Перейти до основного вмісту

Українська королева Вікторія та супермаестро

У Києві виступили легендарні виконавці
18 жовтня, 00:00

У рамках спільного проекту Італійського інституту культури в Україні та Національної філармонії пройшов концерт iз циклу «Золоті сторінки італійської музики». Вечір у Колонній залі імені Лисенка подарував меломанам незабутню зустріч із двома майстрами: легендарною співачкою Вікторією Лук'янець і чудовим колективом — Київським камерним оркестром під орудою прекрасного диригента Романа Кофмана.

Нині наші знамениті співвітчизники не так часто виступають в Україні. З 1994 р. Вікторія Лук'янець є солісткою Віденської опери, співпрацює з провідними оперними та філармонійними колективами Європи. Однак вона завжди намагається викроїти декілька днів зі свого щільного гастрольного графіка, щоб виступити на Батьківщині.

Роман Кофман уже декілька років живе і працює в Німеччині, будучи головним диригентом Боннського симфонічного оркестру. Маестро не пориває з нашою столицею, продовжуючи «опікати» українських музикантів — Київський камерний оркестр і Студентський оркестр Національної музичної академії України ім. П. Чайковського. До речі, за день до концерту в філармонії Р. Кофман виступав на «Чайковський-фесті» зі своїми підопічними: студентами-оркестрантами у Великій залі консерваторії (інтерв'ю з Кофманом читайте в наступних числах «Дня»).

Кожна програма за участю Лук'янець і Кофмана викликає величезний інтерес публіки, а в залі завжди аншлаги. Не став винятком і цей вечір. Послухати «срібне українське сопрано» і «маестро, який тонко інтерпретує музику», як пишуть про співачку та диригента зарубіжні критики, прийшли політики, дипломати, діячі науки, культури і просто поціновувачі класики. У програмі було виконано твори італійських композиторів, які рідко звучать у Києві. Зокрема, Лук'янець натхненно і віртуозно заспівала дві арії сопрано зі «Стабат Матер» Дж. Перголезі та моцартівський Мотет для сопрано з оркестром «Exsultate jubilate» фа мажор. А на біс — арію Лауретти з опери «Джанні Сккікі» Дж. Пуччiні.

Маестро та оркестранти не лише акомпанували співачці, а й виступали сольно... Слухачі говорять, що коли за диригентським пультом стоїть Роман Кофман, то їм здається, що до зали злітаються душі композиторів. Публіка не просто слухає, а прислухається, боячись пропустити ноту, мить. Маестро зачаровує музикою, яку виконує, домагаючись від оркестрантів філігранної техніки та колоратурного звучання всіх інструментів. Неймовірно, але на концертах Романа Ісаковича ніколи не тріщать мобілки, глядачі не шурхотять обгортками від цукерок, не кашляють, а коли замовкає оркестр, то здається, що муха пролетить і її буде чутно... Але ось фінальний акорд: маестро опустив диригентську паличку, і лише тоді слухачі вже не приховують своїх емоцій, які нагромадилися, влаштовують овації співачці та музикантам. А в «хорі» оплесків «солірувала» наймолодша та найактивнiша шанувальниця Вікторії Іванівни — її маленька племінниця Соломія. Ця 4,5-річна дівчинка плескала, не жаліючи долоньок, кричала на всю залу: «Ві-і-ка-а, бра-а-а- во», а коли мама намагалася її стримати, то дитина розплакалася від образи та емоцій, які її переповнювали. Адже Соломія щиро висловлювала свої почуття від почутого на концерті. Вона не по-дитячому точно передала те, що відчували всі дорослі, які були присутні в залі.

До речі, після концерту, в гримерці, дівчинка ревно оберігала свою знамениту тітку. Багато людей заходили, щоб висловити слова вдячності, захоплюючись талантом співачки. А Соломія готова була знову заплакати, що про неї забули, але почувши, що її люба тітка Віка пообіцяла цілий вечір побути з нею, заспокоїлася і уважно слухала, як дає «Дню» інтерв'ю Вікторія Іванівна (читайте в найближчих числах нашої газети).

