Про столичні маршрутки замовили слово
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20020403/461-2-2.jpg)
Антимонопольний комітет учора надіслав до Київської міської дер жадміністрації листа з рекомендацією скасувати скандальновідому постанову про упорядкування пасажирських автоперевезень. Нагадаємо, що цей документ, який викликав акції протесту з боку дрібних транспортних фірм, визнає підприємство «Київпастранс» головним пасажирським перевізником міста. На думку Антимонопольного комітету, це є порушенням принципів конкуренції. «Я не знаю, що таке «Київпастранс» за цим документом і що таке головний перевізник, виглядає це все дуже дивно. Не можна монополісту давати можливість домінувати на ринку. Ми цього не допустимо», — заявив голова Київського відділення Антимонопольного комітету Микола Лисицький.
Комітет висловив невдоволення і щодо порядку призначення приватних компаній на найбільш прибуткові маршрути. Згідно з постановою столичної адміністрації, пріоритет буде віддаватися перевізникам, які мають у своєму розпорядженні як великі, так і малогабаритні автобуси. Микола Лисицький побоюється, що це призведе до витіснення з ринку невеликих фірм. «Багато підприємств, які працюють чесно, брали участь у конкурсах та вигравали їх, не мають зараз великих автобусів. Отже, їх узагалі позбавляють можливості працювати», — передбачає Лисицький. На його погляд, переділ ринку з участю міської влади загрожує стабільності пасажирських перевезень у Києві.
У своїх рекомендаціях Антимонопольний комітет пропонує столичній міськадміністрації не призначати перевізників, а вибирати їх на відкритих тендерах. Уповноваженим переможцям рекомендується видавати спеціальні таблички єдиного зразка з номером маршруту та вказівкою основних зупинок. На думку Миколи Лисицького, це допоможе пасажирам відрізняти офіційних перевізників від так званих автопіратів. «Люди цінують життя і не сядуть в автобус до того, хто не пройшов відповідні перевірки і не має права на перевезення», — вважає голова столичного Антимонопольного комітету. Він упевнений, що добитися скасування розпорядження від київської влади буде дуже нелегко. Адже за цим документом стоять інтереси певних підприємств. «Я знаю, це питання не буде просто так скасоване. Але ми втягуємося до цієї процедури», — заявив Лисицький. Сам він, до речі, добирається на роботу на маршрутному таксі. Так що наполегливість у питанні пасажирських автоперевезень з боку Антимонопольного комітету гарантована.