Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Яким він був, таким він не залишився

Виповнилося 60 років Роберто Лоретті. Ми пам’ятаємо його як Робертіно
10 листопада, 00:00
РОБЕРТО ЛОРЕТТI

Диво-дитина з янгольським голосом, кумир 1960-х, чиї платівки розходилися всім світом мільйонними накладами. У колишньому СРСР від Лоретті буквально божеволіли. Всесоюзне радіо кожного дня отримувало десятки тисяч листів на його ім’я. Не було родини, де не звучали б «O, sole mio», «Джамайка», «Санта- Лючія» і «Повернися в Сорренто», записані на важкі — 78 обертів — платівки. Щоправда, дістати платівку було так само важко, як будь-який дефіцит, згадують izvestia.ru. Складнощі національного масштабу з добуванням заповітної платівки навіть увійшли до історії радянського кінематографу, ставши сценкою в культовому фільмі Георгія Данелії «Я крокую по Москві».

— Є Робертіно? — цікавиться стражденний покупець.

— Ні, — отримує закономірну відповідь тієї доби.

— Чому? — не заспокоюється невдаха.

— Підріс, — резонно зазначає продавщиця...

Уперше Лоретті відвідав країну, де його обожнювали, вже дорослою людиною. Було це 1989 року, на гребні перебудови. Він розповідав: «Із СРСР мені тисячами приходили листи й подарунки. Але в дитинстві я був машиною для заробляння грошей, і мої продюсери укладали контракти лише з тими країнами, де добре платили. СРСР у цей список не входив. Так мій батько — вірний італійський комуніст — і не встиг побувати в країні своєї мрії».

Тепер Робертіно часто гастролює. Він уже побував майже в усіх колишніх радянських республіках, бував і в Києві. Але, як правило, нині його концерти проходять у напівпорожніх залах, уже після третьої пісні італієць починає втомлено зиркати на годинника, і чим ближче фінал концерту, тим сумнішими стають його очі...

Робертіно давно став поняттям називним. Тисячі батьків шукають у своїх чадах таланти мало не з пелюшок. На цю тему є чарівний анекдот. Учителька музики говорить своєму учневі: «Якщо будеш себе погано поводити, я скажу твоїм батькам, що в тебе талант». Але вундеркінди, які розчулюють публіку своїми скороспілими даруваннями, дуже рідко виростають у зрілі таланти. Частіше бурхливе творче дитинство закінчується сумно: колишні диво-діти виявляються не готовими до повсякденного життя — без загального обожнювання та захопленої істерики навколо. Буває, зриваються в наркотично-алкогольний штопор — пригадайте юну поетесу Ніку Турбіну. У 9 років у неї вийшла перша книга, перекладена 12 мовами. Потім дівчинка виросла й перестала вражати контрастом по-дитячому пухких щічок і мудростi поетичних строф. Далі був шлях у нікуди: дивний шлюб, алкоголь, наркотики. У 27 років її не стало.

Робертіно трагедії вдалося уникнути, хоча легкий прозорий голос безслідно зник. Лоретті пережив свою славу й перетворився на солідного повнуватого мешканця престижного району Рима. Люди, як і раніше, називають його дитячим ім’ям — Робертіно, хоча він давно став Роберто. Лоретті вже не співає, щоб заробити на хліб. До речі, він переконаний, що міг би стати прекрасним шеф-кухарем. І стверджує, що так смачно, як він готує у себе вдома, ніхто ніде в світі не їсть... Лоретті — власник двох ресторацій і... стайні. В Італії вважається, що кіньми цікавляться люди благородні й витончені. Розведення чистокровних коней вищої категорії — дуже прибутковий бізнес. Призові коні на змаганнях доходять до десяти мільйонів доларів.

«Щоправда, мої коні не такої високої категорії, — розповідав мені Лоретті. — Але вони також добрі й можуть виграти до ста тисяч доларів. Я їжджу за кіньми до Ірландії, Франції та Англії. Стараюся не пропускати жодної доброї виставки чи аукціону. Раніше в мене було сорок коней. Тепер залишилося лише десять найкращих. Щоб утримувати велику стайню, треба не менше двадцяти осіб обслуги — це тисячі доларів щоденних витрат, що для мене дуже обтяжливо. Хоча моя дружина Маура — дочка найвідомішого в Італії жокея. І вся її велика родина також пов’язана з кіньми. І якщо так станеться, що в мене Бог зовсім забере голос, я із задоволенням цілком присвячу себе вирощуванню коней».

Про своє особисте життя Робертіно розповідає куди менш охоче, ніж про коней. А щодо жінок виявляється несподівано жорстоким. «Я одружений уже вдруге. Від першої дружини в мене двоє дітей. Співають вони чи ні, я навіть не знаю. Це неначе й не мої діти — вони більше схожі на свою матір і на її родину. Свою першу дружину я не дуже кохав. Можливо, річ у тім, що я одружувався дуже молодим. Минали роки, і я все виразніше розумів, що це не та жінка, яка потрібна мені в житті. Моя перша дружина була акторкою. Ми були абсолютно чужими одне одному людьми. І, природно, що цей шлюб розпався — як свічка, яка неминуче гасне на вітру.

Під час своїх поїздок світом я зустрічав сотнi різних жінок і звертав на них увагу, коли я був одружений перший раз. А у другому шлюбі я вже майже двадцять років, але в мене немає ніякого бажання зустрічатися з іншими жінками. Так що ті часи, коли я був небезпечний для жінок, давно минули... Мені поталанило зустріти мою жінку — Мауру. Вона абсолютно не пов’язана з музикою. Але я її кохаю, і від нашого сильного почуття народився мій син Лоренцо. Він абсолютна копія мене, коли я був дитиною. Син схожий на мене в усьому. У нього такі ж вокальні дані. Просто диво!»

Чому ж Лоренцо Лоретті не їздить із концертами світом, як його батько в дитинстві? Не виключено, що Лоретті-старший береже голос свого нащадка — раптом, подорослішавши, Лоренцо зможе стати зіркою не на два-три роки, а на декілька десятиріч?

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати