ІНША ДУМКА

Валерій АСАДЧЕВ , народний депутат, фракція «Наша Україна»:
— Свій законопроект по політреформі блок Віктора Ющенка опублікував ще рік тому. Зараз його просто в черговий раз вивісили на сайт, можливо, з деякими уточненнями. Коли законопроект тільки з’явився, лідер СПУ Олександр Мороз запропонував нам його не вносити, щоб спільними зусиллями підтримувати законопроект № 3207. Але потім пан Мороз від законопроекту № 3207 відмовився, переметнувшись до, по суті справи, президентського законопроекту № 4105. Тобто він і свого законопроекту не відстояв, і нам свого внести не дав. Я готовий порівняти два законопроекти по внесенню змін в Конституцію — наш і підтриманий провладними фракціями разом з КПУ та СПУ законопроект № 4105. Наш скасовує державні адміністрації як органи виконавчої влади, віддаючи повноваження органам місцевого самоврядування, № 4105 цього не передбачає. Щодо прем’єр-міністра, то в нашому законопроекті залишається стара норма Конституції, згідно якої прем’єр обирається за згодою Верховної Ради. Уряд за нашим законопроектом формується парламентом: прем’єр подає склад уряду до Верховної Ради, і Президент має право призначати тільки тих урядовців, які отримали вотум довіри парламенту. За законопроектом № 4105, половину Конституційного Суду подає Президент, за нашим глава держави не матиме такого права. Згідно з нашим законопроектом, Президент набуває більше представницьких функцій, ніж виконавчих. Закріплення поняття «парламентська більшість» чи «урядова коаліція» (як у проекті 4105) на правовому рівні є не чим іншим, ніж порушенням принципу рівності всіх депутатів, що, в свою чергу, є підставою на порушення прав опозиції. В жодній конституції світу немає, щоб десь підкреслювалися права більшості чи коаліції — це суто політичні категорії.
Випуск газети №:
№42, (2004)Рубрика
Подробиці