Перейти до основного вмісту

Сімейний стиль Копчаків

14 листопада, 00:00

«Чотири Я» — так називається нова виставка, що відкрилася в галереї «Акварель». Словосполучення, що й казати, дещо своєрідне. Утім, його пояснити нескладно: у виставці беруть участь четверо художників. Усі вони є родичами й становлять навіть не творчу династію, а якийсь клан або, якщо хочете, артіль. Отже, в «Акварелі» експонуються роботи Юрія Копчака, його юної доньки Наталі Копчак, його ще більш юного сина Андрія Копчака, а також Тараса Голика — чоловіка другої дочки Юрія Копчака. Варто додати, що на цьому «Я» Копчаків не вичерпуються. Просто інші представники клану цього разу не вважали за потрібне виставитися, поступаючись місцем родичам-колегам.

Цілісність нинішньої виставки дивовижна й навіть якось нелогічна (якщо врахувати цю її назву). Можливо, причина цього — у безперечній виразності «звихреного» живопису Юрія Копчака. Його манера найбезпосереднішим (дуже безпосереднім) чином вплинула на творчість Наталі Копчак. Навіть Тарас Голик, що явно тяжіє у своїх пейзажах до солідної стабільності й певної традиційності, часом ловить свій світ на бажанні стрімко «закрутитися». Андрій Копчак, на перший погляд, видається найоригінальнішим із-поміж «Чотирьох Я». По- перше, він виставляє не живопис, а графіку. По-друге, він віддає перевагу символіко-алегоричним композиціям перед натюрмортами й пейзажами. Однак, за великим рахунком, це просто інша грань того ж сімейного стилю, помноженого до того ж на юність автора. Таким чином, унікальність кожного із чотирьох художників «Чотирьох Я» може бути з’ясована хіба що після копіткого (і, мабуть, недоречного) аналізу їхніх творів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати