Перейти до основного вмісту

Docudays UA-2020. Фільм дня: «Опівнічний мандрівник»

(Midnight Traveler, США-Катар-Канада-Великобританія, секція Docu/Хіти)
27 квітня, 14:13

Через карантин 17 київський фестиваль документального кіна про права людини Docudays UA проходить онлайн. Всі програми, а також дискусії та круглі столи можна безкоштовно подивитися на сайті docuspace.org до 10 травня включно.

Щодня ми розповідаємо про найцікавіші, на нашу думку, фільми фестивалю.

Історія появи « Опівнічного мандрівника» унікальна.

У 2015, після прем'єри документальної роботи Хассана ФАЗІЛЯ «Мир у Афганістані» в ефірі національного телебачення, «Арт-кафе», засноване Фазілем з друзями, розгромила поліція, а «Талібан» стратив головного героя фільму й призначив нагороду за голову режисера. Разом з дружиною й двома дочками Хассан втік до Таджикистану. Родина так і не отримала там притулку й була змушена вирушити в довгу небезпечну подорож до Європи. Поневіряння розтягнулися на роки. Весь цей час утікачі знімали свої митарства на телефони; фільм, власне, змонтований з цього матеріалу.

Поставлений у настільки спартанські умови, Хассан, проте, збирає з розрізнених, не завжди якісних кадрів повнокровну кінематографічну оповідь. При цьому не замикається на однотипних емоційних лініях, ніде немає перебору ні з показом бід, ні з недоречним оптимізмом. Ми спостерігаємо цю Одіссею день за днем, зживаємося з незалежною й майже ніколи не сумною дружиною режисера, з самим режисером, який, будучи атеїстом, досягає такого авторитету серед біженців, що його обирають муллою, з дітьми, що тішаться навіть таким життям. Режисер чергує сцени розпачу і святкувань, моменти комічні і драматичні в точному ритмі. Абсолютно мінімальними засобами, всупереч усьому, Хассану вдалося створити переконливу картину про тих, кого узагальнено називають нелегалами, вихопити кількох осіб з потоку біженців, що захлеснув Євразію - й зробити зрозумілою цю трагедію для своїх глядачів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати