Міненерго + Держкоматом = нерівний шлюб
Довгоанонсоване об'єднання Міністерства енергетики та електрифікації з Держкоматомом нарешті відбулося: минулого вівторка указом Президента на їх базі створено Міністерство енергетики.
Юрій Бачкарьов зберіг міністерську посаду в новій структурі, Міненерго ж отримало додаткові повноваження щодо управління процесами створення вітчизняного ядерно-паливного циклу та щодо діяльності, пов'язаної з радіоактивними відходами. Себто атомники, з'єднавшись у реорганізаційному "шлюбі" зі своїми колегами -конкурентами з Міненерго, втратили частину власних повноважень і, головне, "незалежність" окремого відомства. Віднині їхня "автономія" має статус держдепартаменту з питань ядерної енергетики, підпорядкованого Міненерго.
Чи може мати цей акт якісь наслідки - окрім, звичайно, демонстрації реформи структури уряду? Так, якщо використати переваги об'єднання для уникнення в майбутньому перетягування "фінансової ковдри" між "звичайними" та атомними енергетиками. Скажімо, перші, як "свої", користувалися більшою прихильністю Національного диспетчерського центру, котрий намагався перерахувати їм гроші за електроенергію в першу чергу. Тепер - усі "свої".
Цікаво, що нині, під час безпосередньої реорганізації енергетичних відомств, уже не лунає ім'я Нура Нігматулліна, колишнього 1-го заступника голови Держкоматому, в якості ймовірного претендента на одну з високих посад. Вочевидь, його репутацію спеціаліста-атомника дещо підмочила історія із створенням українсько-російсько-казахського СП "УкрТвел" для виготовлення ядерного палива українським АЕС. Адже, за висновком експертів Мінекобезпеки, цей проект лише віддаляв нас від створення власного повного ядерного циклу.