— Прекрасний концерт: прекрасне поєднання італійської музики в інтерпретації українських артистів, — не приховував свого захоплення амбасадор Італії в Україні Фабіо Фаббрі. — Я отримав справжню насолоду від співу чудової Вікторії Лук'янець і прекрасного звучання Київського камерного оркестру під орудою супермаестро Романа Кофмана. Цей концерт вже третій із циклу «Золоті сторінки…». Я радий, що на наші концерти приходить різна публіка і що навіть політики вищого рангу викроюють момент, щоб послухати італійську музику. Гадаю, що наступна зустріч італійського музичного циклу також не залишить байдужою публіку.

Разом із оркестром Національної опери України виступив «кращий італійський скрипаль» Уто Угі, який виконав твори Бетховена і Чайковського на всесвітньо відомому інструменті — скрипці прекрасного майстра Гварнері дель Джезу (про концерт та інтерв'ю з маестро Угі — у найближчих числах «Дня»).

— Філармонійний концерт подарував мені зустріч із двома зірками світового масштабу: Романом Кофманом та Вікторією Лук'янець, — сказав академік, директор Інституту літератури ім. Т.Г. Шевченка НАНУ Микола Жулинський. — Оркестр виступив феноменально. Я вважаю, що наша співачка робить величезну справу, презентуючи українське мистецтво за кордоном. Лук'янець має світову славу. Вона виступала в усіх кращих оперних театрах світу. Її партнерами були найвідоміші співаки, зокрема знамениті тенори: Лучано Паваротті, Хосе Каррерас, Пласідо Домінго. А концертами «Золотих сторінок…» працівники Італійського інституту культури показали нам, як потрібно пропагувати свою культуру, музику, виконавців, композиторів. Ця програма — справжнє свято душі та зустріч із великим мистецтвом.

— Ми з Вікторією неодноразово виступали, більше того, її дебют із оркестром стався саме зі мною, — розповів маестро Роман Кофман. — Тоді Лук'янець була ще студенткою третього курсу Київської консерваторії. Сьогодні вона вже знаменита співачка, але ніяких зоряних капризів, принаймні коли ми працюємо разом, я не помітив. На концерті Вікторія вперше виконала дві арії зі «Стабат Матер» Дж. Перголезі. У нас було дві репетиції по 45 хвилин, а блискучий результат ви бачили на концерті…

— Романе Ісаковичу, у вас на концертах публіка боїться поворушитися, очевидно, з вуст у вуста передають, що коли буде шум у залі, то ви припините виступ…

— Дійсно, був у моїй диригентській практиці такий факт, коли я зупинив концерт. Тоді балконом філармонії ходили глядачі й шуміли з камерами телевізійники. Я вважаю, що на академічних концертах публіка повинна слухати й поводитися адекватно, а якщо вона хоче погаласувати, то нехай іде на естрадні та рокерські виступи і там скакає чи танцює. Класична музика вимагає зосередженості та уваги слухачів…

— Мені здається, що цикл «Золоті сторінки…», організований Італійським інститутом культури — свято для Києва, — сказав народний депутат ВР, президент Спілки театральних діячів України Лесь Танюк. — Філармонія не так часто бачить стільки відомих людей у цій залі. Публіка чудово прийняла програму концерту і його виконавців. Роман Кофман — музикант, на якого в Києві з нетерпінням чекають істинні поцінувачі класичної музики, які люблять і цінують його майстерність диригента. А Вікторія Лук'янець, немовби Фігаро, сьогодні тут, а завтра вже виступає у Відні чи іншому місті Європи. Кожен її концерт запам'ятовується. Співачка завжди радує меломанів чимось новим у своєму виконанні. Я прийшов на концерт із дружиною та нашими друзями, і ми щасливі, що Києву повертається слава музичної столиці, а не музичної провінції, як це, на жаль, було багато років.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати