Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Загроза локалізації

Чи зможе Росія відмовитися від авіаспівпраці з Україною?
28 серпня, 09:50
НАЙБЛИЖЧИМ ЧАСОМ РОЗПОЧНУТЬСЯ ДЕРЖАВНІ УКРАЇНСЬКО-РОСІЙСЬКІ ВИПРОБОВУВАННЯ МОДЕРНІЗОВАНОЇ ВЕРСІЇ ВІЙСЬКОВО-ТРАНСПОРТНОГО ЛІТАКА Ан-70. ТА ДОЛЯ ЙОГО ЗАПУСКУ У СЕРІЙНЕ ВИРОБНИЦТВО ЗАЛЕЖАТИМЕ ВІД «ПРИХИЛЬНОСТІ» РОСІЙСЬКОЇ ВЛАДИ ДО ВЛАСНОГО ТРАНСПОРТНИКА Іл-476 / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА

Росія може відмовитися від авіаспівпраці з Україною, локалізувавши виробництво літаків сімейства АН, зокрема «Руслану», на своїй території. Про це минулого тижня в інтерв’ю «Коммерсанту» заявив віце-прем’єр Російської Федерації Дмитро Рогозін. За його словами, до такого рішення може призвести небажання України давати згоду росіянам на модернізацію окремих агрегатів літака.

Крім того, Рогозін не вірить у перспективність виробництва військово-транспортних Ан-70, назвавши літак віртуальним. Адже російський авіапром має прямого конкурента цього літака — Іл-476.

Як підкреслив російський чиновник, рішення щодо продовження авіаспівпраці з Україною Росія має ухвалити вже найближчим часом.

«Я переконаний прихильник необхідності розміщення всього критично важливого виробництва на нашій власній території. Ми не маємо права залежати, хоч хто б там був. А Україні, її політичному класу давно час визначитися, з ким вони. Із НАТО? Із Росією? Час уже припинити, як та берізка з пісні, «гнутися й хитатися». Ризикну припустити, що майбутнє української індустрії виключно на шляху глибокої кооперації з Росією, — підкреслив Рогозін. ...Із ким вони працюватимуть? Із китайцями? Китайцям продавати? Китай теж у цьому плані далеко просунувся. Навіщо їм Україна? Я щиро переживаю за долю нашої промислової кооперації з Україною».

На українському «Антонові» заяву Рогозіна досі не прокоментували. Тим часом фахівці щодо погрозів припинити спільні авіапроекти не вірять. На їхню думку, без українських літаків російська авіація просто перестане існувати.

«Керівництво Росії й так уже розуміє, що літати нема на чому. А мине трохи часу, коли стане катастрофічно ні на чому. Особливо в Сибіру, Крайній Півночі, Далекому Сході. Там заморожено старі аеродроми з грунтовими чи гравійними зльотно-посадковими смугами. І жодна машина, окрім Антонівських, там не сяде, не злетить», — констатує експерт з авіапрому, екс-перший заступник міністра промполітики Володимир Рижов.

Тим часом на кооперацію з іншими країнами Україна досі не спромоглася. Хоча інтерес до виробництва АНів на своїй території, нагадує Рижов, виявляли Казахстан, Туреччина, Аргентина та Перу. Утім, предметних переговорів із цього приводу уряд не проводив. А даремно, вважає Рижов. Адже, за нинішньої світової кон’юнктури, саме локалізація виробництв у інших країнах могла б дати поштовх для активізації серійного виробництва АНів.

Разом із тим, вітчизняний уряд усе ще орієнтується виключно на Росію. У Кабміні майже синхронно із заявою Рогозіна оголосили, що на вересень — жовтень планують підписання угоди про створення спільного українсько-російського підприємства з виробництва «Руслану». У Києві вже навіть затвердили склад української делегації для переговорів.

Нагадаємо, Україна та Росія домовилися про створення спільного підприємства з виробництва літака «Руслан» у липні цього року. Натомість виробництво Ан-70, як заявляв президент «Антонова» Дмитро Ківа, росіяни гальмували. Зазначимо, країни також спільно реалізують проекти з виробництва Ан-148 і 158, а також Ан-140.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати