Перейти до основного вмісту

Дуель наказів і безпека транспорту

02 липня, 00:00
Який з державних комітетів насправді відстоює інтереси споживачів?

Держкомпідприємництва зробив безпрецедентний крок: на основі наданих йому повноважень скасував наказ іншого державного комітету — зі стандартизації й метрології, яким затверджені правила обов’язкової сертифікації послуг з ремонту й технічного обслуговування автомобілів.

Мотивування комітетів прості, але в корені суперечать одне одному. Держстандарт домагається підвищення якості ремонту, підкреслюючи, що від цього залежить життя людей. Держкомпідприємництва захищає початківців-бізнесменів, котрим нічим платити за сертифікацію, що дорого коштує, і також вказує, що постраждають не лише вони, але й споживачі, оскільки в результаті підвищаться ціни на послуги.

Перший заступник голови Держстандарту Юрій Рубан рішення опонентів вважає незаконним хоч би з формальних причин. Наказ зареєстровано в Мін’юсті. Щоб його скасувати, Держкомпідприємництва повинне видати свій наказ і також зареєструвати його в Мін’юсті. Ось тоді він стане легітимним. Але, як вважає Ю.Рубан, такого не трапиться, оскільки Держстандарт домагається сертифікації для виконання відповідних законодавчих актів, скасовувати які ніхто, крім Верховної Ради, не має права. Що стосується невеликих автомайстерень, яким не під силу оплата сертифікації, то він послався на лист, що дозволяє місцевим органам Держстандарту виробляти ці послуги безкоштовно або з відстрочкою платежу.

Є й ще один аспект, у зв’язку з яким дрібні пункти техобслуговування ігнорують сертифікацію: їм дуже не вигідно обмежувати перелік своїх послуг. Якщо їм дозволено займатися шиномонтажем, то вони візьмуться виконати й ремонт рульового управління, і регулювання розвалу — сходження. А що буде завтра — їх не цікавить, доповнив Ю.Рубан.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати