Для виробництва Ан-70 і Ан-140 «знайшлося» ще $40 мільйонів
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/19990416/469-7-1.jpg)
У інтерв'ю кореспонденту «Дня» президент «Сибірського алюмінію» Олег Дерипаска заявив, що співробітництво групи з «Авіакором» і київським КБ ім. Антонова дає можливість відновити існуючі виробничо-технологічні механізми, за яких буде реалізовано науковий потенціал українських авіабудівників і виробничі потужності Самарського металургійного заводу, а також високу культуру і технологічні можливості об'єднання «Авіакор». На думку Дерипаска, група «Сибірський алюміній» з реалізацією цього проекту отримає можливість реально брати участь у роботі української Національної алюмінієвої корпорації, яка ставить собі за мету матеріалізувати ідеї Інституту ім. Патона, дніпропетровського «Південмашу», літаків Ан-70 і Ан-140, міжнародного проекту «Морський старт», співробітничати з Миколаївським глиноземним заводом.
Один із провідних фахівців Мінпромполітики Валерій Іванов у розмові з кореспондентом «Дня» позитивно оцінив наміри «Сибірського алюмінію» з фінансування розробок літаків. Однак він підкреслює: якщо ця допомога обмежиться тільки постачанням алюмінію, цього виявиться недостатньо для повноцінної підтримки проекту, оскільки на метал припадає не більше 5-6% загальної вартості літака.
Чимало експертів стверджують, що без державної підтримки і розв'язання міждержавних проблем плани з виробництва «Анів» можуть так і залишитися планами. Наприклад, існуюче подвійне оподаткування в торгово- економічних відносинах між Україною та Росією призвело до того, що товарообіг між країнами в лютому 1999 року становив 54,6% відносно лютого минулого року. Навіть Валерій Пустовойтенко на одному з останніх засідань Кабміну змушений був визнати, що вважає «катастрофічною зовнішньоекономічну діяльність України».