Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Український абстракціонізм завойовує Європу

10 липня, 00:00

Петро Бевза, Петро Лебединець, Олексій Литвиненко нарешті поставили крапку у реалізації свого міжнародного виставкового проекту "Ніцца, Люксембург, Київ, Мангейм", під час якого впродовж кількох місяців було організовано сім виставок. Остання їхня експозиція освятила стіни престижної паризької галереї "Robin Leadouze".

- Як вам вдалося потрапити в "Robin Leadouze", адже там не кожен французький метр виставиться?

Петро Лебединець: Усе почалося з великого міжнародного фестивалю в Ніцці "D. Art", у якому ми взяли участь. Там виставлялося 750 художників з усього світу.

Експозиція фестивалю відбивала всю багатогранність пошуку нових концепцій та стилістичних напрямків сучасного мистецтва.

- Як публіка поставилась до вашої експозиції?

П.Л.: Дуже прихильно. Ми здивували всіх тим, що представили "нове" - добре забуте старе абстрактне мистецтво. Наші роботи виконано у класичних традиціях з елементами колоризму, не характерного для Європи. У результаті журі фестивалю нам присудило приз - право виставитися у галереї "Robin Leadouze".

До речі, перед виставковим центром поміж інших майорів і наш український прапор. Це було приємно.

- Хто входив до журі?

П.Л.: Відомі французькі галеристи, художники, критики.

- Чим французький фестиваль відрізняється від нашого арт-фестивалю?

П.Л.: Там виставлялись концептуальніші речі, що мають більше відношення до мистецтва. У нас же галереї показали відверто комерційні вироби. Ну а там був весь світ, хоча купляли картини дуже і дуже погано.

- Вам вдалося щось продати?

П.Л.: Так. У нас був окремий бокс, і біля нього завжди було багато людей.

- Поїздку вам профінансували спонсори?

Олексій Литвиненко: - Ні, ми їздили своїм коштом. Спонсори, особливо фірма "Оріфлейм" нам допомогли з виданням каталогів, буклетів, запрошень та плакатів.

- Як прийняв вас Париж?

О.Л.: - У Парижі також дуже мало виставляється і продається абстрактного мистецтва. У зв'язку з цим наша колекція викликала інтерес. На успіх виставки вплинуло те, що ми привезли некомерційні речі.

- Хто був на відкритті?

О.Л.: Посол України у Франції, представники української діаспори, французькі колекціонери, якась преса.

П.Л.: Під час вернісажу було зроблено найбільші покупки картин.

О.Л.: Колекціонерів цікавило мистецтво, здатне викликати зворотну емоційну реакцію.

- Хто виставлявся у сусідніх галереях?

О.Л.: О, ми потрапили в добру компанію: Утрілло, Руо, Лєже, де Сталь...

- У Франції, на побутовому рівні дуже своєрідне ставлення до України, ви з цим стикалися?

О.Л.: Про Україну там майже нічого не відомо. "Це Рус?" - запитує, а ми: "Ти француз чи бельгієць?" "Француз!" - відповідає обурено. "Ось так і ми - українці! У нас окрема держава, зі свою історією".

Коли є високоякісний продукт, який може представити державу, то до його представників зовсім інше ставлення. Ми приїхали з України, а що це таке - ніхто не знає. Вони не розраховували на цікаве мистецтво, ми це добре відчули. Але потім приємно було бачити, з яким натхненням вони розглядали наші картини, обговорювали їх.

- Ви весь час виставляєтесь утрьох, чому?

О.Л: Є моменти взаємного доповнення. Бевза якось сказав: "Кожен з нас у чомусь сильніший за інших і це дає простір для удосконалення".

П.Л.: Ми не конкуренти, а партнери.

ЗЛІВА НАПРАВО: ПЕТРО БЕВЗА, ОЛЕКСІЙ ЛИТВИНЕНКО, ДМИТРО ЄРМОЛЕНКО (ДИРЕКТОР ФІРМИ "ОРІФЛЕЙМ"), ПЕТРО ЛЕБЕДИНЕЦЬ

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати