Словом i жезлом
позбавляв від наболілого водіїв Олександр Міленін![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20020518/487-2-1.jpg)
Учорашня подія на Броварській трасі показала, що ДАІ та учасники дорожнього руху можуть знаходитися аж ніяк не по різні боки барикад — поспілкуватися з водіями та детально довідатися про «наболіле» приїхав сам начальник Головного управління ДАІ МВС, генерал-лейтенант Олександр Міленін. На відміну від «традиційних» зустрічей із працівниками ДАІ, спілкування з керівництвом викликало у водіїв непідроблений інтерес. Одні скаржилися на недбалих постових, інші — ділилися досвідом організації роботи ДАІ в далекому зарубіжжі і радилися з приводу того, що слід робити на трасі в тому чи іншому випадку. Всі звертання помічники головного працівника ДАІ заносили до спеціального «бортового журналу»: О. Міленін пообіцяв журналістам, що жодне з питань не залишиться без уваги, а відповіді буде дано або в приватному порядку, або ж опубліковано в засобах масової інформації. Те, що генеральські лампаси не віддалили О. Міленіна від реального життя на дорозі, він підтвердив на ділі. У перерві між розмовами з водіями, які приїхали на зустріч, генерал-лейтенант не відпочивав, а… зупиняв жезлом тих, що проїжджали по трасі, і з’ясовував, які проблеми найбільш актуальні для учасників дорожнього руху сьогодні. Сторопілі «респонденти» можливості безпосереднього контакту з керівництвом ДАІ явно не чекали — всі з вражаючою одностайністю констатували факт відсутності проблем і те, наскільки приємно в останні роки стало працювати з постовими службами. В одного зупиненого водія, щоправда, всупереч запевненням про «конструктивний діалог» із дорожнім патрулем, «на борту» хури було прикріплено неоднозначну наклейку — «Не тряси мене, ДАІ». Але цей факт генерал-лейтенанта, швидше, розвеселив, ніж образив.
До речі, відсутність претензій до роботи ДАІ сьогодні — аж ніяк не «перестраховка на майбутнє» прибулих поспілкуватися водіїв. Практично всі з них відмітили в спілкуванні з журналістами, що дорожня міліція дійсно старається йти назустріч, а кадри ДАІ стали явно компетентніші з багатьох питань. Поменшала, за їхніми спостереженнями, і кількість співробітників, які перевищують свої повноваження. Значно більше запитань у нинішніх водіїв виникає до служб, у компетенцію яких входить підтримка українських доріг у належному стані. І, що цікаво, скаржаться також на скорочення стаціонарних постів (їхня кількість по Україні зменшилась з 200 до 27), оскільки «завдяки» процвітаючому на дорогах розбою водії стали практично беззахисними. Хоча самі «даішники» потепління у взаємовідносинах явно не знаходять — власне, сьогоднішня зустріч, за словами О. Міленіна, і покликана зменшити кількість негативу і покласти початок традиції вирішення спірних питань шляхом діалогу. Стосовно «негативу» кореспонденту «Дня» відразу пригадалася історія, яка не так давно сталася в сусідній Росії. Там один із колишніх міністрів МВС інкогніто роз’їжджав містом, свідомо порушуючи правила і пропонуючи постовим міліціонерам «відкуп» — більшість працівників ДАІ від грошей, що пропонувалися, не відмовилися. На цей факт О. Міленін відреагував з упевненістю: нові українські правила до рожнього руху (в яких покарання недбалих водіїв відбувається через суд, а не «на місці») значно знизили «інтерес» дорожніх інспекторів до стягування «несанкціонованої винагороди». На його думку, це ж вплинуло і... на збільшення кількості дорожньо-транспортних пригод (за статистикою — близько 5 тисяч щорічно), оскільки у водіїв зменшилась боязнь невідворотності покарання.
Звичайно, в питанні відсутності «системи заохочень» постових міліціонерів на дорогах головному інспектору країни доводиться вірити на слово. Однак безперечний і той факт, що звуження повноважень працівників автоінспекції свідомості співвітчизникам «за кермом» явно не додає.