Перейти до основного вмісту

«Це підло й ницо»

Російське видавництво хоче запатентувати хештег #яНеБоюсьСказати і видати книжку з історіями учасників цієї кампанії
31 серпня, 10:02

Днями на сайті видавництва «Ексмо» з’явилась новина: «Опубліковані на віртуальних сторінках мережі відверті історії під хештегом #яНеБоюсьСказати шокували своєю кількістю... Слідом за творцем флешмобу журналістом Анастасією Мельниченко, яка надихнула безліч жінок говорити про особисте без страху і сорому, видавництво «Ексмо» починає роботу над проектом, який навчить справлятися з наслідками насильства і запобігати йому, вчасно реагуючи на симптоми нездорових життєвих ситуацій. Кістяк книжки складатимуть історії, опубліковані під хештегом #яНеБоюсьСказати, — для юридично грамотного використання впізнаваного хештега-символу в назві книжки видавництво подало заявку в Роспатент на реєстрацію товарного знака на книжкову продукцію...».

Видавничий дім висловив сподівання, що участь у підготовці книжки візьме ініціаторка кампанії #яНеБоюсьСказати Анастасія Мельниченко. Проте сама Анастасія дізналася про ідею «Ексмо» випадково.

«Заздалегідь про це мені нічого не казали. Мені зателефонували російські журналісти й запитали, як я ставлюся до такого проекту. Для мене це стало новиною. Розгубилася, не знала, що відповісти. Написала про ситуацію у Facebook, і з цього пішла розкрутка теми, — розповідає Анастасія Мельниченко. — Якби не вислухала того представника російських ЗМІ, думаю, так би про це й не довідалася. Також мені написав представник «Ексмо» — пояснив, що за книжку вони хочуть зробити, і висловив надію, що я з ними співпрацюватиму. Це саме видавництво повідомило у себе на сайті, але з того часу ніхто не виходив зі мною на зв’язок».

Ініціаторку кампанії #яНеБоюсьСказати, яка також є головою громадської організації STUDENA (а не журналісткою, як написали на сайті «Ексмо»), навіть забанили у Facebook за обурений допис стосовно цієї ситуації.

Між іншим, кілька українських видавництв зверталися раніше до Анастасії за дозволом видати історії, оприлюднені в рамках кампанії (нагадаємо, тисячі жінок розповіли у соцмережах, часто вперше, про те, як стикнулися з насильством). Зокрема «Фоліо» хотіло зробити книжку, подібну до тої, що планують видати у Росії. «У «Фоліо» від початку говорили, що братимуть дозволи на публікацію історій в усіх жінок. Тоді відмовилась мати з цим щось спільне. Пояснила, що неправильно просто публікувати історії. Така книжка буде дуже болючою, її ніхто не читатиме, бо люди емпатують, це важко, — каже ініціаторка кампанії #яНеБоюсьСказати. — Тепер знов зв’язалась з цим видавництвом і переконала, що треба видавати книжку для підлітків, де порушуватимуться теми, зачеплені кампанією. Розповіді, оприлюднені під час неї, можна використати для ілюстрацій. Попередньо погодили цю ідею».

Анастасія переконана, що реєструвати торговельну марку «#яНеБоюсьСказати» взагалі є неправильним. «Я не вважаю, що будь-хто має право наживатися на історіях чи комерціалізувати соціальну акцію. Це підло й ницо», — написала активістка у Facebook.

Жодних юридичних важелів, щоб вплинути на «Ексмо», в Анастасії Мельниченко немає. «Тут питання, наскільки видавництво дорожить своєю репутацією, — коментує ініціаторка кампанії #яНеБоюсьСказати. — Зараз дуже багато людей обурені, «Ексмо» через це терпить непрості часи. Сподіваюсь, жіноча спільнота, зокрема російська, натисне на них».

Delimiter 468x90 ad place

Новини партнерів:

slide 7 to 10 of 8

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати