсутній мінімалізм, що, зiзнатися, здивувало. Експерименти з епохами також були мінімальними. Запам’яталася хіба що чорно-біла колекція а-ля 60-ті, та ще одна — за мотивами костюма центральних та південних регіонів Росії. Ще одна конкурсантка випустила на світ Божий мастодонта вуличної моди — мілітарі-колекцію. Всі ці приклади швидше винятки, тому що, повторюся, цього вечора на подіумі панував високий штиль. І взагалі вечір був не «агресивним». Ні тобі ланцюгів, ні інших атрибутів «похмурої краси». Що не могло не позначитися на підсумковому розподілі місць. За традицією, члени журі не знали, чия саме колекція, під яким номером іде, і тому голосували не за імена, а за одяг.

Гран-прі та фінансову допомогу для створення власного бізнесу виграв дует із Львова Олена Молчанова та Уляна Чава. За колекцію, яка об’єднала в собі сучасні тканини в клітинку, смужку, а також оксамит, хутро. Плюс легкий акцент у вигляді вишивки та автентичного нальоту. Жіночно і красиво. Дипломант II премії — Катерина Черниш представлятиме Україну на міжнародному конкурсі «Російський силует». А це та сама колекція, за мотивами російського костюма. Уявіть собі класичний російський костюм, додайте туди симпатичного молодіжного завзяття, і вийде одна з колекцій, які найбільше запам’ятовуються на конкурсі. Та й приз вийшов «профільним». Третє місце посіла Ксенія Марченко, її моделі потраплять на сторінки журналу «Сезони моди». Це молодіжна колекція, де присутні і бріджи, і джинси, і нарукавники, і ще багато всього, що просто необхідно сучасній дівчині. Свою колекцію до Німеччини за підтримки «Гільдії виробників одягу України» повезе Світлана Зозуля. Спеціальну премію, яка в майбутньому допоможе створити колекцію для участі в «Сезонах моди» (дефіле «Нові імена»), від офіційного партнера конкурсу Coca-Cola Light отримала Юлія Дюа.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати