Перейти до основного вмісту

«Бал-маскарад» у Донбас Опері

Відомий італійський режисер Італо Нунціата вперше працюватиме з донецькими майстрами
01 квітня, 16:08
ІТАЛО НУНЦІАТА

Спільні міжнародні культурні проекти стали доброю традицією в Донбас Опері. Після успішної українсько-німецької постановки опери «Летючий Голландець» Р.Вагнера керівництво театру вирішило повернутися до безсмертної італійської класики. Ідею генерального директора Василя Рябенького підтримало Посольство Італії та Італійський інститут культури в Україні. Тому новий театральний сезон у вересні відкриє прем’єра опери «Бал-маскарад» Дж.Верді у постановці відомого італійського режисера Італо Нунціата.

Його ім’я вже добре відоме київській публіці. На сцені Національної опери України він поставив п’ять вистав: «Манон Леско» Дж.Пуччіні, «Макбет» і «Бал-маскарад» Дж.Верді, оперу-буф «Любовний напій» Г.Доніцетті і «Попелюшку» Дж.Россіні. А незабаром із майстерністю італійського режисера познайомляться донеччани.

За музичною драматургією, яскравістю вокальних партій солістів і хору, оркестровим звучанням опера «Бал-маскарад» посідає особливе місце в творчій спадщині Джузеппе Верді. У цьому творі композитор ставить вічні моральні теми — добро і зло, кохання і зрада, честь і підлота. Кожен персонаж чітко декларує своє ставлення до розуміння життєвих ідеалів. У душі Ріккардо розгортається трагічний конфлікт між почуттям обов’язку і любов’ю до Амелії. Через підозру в зраді коханої жінки його найкращий друг Ренато перетворюється на заклятого ворога. Зверніть увагу на мелодраматичну розв’язку опери, в якій благородний герой прощає своїх убивць. Рідкісний приклад уміння прощати для нашого часу.

Днями в Донбас Опері зустрілися майбутні співавтори вистави «Бал-маскарад» режисер Італо Нунціата, сценограф Сергій Спєвякін, художник по костюмах Оксана Кубекіна і заступник генерального директора театру з постановочної частини Валентина Корнієнко. Одним із головних питань став вибір доби і місця дії вистави, якими в різні роки ставали Бостон, Неаполь, Стокгольм.

Нагадаємо, вперше оперу «Бал-маскарад» Нунціата поставив ще 30 років тому. Як зізнався режисер, все його життя — театр. Він виріс, виховувався в театрі і пройшов шлях від артиста балету до помічника режисера і режисера (у міланському Teatro Piccolo  працював із видатним театральним режисером і актором, засновником цього театру Джорджо Стрелером. Зараз Нунціата викладає в консерваторії в Римі курс «Мистецтво сценічного руху» для солістів-вокалістів і піаністів-концертмейстерів).

У донецькій постановці «Балу-маскараду» режисер запропонував перенести дію на кінець XIX сторіччя. На відтворення цієї ідеї працюватимуть і декорації, і костюми, і мізансцени, щоб показати всю пишноту і масштабність музичного твору Дж. Верді. На солістів і хор чекає цікава і плідна творча робота з італійським режисером. Головний акцент постановки буде зроблено на костюми, щоб максимально передати колізії твору і драматичне розкриття образів (це велика рідкість для оперних постановок). Як признався пан І.Нунціата, поставити «Гамлета» на сцені драматичного театру і «Бал-маскарад» на сцені оперного — рівнозначні завдання за ступенем складності роботи над розкриттям образів і характерів героїв.   

Під час свого візиту до Донбас Опери Італо Нунціата познайомився з трупою, послухав одноактні опери «Директор театру» В.А.Моцарта і «Шлюбний вексель» Дж.Россіні. «У вас красиві голоси, добра італійська школа», — таку оцінку він дав солістам театру. А для вокаліста це найвища оцінка майстерності. Отже, старт задано. А на згадку про Донецьк режисер повіз із собою українську вишиванку. Наступного разу синьйор Нунціата  приїде наприкінці квітня, щоб уже розпочати репетиції з солістами й хором.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати