У Києві громадські організації провели акцію за наземний пішохідний перехід
![](/sites/default/files/news/23082019/68965255_2409310975814992_2872055187864813568_n.jpg)
Уранці в п’ятницю, 23 серпня, на перехресті вулиць Пушкінської та Богдана Хмельницького в Києві громадські організації, які виступають за безбар’єрність, провели акцію за наземний пішохідний перехід «Саботери розвитку Києва — начувайтеся!». Активісти в будівельних жилетках встановили картонний світлофор для регульованого наземного пішохідного переходу і перевірили нові бордюри на доступність для пішоходів.
Метою акції було показати, що на цьому місці має з’явитися наземний пішохідний перехід, а комунальна корпорація «Київавтодор» має поважати права людини, людське здоров’я та гідність. Саботування впровадження політик доступності та інклюзивності міського простору, а також погіршення транспортної ситуації в місті мають спричинити кадрові зміни і наслідки для відповідальних осіб — генерального директора комунальної корпорації «Київавтодор» Олександра Густєлєва і начальника управління капітального будівництва Павла Монастирного.
«Під цим перехрестям знаходиться вхід у метро. Дослідження руху пішоходів, яке проводила ініціатива Urban initiatives crew для подачі проєкту про створення наземного переходу на Громадський бюджет, показало, що дві третини людей проходять перехід транзитом і долають 6 сходових прольотів заради переходу вулиці з двох смуг. Для облаштування переходу вже навіть є потрібна фаза світлофору. Чимало людей через неможливість подолати таку перешкоду, або й просто дослухаючись до здорового глузду, мимоволі стають порушниками через його відсутність. Нові державні будівельні норми «Вулиці та дороги населених пунктів» (п.6.4.3) рекомендують облаштовувати наземні пішохідні переходи в таких випадках», - заявив представник Urban initiatives crew Влад Самойленко.
«Останні кілька років Київ послідовно втрачає можливості стати зручним для всіх містом. Попри те, що було згенеровано безліч ідей для розвитку міста, і частина з них перетворилась в реальні проекти — тендери на реалізацію затягуються, у проекти непрозорим чином вносять зміни, що нівелюють їх основну цінність, а бюджет міста на розвиток і ремонт доріг закатується в асфальт за проектами 80-х років. Відвертий саботаж як стратегічних документів, зокрема Стратегії розвитку Києва до 2025 року або Концепції розвитку велосипедної інфраструктури Києва, так і локальних ініціатив, зокрема проектів Громадського бюджету, а також прямих розпоряджень Департаменту транспортної інфраструктури КМДА сьогодні є візитівкою КК «Київавтодор», - заявив голова U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») Богдан Лепявко.
Останньою краплею став регульований наземний перехід через вул. Пушкінську, бо в останній момент з невідомих причин він зник з проєкту капітального ремонту вулиці, хоча був у попередній затвердженій версії. Це повністю суперечить політиці інклюзивності і доступності міста. Нагадаємо, громадські активісти писали численні звернення, і навіть подали проект на Громадський бюджет задля створення цього переходу. Це питання часто піднімалося на робочих зустрічах і отримало підтримку в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА. Цей перехід міг би забезпечити доступні умови для маломобільних категорій громадян, а це близько 43% українців.
Громадські організації та ініціативи, які підтримали акцію і виступають за реалізацію політики доступності та безбар'єрності в місті: Ініціатива Urban initiatives crew, U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»), Ініціатива Доступно.UA, ГО Рада з Урбаністики Києва, Ініціатива «Київ дружній до Батьків», ГО «Велодень - Київ», ВНГО «Фундація регіональних ініціатив», ГО «Квартал-Пушкінська», ГО «Київ. Стратегія 2025».