Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Що вдягнути і як не захаращувати шафу?

22 квітня, 00:00
ФОТО МАКСИМА ЛЄВIНА

Iз настанням весни більшість людей здійснюють походи магазинами з метою оновити свій гардероб. Серед натовпів покупців є й ті, для кого купування у величезних кількостях — це нав’язлива ідея. Точніше сказати, ці люди страждають шопоголізмом, хворобою XXI століття, що розповсюджується стрімкими темпами. Тільки в США від шопоголізму страждає близько 60 мільйонів осіб, а в Європі — 27 мільйонів, повідомляють РІА «Новости». Шопоголізм часто називають звичайною пристраст ю до купування, однак насправді це справжнє захворювання, яке можна порівняти з алкоголізмом і людоманією (пристрасть до гри). Його наслідки згодом можуть позначитися на психічному здоров’ї людини.

ТИПОВИЙ ШОПОГОЛІК

Психологи, вивчивши проблему шопоголізму, змогли скласти психологічний портрет хворого. У 90% випадків шопоголік — це жінка 20—30 років. Велика ймовірність, що шопоголік не затребуваний у професії і переживає невдачі в особистому житті. Серед хворих часто зустрічаються люди, які обіймають «нервові» посади. Причому, щоб бути шопоголіком, не обов’язково бути багатим: величезні суми на непотрібні купівлі ухитряються залишати в магазинах і люди середнього достатку.

Як зазначають психологи, причини шопоголізму необхідно шукати в дитинстві. Часто схильні до хвороби люди, яким у дитинстві не вистачало лагідності та ніжності. Заповнити недолік не може ні хороша освіта, ні грошовий достаток. Ось чому виростаючи дитина йде за увагою до магазину. Ризик стати шопоголіком загрожує людям із заниженою самооцінкою. Ось чому в їхніх пакетах частіше за все можна виявити речі, які, на їхню думку, повинні допомогти їм виглядати краще — одяг, взуття, косметика, ювелірні прикраси тощо.

ЯК НЕ ВТРАТИТИ ГОЛОВУ ВІД КУПУВАННЯ?

Іноді, щоб впоратися зі згубною пристрастю до купування, людям доводиться звертатися до фахівців. У деяких випадках тільки дипломовані психологи можуть вирішити проблему шопоголіка. Однак для більшості людей чудовою профілактикою шопоголізму може стати низка порад, як навчитися контролювати свої витрати.

1. Плануйте й досліджуйте ринок. Суворий розрахунок не відповідає найголовнішій ідеї шопінгу — ходити магазинами в пошуках спонтанного придбання. Фахівці ж радять аналізувати заздалегідь, ще до походу в магазин — яку річ необхідно купити. У магазині не варто кидатися на першу річ, що потрапила на очі, а краще спочатку порівняти дизайн, кольори та ціни. При цьому не варто навіть думати про те, щоб у навантаження до нової речі купити ще що-небудь — сумочку, ремінь, туфлі тощо.

2. Не варто купувати річ тільки тому, що під час розпродажу вона стала коштувати в кілька разів менше. Велика ймовірність, що така деталь гардероба так і залишиться висіти в шафі весь сезон.

3. Уникайте нових колекції. Ніколи не варто купувати що-небудь у перший же день появи на прилавках нової колекції. Згодом продавці зменшать ціни, до того ж завжди можна дочекатися сезону розпродажів.

4. Позбудьтеся кредиток. Звичка розплачуватися пластиковими картами нічого не залишає шопоголікам, окрім купи боргів. Використовуючи готівку, людина краще відчуває зв’язок між витратою грошей і власне придбанням різних речей.

5. Список витрат. Зберігаючи чеки й записуючи все, що куплено, людина може легше оцінити реальну картину своїх витрат і зрозуміти, яких заходів ужити.

6. Уникайте магазинів хоч би деякий час, якщо відчуваєте, що не можете контролювати свої витрати. Іноді потрібно дати собі небагато часу, щоб подумати — чи дійсно придбання таке важливе.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати